NMCU trenger støtte.

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: NMCU trenger støtte.

Post by KliffArne »

Før jeg kan være med å spytte inn litt lommerusk til NMCU, så må dem be Kim Jong-un og hans likesinnede ( MCsiden) om å fjerne logo'en fra deres hjemmeside. Ikke tale om at jeg støtter noen som vanker i sånne omgivelser.

Da fortsetter jeg heller å være free-loader.

Ellers så har nok NMCU et potensiale for å markedsføre seg selv litt bedre, personlig hadde jeg ikke hørt om dem før jeg dessverre havnet på sånne lugubre sider som dette.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Okda »

KliffArne wrote:Før jeg kan være med å spytte inn litt lommerusk til NMCU, så må dem be Kim Jong-un og hans likesinnede ( MCsiden) om å fjerne logo'en fra deres hjemmeside. Ikke tale om at jeg støtter noen som vanker i sånne omgivelser.

Da fortsetter jeg heller å være free-loader.

Ellers så har nok NMCU et potensiale for å markedsføre seg selv litt bedre, personlig hadde jeg ikke hørt om dem før jeg dessverre havnet på sånne lugubre sider som dette.

Er neppe sånn at "den andre siden" får betalt for å ha logoen på siden deres - heller slik at de får lov av hverandre til å ha logoen der den er..... synd hvis dette skal hindre noen i å støtte en god sak....
OkDa
Fjr 1300
User avatar
RuneMC
Posts: 2036
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by RuneMC »

NMCU støttes! 4 blad i året og noen som taler motorsyklistenes sak overfor politikere og Vegvesen som ellers er altfor snare med å glemme at det som virker som sikkerhetstiltak for bilister kan være direkte dødelige for MC førere. (Autovern og grus i vegkanten) Videre en interesseorganisasjon som promoterer lavere årsavgift og lavere avgifter på nye MC. Og ikke minst at vi fra et trafikksikkerhets synspunkt kan fortsette å kjøre i kollektivfeltet og fortsatt kan lane-splitte - det er ingen selvfølge at vi har disse rettighetene.

Videre at NMCU også tilfører nyanserte fakta til beslutningstagere som ellers kan ha et stereotypt og feilaktig bilde av MC-førere som gruppe og vår trafikale hverdag.
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: NMCU trenger støtte.

Post by mekkern »

støtter alltid motvekten til TØI`s skjeve syn på 2hjulinger.(nmcu) :thumleft
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Lasse Liten »

NMCU støttes, men prøvde å gå på et sånt årsmøte en gang for å se an gjengen her lokalt, var som å besøke et gamlehjem -manglet bare skolemusikken som kom på spillejobb for rullekake i betaling..
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Ja, dem har utvilsomt en jobb å gjøre når det kommer til å kapre medlemmer.
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Fidel »

Bra, dette er gode innspill som jeg håper dere vil være med på å omsette i praksis. NMCU trenger fremoverlente folk som kan hjelpe til i rekrutteringen - dere er veldig velkomne til å være med på å ta i et tak!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by tshansen »

Hvilke "tak" ser dere eventuelt for dere? Å hjelpe til med ny rekruttering er nok flere som er villig til å hjelpe med, men spørsmålet er innenfor hvilke rammer? Å hvordan tenker dere at dette skal gjøres?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Bjerknez »

Fidel wrote:Bra, dette er gode innspill som jeg håper dere vil være med på å omsette i praksis. NMCU trenger fremoverlente folk som kan hjelpe til i rekrutteringen - dere er veldig velkomne til å være med på å ta i et tak!
Som LordShaft sier så lurer jeg også på hva slags "tak" du mener vi bør gjøre. Først og fremst så mener jeg kanskje dere bør ta i et lite tak selv ved å følge noen av punktene nevnt tidligere tråden. Det er som nevnt ingen tvil om at dere gjør en god jobb. Jeg tror de fleste er klar over den biten. Det er jo dere som må ringe forhandlere etc for å ingå evt. Avtaler etc. Det er dere som må sende ut flyers.

En løsning kan kan feks. Være at alle som blir medlem her på mcsiden og tilfredstiller et krav på x antall poster etc. Får et års gratis medlemsskap. Jada, dette vil koste penger, men dette kan jo settes på markedsførings posten kanskje?

Har dere selv noen planer om å bruke penger på tiltak nevt i denne tråden? Hvis ikke, så kan jo saken egentlig legges død med det samme.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by tshansen »

Bjerknez wrote: Har dere selv noen planer om å bruke penger på tiltak nevt i denne tråden? Hvis ikke, så kan jo saken egentlig legges død med det samme.
Det er ikke alt som må brukes penger på vettu :thumleft

Du ville bli overrasket over hvor mye good will og dugnadsånd som bor i folk. Bare mann når ut til de som er villig til å gjøre noe gratis for andre eller en god sak :D Å med en slik tråd/sak, når mann kanskje ut til den ildsjelen som kunne tenke seg å gjøre noe ekstra, eller har en god ide som vil gagne nmcu til det bedre.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: NMCU trenger støtte.

Post by knutk »

Lasse Liten wrote:NMCU støttes, men prøvde å gå på et sånt årsmøte en gang for å se an gjengen her lokalt, var som å besøke et gamlehjem -manglet bare skolemusikken som kom på spillejobb for rullekake i betaling..
Bjerknez wrote:Ja, dem har utvilsomt en jobb å gjøre når det kommer til å kapre medlemmer.
Demografien blant folk som kjører MC er, i likhet med mange andre aktiviteter, litt "satt".

Man kan gjerne drømme om kampanjer blant folk som er i tyve og tredve åra, og de finnes. Men det store flertall har ganske så sikkert passert førti.
Og grunnen er enkelt, det blir kalt "livet".
Tror egen syklus er ganske typisk. Jeg begynte med mopeder i 12-års alderen. Siden ble det lappen, og sykkelen ble større etter hvert.

