Får ikke mail ved nye poster

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Bjerknez

Får ikke mail ved nye poster

Post by Bjerknez »

Jeg har aktivert alt som kan aktiveres i kontrollpanelet og mailen jeg har satt er så klart riktig, men jeg får ingen mail når noen siterer meg eller svarer på poster jeg har startet eller bidratt i. Er det noe feil?

Det eneste jeg får er disse håpløse varslene inne på siden men da er jeg jho allerede inne liksom og trenger ingen varsler...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by tshansen »

Er dette via pc/Mac eller tapatalk?
Eventuelt pc, hvilket theme bruker du?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by Bjerknez »

LordShaft wrote:Er dette via pc/Mac eller tapatalk?
Eventuelt pc, hvilket theme bruker du?

Note4
Theme: SE Squere Left

Jeg bruker både ipad, Android, laptop og pc i løpet av en dag og jeg får ikke varsel på mail noe sted. Kun de varslene når jeg logger meg på, men da ser jo selv de nye postene. :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by Trondgv »

Jeg får som regel de mailene rundt kl 10 morgenen etter, slår aldri feil :shock:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by tshansen »

Jeg skal kikke på dette når jeg kommer hjem i morgen, akkurat nå er jeg på jobb :-D

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by Tommas »

Bare trykk refresh, refresh, refresh på forsiden helt til du ser noen svarer på en av trådene dine. Problem løst 8)
Bjerknez

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by Bjerknez »

Det er flott Lordy :thumleft
I alle andre forum så tikker mailene inn som perler på en snor, nesten litt for mye til tider, men jeg liker det. Da har jeg full oversikt og det funker for meg. Men fra mc-forumet kommer ikke en eneste mail. Helt stille. Men varselene her i forumet dukker opp rett som det er. Disse varslene er dog i mine øyne bare irriterende, men dette har jeg tatt opp tidligere og detet er vist et kjent problem med selve forumet kom dere frem til.

Greit nok... men jeg VIL HA MAIL!! :twisted:

Tommas:
Hehe, i disse PMS tider så kunen jeg sikkert pådratt meg leddgikt ved å refreshe siden, men SÅ viktig er det ikke, hehe.
Man kan vel kanskje heller kalle det en meget dårlig reserveløsning? :lol:
Bjerknez

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by Bjerknez »

Nå fikk jeg min første varsel epost fra Garmin GPS tråden til Tommas. :thumleft :thumleft
Håper det fortsetter 8)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by Tommas »

Bjerknez wrote:Nå fikk jeg min første varsel epost fra Garmin GPS tråden til Tommas. :thumleft :thumleft
Håper det fortsetter 8)
Skal sørge for at den tråden aldri dør!

:D
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by jhn »

Bjerknez wrote:
..... Disse varslene er dog i mine øyne bare irriterende .....
:shock: Det kan du ikke mene? Et lite tall inn i ei lita klamme øverst på en liten skjerm?
Det krever ingen handling fra deg ... det bare står der.
Hvordan i barte svalla kan det være irriterende? :-s
Bjerknez

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by Bjerknez »

jhn wrote:
Bjerknez wrote:
..... Disse varslene er dog i mine øyne bare irriterende .....
:shock: Det kan du ikke mene? Et lite tall inn i ei lita klamme øverst på en liten skjerm?
Det krever ingen handling fra deg ... det bare står der.
Hvordan i barte svalla kan det være irriterende? :-s
Fordi jeg er ganske sær og liker at alt er "perfekt". Vertfall veldig mye. Jeg liker ikke å bli forstyrret av ting som ikke jeg føler er nødvendig. Det går en stund, men til slutt så begynner de uleste varslene og bli mange og jeg føler en stor trang til å nulle dem ut, å det krever noen håpløse sekunder av mitt dyrbare liv. Spesielt med tanke på at jeg har fått nøyaktig de samme varslene på mail. (eller varslene fikk jeg ikke på mail før i dag, som forøvrig også var irriterende at jeg ikke fikk)

Jeg liker ikke å leve med irritasjonsmomenter som jeg faktisk kan gjøre noe med. Hadde jeg drevet et forum hvor slikt ikke var på stell så hade jeg gått fullstendig bananas på sikt og virkelig brukt store tidsressurser på og få rettet det opp. Det er kun snakk om å dykke ned i koder og søke litt på nett, samt skaffe hjelp fra andre phpbb brukere som helt sikkert har en løsning. Helt gratis.

