Spam

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Post Reply
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Spam

Post by Jarle »

Ser det blir med og mer av dette...
Husker det gamle forumet ble helt ødelagt av dette og...
Er det ikke noe som blir gjort for å stoppe dette?
Ligger 5-6 innlegg på under timen her nå...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Spam

Post by Baron von Waffel »

Jeg har også sett det. Og det eneste gode med det er at det i hvert fall er litt aktivitet her i form av de spaminnleggene. Ellers skjer det lite. Det virker jo ellers som dette forumet sliter kraftig med å få opp aktiviteten igjen.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Spam

Post by Speedy Gonzales »

Sitter med samme tankene som deg baron.

Men noen som kan dette må få ut fingen.
Inn med moderatorer og ut med mailer om at det er oppe igjen.

Fantes vel også noen filtre på det gamle forumet som ikkje finnes her??

Men er forumet skikkelig oppe å går igjen? Tenker da på server osv? Hvem som driver det no da?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Re: Spam

Post by Havers »

Viss vedkommende som har kontroll over forumet (FTP) tar kontakt med meg, så kan jeg være behjelpelig med å fjerne spambottene, og legge inn en sperre for de. Evt. har jeg et annet forslag, som jeg kan fremme om de gidder å ta kontakt.

E: For løsningen dere har nå, funker dessverre ikke.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Spam

Post by Speedy Gonzales »

Får satse på de gjør det da :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Morg'

Re: Spam

Post by Morg' »

Ser ut til at det (foreløpig) bare er èn bruker som spammer, så burde ikke være veldig stress å fjerne, men det er kanskje lite aktivitet blant moderatorene...
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Spam

Post by Speedy Gonzales »

Lordshaft er ute på jobb i tide og utide, jeanette er flyttet og har ingen sykkel så interessen hennes for forumet er muligens laber og scott har eg ikkje sett noe særlig aktiv.

Slenger ut ett forslag der nye moderatorer blir satt inn?

Men er det yngve som fortsatt drifter forumet?
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Re: Spam

Post by Havers »

Nå har det begynt å komme flere spambotter ser jeg..
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Spam

Post by Lord Erik »

Var voldsomt dette. Håper det blir ryddet opp i snart. At spam blir værende på et forum er et sikkert tegn på lav aktivitet og dårlig vedlikehold i mine øyne, og gir et veldig dårlig inntrykk på nye medlemmer.

Ellers har den generelle aktiviteten vært relativt lav siden forumet kom opp igjen, og det virker som om det er den samme håndfullen av medlemmer som står for 90% av postene. Det var snakk om å sende ut en mail til samtlige brukerene for å informere om at forumet er oppe igjen, men så vidt jeg har forstått har ikke dette skjedd enda. Jeg har ihvertfall ikke motatt noen mail. :-k
inunf
Posts: 4906
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Spam

Post by inunf »

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Enig i at aktiviteten her er for laber, både blandt moderatorene og vanlige brukere. Er jo ingen som kommenterer på tråden min lenger :(
Havers
Posts: 44
Joined: 30 Jun 2010 01:16

Re: Spam

Post by Havers »

Jeg fikk faktisk første brukeren min på dette forumet 2-3 dager siden - veldig dårlig inntrykk.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Spam

Post by Lord Erik »

inunf wrote:Enig i at aktiviteten her er for laber, både blandt moderatorene og vanlige brukere. Er jo ingen som kommenterer på tråden min lenger :(
Jeg kommenterte jo akkurat på den! :smt117
MC_Mc
Posts: 19
Joined: 26 Jan 2009 19:06
MC: KTM990 SMT

Re: Spam

Post by MC_Mc »

Det var kommet voldsomt mange reklamer for sko her. :shock:
Liten aktivitet oxo...
Det skjer mer på bike forumet og mcsiden.no som jeg fant da jeg søkte på mcforum. Mcsiden virker bra.
Her på MCforumet skjer det veldig lite :?
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Spam

Post by Speedy Gonzales »

Ingen reklame for andre forum takk :)

En del brukere på mcsiden forsvant fra dette forumet da flere og flere her inne ikkje greide å komme overens med de og det blei til stadig diskusjoner.

Var også en del uenigheter om hvordan forumet blei drevet hvis eg ikkje husker feil.

Mc-forumet.no var ett ganske stort forum før og kan nå de høydene igjen bare vi får det skikkelig opp å gå igjen.

Kunnskapen og "felleskapet" som var her var veldig bra!


Problemet er at det er ingen som "driver" det lengre, eieren har eg ikkje sett på en hel evighet og moderatorene er på jobb, flyttet og solgt sykkelen og sistemann aner eg ikkje hvor er.

Det er også noe gale med serveren eller ett eller annet som vi bruker no pga vhis eg skriver mc-forumet.no i adresselinjen kommer eg til denne: http://mc-forumet.no/ mens hvis eg f.eks skriver bike.no så kommer eg til bike.

Vi har heller ikkje fått sendt ut mail til alle brukerene om at forumet er oppe igjen og med tanke på hvor lenge det var nede så er det nok ganske mange som sluttet å sjekke etterhvert.

Eg håper virkelig at dette forumet for bein å stå på igjen!
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Spam

Post by Lord Erik »

Jeg er enig i alt du sa der. ;-)

Det er mye god kunnskap her, både i gamle poster og gjenværende medlemmer, så jeg kommer ikke til å flytte på meg med det første. Har absolutt troen på at forumet igjen kan nå det samme nivået som for ett år siden dersom det bare jobbes litt aktivt for å få dette til. Det første logiske steget vil være å få sendt ut de mailene etterhvert, og opplyse tidligere medlemmer om at nå er det oppe igjen. Det med nye moderatorer syntes jeg blir et litt touchy tema, er egentlig godt fornøyd med de vi har nå (om de bare var her litt oftere). Ville gjerne likt å hørt hva de selv har å si om situasjonen.

EDIT: Ser at NoName ikke har vært pålogget siden slutten av April, så burde kanskje kontakte ham via Face e.l.?
Post Reply