Så kom militærtjeneste, deretter utdannelse, etablering av familie, hus og hjem.
Sykkelen ble solgt da utdannelsen ble påbegynt. Trengte både pengene og tiden. Senere etablering, med familie og barn kostet både tid og penger, og et luksusprodukt som mc var der verken tid eller penger til.

Men etter hvert som barna ble større krevde de også mindre tid, madammen kom seg i jobb etter å ha vært hjemme mens barna var små og der ble mer slark i økonomien.
Sykkel ble innkjøpt da minstemann var 8, og siden har det blitt flere (sykler).

Dette er en syklus svært mange kjenner igjen. Damene kaller det 40-års krisa. Men det er ingen krise, man har bare nedprioritert sine egne behov til fordel for fellesskapet, og når man bikker førti har brikkene falt så pass på plass at det er dags å tenke litt på seg selv igjen.

Om man drar til et vilkårlig samlingsted, feks. Tyrigrava, ser man tydelig hvilken aldersgruppe som er overrepresentert.

Joda, der finnes yngre mennesker som også finner tid og penger til å holde på sykkelen, men de er i sterkt mindretall. Således vil allverdens rekruteringskampanje for å tiltrekke seg yngre mennesker ha en begrenset effekt.

Likeledes vil en "modernisert" webside med alskens bling og fjas ha begrenset effekt. Fristende å hevde at "gæmlisene er sidrumpa". Beskrivelsen kan saktens beskrive kjørebuksa, men at man liker enklere design fordi man ikke henger med i tiden blir å misforstå totalt.
"Gæmlisene" liker det enkle, uten jalla og bling fordi de er møkka lei jåleri og fjas som ikke har en nyttig funksjon.

Jeg sier ikke at ikke NMCUs webside kan forbedres og moderniseres, men jeg tviler sterkt på at en modernisert webside alene vil bidra til en boost i rekrutering, særlig om ønsket er å senke snittalderen på medlemmene.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: NMCU trenger støtte.

Post by tshansen »

Flyers er jeg helt overbevist om at dere bare kan kutte ut! Hvor ofte ser du folk gjøre annet enn å fylle opp papirbosset sitt med flyers? Jeg er helt overbevist om at dette er desidert dårligste måten å markedsføre seg på! [emoji848]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: NMCU trenger støtte.

Post by Tommas »

Jeg tror ikke man trenger en remake for å den "kuleste gutten i gata" websiden, med masse flash og farger. Men i mine (44 år gamle) øyne, så er hjemmesiden i beste fall litt sedat. I det minste virker den mest som et servicetorg for de som allerede ER medlemmer.

Kanskje forsiden burde være en litt mer fengende sak med "Dette er oss, dette har vi fått til for dere, og her blir du medlem.".
Klikk link, og betal direkte på hjemmesiden. Slike løsninger koster "null og niks" i disse dager.

Jyplingene når man vel best på face og andre steder, så ønsker man de unge velkommen så ville jeg fokusert på rabatter og besparelser på forsikring.
Det er ting som teller 8)
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: NMCU trenger støtte.

Post by mekkern »

KnutK:
Det finnes nok ingen "fasit" og kampanjer funker generelt dårlig/kort tid. -Skippertak funker best for å hugge/stable ved før vinteren,en må tenke litt langsiktig mener jeg.
men om en trekker noen yngre "her" og noen flere eldre "der" og samtidig muligens blir litt mer "snakkis" også på sosiale medier så blir vel summen mye bedre enn å kjøre på i samme løpet som nå til det er "natta"?

Jeg har troen på å "være der" som mc folket samles og i MC-forretningene.Synlighet
Markedsføre seg mer som "den norske motorsykkelklubben/foreningen" slik at det blir litt mer bånd enn kun et "Norgestreff" og noen for mange litt "diffuse myndighetssaker"

Eksempelvis et samarbeid med andre arrangører om felles arrangement som: banedager-veterantreff-brukt/delemarked-adventure-rallys.

Jeg sier ikke at man skal "ta den helt ut" men det finnes lærdom å trekke av merkevarebygging som andre firmaer bedriver-se bare på H-D`s "Harley owner group"

Føle Tilhørighet til en gruppe fungerer ofte bra. :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: NMCU trenger støtte.

Post by jhn »

NMCU har jo selv pønsket ut en god plan, tror jeg
De skulle jo ha startet et forum ala dette for leenge siden

"Prosjekter av typen Full Kontroll har vist seg å være viktig for sikkerhetsdialogen i MCmiljøet.
NMCU må sørge for at denne interessen for å diskutere sikkerhetsspørsmål og
skaffe seg kunnskap opprettholdes. For å oppnå dette skal NMCU forsøke å opprette
et eget nettsted for MC‐kompetanse, basert på en elektronisk, interaktiv versjon av
Full Kontroll/Godt tenkt. Nettstedet må ha et forum og en kontinuerlig spørsmål/svar
tjeneste. Nettstedet skal også legge ut egenproduserte videoer og tilby enkle
simulatortreningsapplikasjoner når dette om ikke lenge blir alminnelig. Det må lages
en app som gjør nettstedet tilgjengelig på alle typer SMART telefoner. Dette vil også gi
mulighet for å poste veifellemeldinger med foto. Et slikt nettsted vil være kostbart å
utvikle og krever dessuten en ansatt redaktør. NMCU må derfor undersøke om det er
mulig å gå sammen med de andre nordiske MC‐organisasjonene om å utvikle en felles
plattform. NMCU må også undersøke muligheten for et samarbeid med andre
organisasjoner i Norge som Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund og MCimportørenes
forening."
Post Reply