I dag fikk jeg regning telefonregning fra Telenor og denne var på 553,- og ikke 549,- som er det jeg skal betale. Jeg sjekket alt av tillegstjenester etc. på den spesifiserte fakturaen og ingenting var brukt av dette som kostet penger. De fire kronene ble et prinsipielt irritasjonsmoment så jeg bestemte meg for å ringe Telenor for å spørre. De fire kronene var noe rentegreier grunnet for sen betaling på forrige regning. Tull sa jeg, jeg har det her svart på hvitt at denne er betalt tre dager før tiden. Så mumlet han noe om at det var noe gammelt som hang igjen og spurte om jeg kunne sende kopi av fakturaen. Jeg sendte han kopi av fakturaen (selv om dem sikkert hadde denne selv på sine systemer. Følte han prøvde og dra ut tiden...) Jeg sendte fakturaen og ringte opp igjen en time senere for å purre på saken.

Da fant dem ut at dette var en glipp med noe rentegreier som hadde sneket seg inn og skrev bare at jeg kunne få 4,- avslag på neste regning. Noe jeg så klart nektet. Jeg ville at dem skulle sende meg ny faktura med riktig beløp, noe jeg til slutt fikk han til å gjøre.

Kostet meg mye tid dette, men gud så deilig når alt er på stell igjen. Jeg pleier dog ikke å bry meg særlig, men noen ganger så kjenner jeg at jeg får lyst til å virkelig gå i dybden og denne gangen så tjente jeg fire kroner. Gjorde så klart dette i arbeidstiden... :smt005

EDIT:
Også er det jo PMS tid også... ennå...
Last edited by Bjerknez on 19 Feb 2016 00:06, edited 1 time in total.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by Tommas »

Image


:D :D


Men seriøst, enig med deg at ting som ikke funker er irriterende!
Bjerknez

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by Bjerknez »

Image
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by jhn »

Legg merke til at jeg ikke sa et eneste ord om ting som ikke virker ... jeg snakket kun om en nesten usynlig liten detalj, som virker.
Ingen liker ikke å leve med irritasjonsmomenter, det forstår jeg, men det er vel hva man lar seg irritere over jeg overaskes av
Bjerknez

Re: Får ikke mail ved nye poster

Post by Bjerknez »

jhn wrote:Legg merke til at jeg ikke sa et eneste ord om ting som ikke virker ... jeg snakket kun om en nesten usynlig liten detalj, som virker.
Ingen liker ikke å leve med irritasjonsmomenter, det forstår jeg, men det er vel hva man lar seg irritere over jeg overaskes av
Men dette er en detalj som har virket så alt for godt så lenge jeg kan huske. Faktisk så virker den så godt at noe er feil, for man får nemlig ikke slått den av. Da er det i mine øyne en feil, noe som også har blitt bekreftet fra en av admin'ene her inne.

Som jeg skrev, det er helt ålreit det, men da vil jeg vertfall i det minsta at den andre funksjonen som skal sende meg varsel på mail virker, og det gjorde den ikke. Derfor så ble det for meg to funksjoner som begge virket mot sin hensikt. Den ene virket, men den ville jeg ikke ha og den kunne heller ikke deaktiveres, mens den andre kunne slås av/på men virket ikke når man faktisk ville at den skulle virke.

Ikke noe man får abstinenser av dette så klart, men synes dte er helt greit og få dette på stell, så lenge det kun koster meg et innlegg i forumet, noe som også så ut til å fikse biffen. Ett bittelite problem mindre i hverdagen og mange bittesmå problem kan faktisk gjøre livet til enkelte en anelse mer verdifult og leve :thumleft

EDIT:
For å koludere litt, så er det ikke selve varselet som irriterer meg så veldigi seg selv, men heller det faktum at det er et kjent problem som det ikke blir gjort noe med. Skyller ikke nødvendigvis på noen her inne da jeg mener å huske at dette var en kjent svakhet med forumet, og at dette ikke tas høytidelig nok av phpbb folkene.

Så hvis jeg en vakker dag skulle få meg et nummer og kjøttpøkken ikke vil reise seg, så irriterer jeg meg ikke over kjøttpøkken i seg selv, men hvorfor i alle dager kjærringa lukter fisk. Roten til problemet er det som må fikses. (dog bare et scanario som så langt ikke har skjedd i virkeligheten. Vertfall ikke med min nåværende kone... :redface )
Post Reply