Opprydding i forum

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
phrode
Posts: 45
Joined: 13 Sep 2009 21:59
MC: Honda Transalp
Location: Arendal, Aust-Agder

Opprydding i forum

Post by phrode »

Har ikke admin tenkt og rydde opp i ÆØÅ i Kategorier og FORUM. Tråder vet jeg blir for mye, men og ta 2 min å rydde i det andre burde vel gå ann..
Frode
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Opprydding i forum

Post by tshansen »

Flytter denne til "tilbakemeldinger"

Med det samme vi er inne på saken, så er dette noe vi må ha admin til å fikse, han er for tiden veldig opptatt med andre ting, så vi får bare smøre oss litte gran med tålmodighet :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Opprydding i forum

Post by supermons »

Forumtråder kan også trådstarter fikse på. Jeg har fikset på et par tråder her og der når jeg har lest i dem, men det er utrolig mange tråder på forumet så er vanskelig å ta alle av dem

Mvh ninjamoderatoren :)
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Opprydding i forum

Post by Jarle »

Og når skal du få grønt navn, og tittelen Moderator Supermons? ;-)
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Opprydding i forum

Post by supermons »

Det står nok på den lange to-do lista til admin ;)
User avatar
phrode
Posts: 45
Joined: 13 Sep 2009 21:59
MC: Honda Transalp
Location: Arendal, Aust-Agder

Re: Opprydding i forum

Post by phrode »

Det er jo ikke mer enn 2 tastetrykk for og få inn en ekstra admin som kan styre litt her inne. Hjelper jo lite med en admin som aldri er til stede... Måtte jo starte et nytt forum for og få han til og våkne he he
Frode
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Opprydding i forum

Post by Trond_V »

phrode wrote:Det er jo ikke mer enn 2 tastetrykk for og få inn en ekstra admin som kan styre litt her inne. Hjelper jo lite med en admin som aldri er til stede... Måtte jo starte et nytt forum for og få han til og våkne he he
Henger meg litt på denne jeg.
Tror det hadde vært sunt for forumet dersom en eller to av dagens moderatorer hadde fått admin-rettigheter.
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Opprydding i forum

Post by Jarle »

+1....

Få igang litt mail-aktivitet og div også... Fint om alle brukere hadde fått mail om at forumet er oppe som tidligere diskutert...
Kan ikke leve på storhetstiden for 2 år siden med nesten 200 brukere pålogget samtidig... Det skjer ikke igjen med denne driften...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Opprydding i forum

Post by inunf »

Jeg stemmer for Jeanette som administrator!
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Opprydding i forum

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Hva med dette, 2 nye admins, noen tar tung og mellomtung, noen tar lett og generelt for eksempel?
Bloggene kan man ta selv, siden du kan endre tittel på det selv. Just saying!
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Opprydding i forum

Post by Jarle »

Bokstav feilene er vel ikke det største problemet her.
Det blir vel fikset med noen innstillinger sikkert...
Men er mye annet å ta tak i her...
Er sikkert ikke bare bare å gi bort admin rettigheter til ett tidligere godt innarbeidet forum.
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Opprydding i forum

Post by Ulvinnen »

Jeg er enig i at det trengs en admin som er interessert i å ta et tak. Jeg har sett sånt bli løst på to ulike måter på andre forum, som begge var vellykkede. På det ene sa admin i fra om at hun ikke lenger hadde lyst til å ha den posisjonen. Da tok et annet medlem over, og den forhenværende admin fortsatte som vanlig medlem.

I det andre tilfellet, så valgte admin å legge ned hele forumet. Det ble også vellykket, siden et adminteam da startet et helt nytt forum, der de fleste medlemmene ble med over. Det ble også vellykket, siden forumet ble lagt ned mens aktiviteten var på topp. Her derimot, så har ikke forsøkene på å starte et nytt forum fungert, antagelig fordi dette forumet fortsatt er tilgjengelig, om enn med mye og lange nedetider, og uten styring av en admin når det er oppe. Veldig synd, for da finner brukermassen seg nye arenaer. Så min konklusjon at enten får NoName stenge hele MC-forumet, eller så la andre ta over. Jeg håper på det siste, synd om så mange gode innlegg og kunskap bare skal bli borte.
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Opprydding i forum

Post by Trond_V »

Ulvinnen wrote:Jeg er enig i at det trengs en admin som er interessert i å ta et tak. Jeg har sett sånt bli løst på to ulike måter på andre forum, som begge var vellykkede. På det ene sa admin i fra om at hun ikke lenger hadde lyst til å ha den posisjonen. Da tok et annet medlem over, og den forhenværende admin fortsatte som vanlig medlem.

I det andre tilfellet, så valgte admin å legge ned hele forumet. Det ble også vellykket, siden et adminteam da startet et helt nytt forum, der de fleste medlemmene ble med over. Det ble også vellykket, siden forumet ble lagt ned mens aktiviteten var på topp. Her derimot, så har ikke forsøkene på å starte et nytt forum fungert, antagelig fordi dette forumet fortsatt er tilgjengelig, om enn med mye og lange nedetider, og uten styring av en admin når det er oppe. Veldig synd, for da finner brukermassen seg nye arenaer. Så min konklusjon at enten får NoName stenge hele MC-forumet, eller så la andre ta over. Jeg håper på det siste, synd om så mange gode innlegg og kunskap bare skal bli borte.
Veldig enig med ulvinnen i hennes forslag til løsninger. Vi har pr nå, et kompetent moderator-team. En eller flere av de burde være gode kandidater til å overta som admin(s).
Når vi snakker om moderatorer og admin. Håper det kommer litt tilbakemeldinger fra den kanten.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Opprydding i forum

Post by Jeanette »

inunf wrote:Jeg stemmer for Jeanette som administrator!
Oi da, takk for tilliten :oops: Har ikke akkurat så mye kunnskaper ift. drift rent datateknisk, men om det er "lettere" ting her på forumet som kan fikses ville jeg i såfall prøvd å gjøre mitt beste.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Opprydding i forum

Post by tshansen »

Jeg forstår at at folk er utålmodig og ønsker at ting blir tatt fortere tak i.

Jeg vet ikke hvordan det er å eventuellt gå ordnet det slik at en av oss moderatorer kan få admin rettigheter. Men jeg skal ta dette videre med NoName og høre hvordan vi skal få løst dette på best mulig måte.

Det ligger uttlige timer med frivillig dugnads timer ned i dette forumet. Å tviler veldig på at det blir lagt ned.
Men at vi må få ting opp å kjøre slik at alt fungerer som det skal, er liten tvil om. Såpass må vi bare nødt til skal vi kunne ta vare på brukermassen vår.

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply