Reportasjer

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Reportasjer

Post by R »

Hva om noen med teknisk innsikt og sånt skriver noen reportasjer her a?
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Det er vel noen som driver på.. Cartman kan vel svare best på det, får han skal ha oversikten.. :wink:
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

Jeg stememr for at 'R' ikke gjør det, ref. tittelen på dette innlegget :lol:
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Dette blir som regjeringen, folk venter / skyver ansvar frem og tilbake.. jeg foreslo dette for flere måneder siden, at brukere med god innsikt i diverse tema skulle skrive noen enkle basiske how-to`s om alt mellom himmel og jord på motorsykler.. så kom forslaget opp med underforum, så nå venter vi på at admin skal ta ansvar ;) (vi venter i spenning NoName).. jeg har tatt kontakt med et par brukere på forumet som jeg merker har peiling, men er umulig for meg å vite om de vil skrive / hvem som vil skrive / og hva folk vil skrive om. Det eneste jeg kan si er at: a) folk setter utrolig stor pris på slike guider. b) folk trenger ikke være eksperter på et området for å få "lov" til å skrive... men bør selvsagt kunne slik at de fleste aspekter blir dekket..

Men jeg liker tanken R, det er både hjelpsomt for nykommere og veteraner.. + det skaper mer liv på forumet..

Keihin: kanskje noen burde bruke word som retteprogram på både innlegg OG emnetittel :D
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Det er bare å komme med noen artikler, så skal jeg legge dem til forumet. :lol:
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Post by Keihin »

NoName wrote:Det er bare å komme med noen artikler, så skal jeg legge dem til forumet. :lol:
Jeg har en mistanke om at du ikke kommer til å bli nedlesset i innlegg...

Hva med å ta enkelte "gulltråder" hvor det ut fra Admins synspunkt ligger mye nyttig/vettug informasjon og flytte eller merke disse på en slik måte at de er lett å finne igjen? F.eks. manuelt flytte/kopiere tråder fra "Verkstedet" hvor det er bra informasjon til et "HowTo" forum og kanskje rydde litt i tråden for lesbarhetens skyld (fjerne pjatt og off topic). Hvis så forfatter fikk mulighet til å redigere litt på sine innlegg så kunne slike HowTo bli relativt bra etterhvert.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Post by brap »

Min erfaring fra dokumenter hvor mange skal jobbe sammen er at det gjøres mest smidig med en wiki.

På denne måten blir det mindre pm/mod/klipp/lime-arbeid for administratorene, og terskelen blir lavere for at folk skal inn og skrive noe.

Vi slipper også OT, siden det ikke har noen naturlig plass i en wiki (jeg tar forbehold om at et par av brukerne kommer motbevise meg her? :shock: )

Ulempen er at det er ekstra jobb for NoName med å sette opp og å koble brukere mot forumet, pluss at "de som styrer" bør lage en struktur for wikien som gir god flyt og gjør det mer fristende å bidra.
il4
Post Reply