Om juss, topicer og anna…

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

det første jeg la merke til der var:

A, alle feilpostingene (blant annet en beskjed til en annen bruker som var lagt ut som et eget tema).

B, Tittlene var ikke så veldig overbevisende til tider.

Nå er jeg veldig negativ her, men dere fatter hva jeg mener. Det enkle er ikke alltid det beste :wink: Jeg har dårlig tid nå, så kan godt være jeg kommer tilbake for å utdype meg litt mer senere...
Image
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Winalot wrote:det første jeg la merke til der var:

A, alle feilpostingene (blant annet en beskjed til en annen bruker som var lagt ut som et eget tema).
Ånei huff!! Noe så uforskammet! Legg merke til en ting til; folk bryr seg ikke, det gjør ingenting. Det er nok av steder folk kan lese spørsmål og svar om motorsyklene sine allikevel!
Winalot wrote: B, Tittlene var ikke så veldig overbevisende til tider.
...igjen; Ånei huff!! osv...
Om en tittel ikke er så veldig overbevisende så betyr det bare at brukeren kanskje må lese innlegget for å skjønne hva som menes. Og det kan vi jo ikke ha noe av! Ett museklikk og litt lesing for mye? MAKAN!
Winalot wrote:Nå er jeg veldig negativ her, men dere fatter hva jeg mener. Det enkle er ikke alltid det beste :wink: Jeg har dårlig tid nå, så kan godt være jeg kommer tilbake for å utdype meg litt mer senere...
Jeg ser ikke helt hva som er så negativt med det der... kanskje det bare er jeg som er retard...?!?
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Gixxerman wrote:Ikke tenke så mye frem og tilbake vettu Ragnhild. Enkle er som oftest det beste :wink: Hva du mener er det beste spiller egentlig liten rolle da kategoriene er der for en grunn. :D

Winalot skrev
Det enkle er ikke alltid det beste :wink:
:-s Trodde moderatorene var enige med seg selv i det minste :?:

Neida, jeg prøver ikke å erte på meg mer bank enn jeg allerede har fått, men disse to uttalelsene var bare herlige :lol: :lol: \:D/ :smt041
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Ragnhild61 wrote:disse to uttalelsene var bare herlige :lol: :lol: \:D/ :smt041
+1 :lol:
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Gixxerman

Post by Gixxerman »

dilletanten wrote:personlig syns jeg folk tar en del ting litt for seriøst her inne...
om noen skulle være så uheldige å være i litt godt humør en dag, og legger inn et "sportslig, friskt" innlegg (som kanskje ikke er ONtopic) i en tråd, så gjør vel ikke det noen ting? jeg syns det gjør at trådene her får litt mer farge, blir litt mer underholdende å lese, og det unngår at alt blir firkantet og kjedelig.
skulle det være en person som tar opp en vesentlig mc-relatert ting i en tråd (f.eks hva slags olje på sykkelen?) og det kommer et par svar her og der, så spiller det vel ingen rolle om det dukker opp et spraglende humoristisk innlegg om noe HELT annet? folk som har noe fornuftig å komme med ang. olja tør vel å skrive det i tråden selv om det var en klovn som skrev der før han/hun?
mine 2 cents; jeg syns noen av moderatorene her gjør en litt-for-stor innsats med å være moderator. la heller ting gå sin gang (selfølgelig ikke alt!!) en stund, se ann hvordan ting utvikler seg. blir det for usaklig og offtopic vil tråden død ut av seg selv uansett.

jeg er også medlem og aktiv på http://www.svrider.com\phpbb hvor ting er en del "friere" enn her... moderatorene er ikke så synlige i jobben sin som her (men de gjør fortsatt en god jobb) og folk generelt er glad for det!
jeg kjenner ikke til så mange andre forum, men jeg skulle ønske at noen tok seg en tur innom svrider for å se hvordan ting lå ann. jeg syns det forumet fungerer veldig veldig bra!
nå er jeg for trøtt til å bry meg no særlig mer, men jeg ønsker at visse her inne senker skuldrene sine et par hakk, ser igjennom fingra sine litt oftere og slutter å være så forbaska seriøs så fort de syner en mulighet til å vise seg!
slapp av! det årner seg! 8)

-Espen
Som sagt så er det veldig sjeldent vi bryter inn, men noen ganger føler vi at det er på sin plass at vi gjør det, for hva er vi her for da om vi ikke skal rette litt på ting i ny og ne. Jeg sporer selv av i tide og utide og da får jeg beskjed om å kanskje roe litt ned, og da gjør jeg jo det. Folk bør tåle å få litt kritikk og ta det til seg fremfor å fyre for alle plugger.

Vi modererer ikke for å være jævlige mot noen som helst. Vi gjør det for det beste for alle sammen. Noen er enige i det vi gjør og andre ikke. Slik vil det alltid være. Alle kan ikke bli fornøyd enkelt og greit, og slik er det jo ellers i det virkelige liv også. Ta ting som et voksent menneske så kanskje litt tilsnakk ikke er verdens undergang alikevel :)
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

ikke misforstå meg G!
jeg trives kjempegodt her inne på forumet, selv om jeg ikke kjenner noen spesielt godt ennå! (innboksen er ikke full av pm'er for å si det sånn)
men noen ganger (mulig jeg er alene om å mene dette) føler jeg at vi blir passa på litt for mye. kanskje noen som har tatt på seg "barnehagetante-hatten" noen ganger :P skal liksom rette opp i -og ordne opp i ting som ikke trenger å bli retta opp i, eller ordna opp i.
men igjen, det er kun min mening... mulig jeg er retarden her...
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

dilletanten wrote:men igjen, det er kun min mening... mulig jeg er retarden her...
Da er vi to, Dilletante, blir ikke fullt så ensomt da, ikke sant :wink:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Gixxerman

Post by Gixxerman »

dilletanten wrote: kanskje noen som har tatt på seg "barnehagetante-hatten" noen ganger :P
:lol:
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Nei du har helt rett Ragnhild!
Godt å høre at det er flere retarder her inne enn bare meg :D
Kanskje dette er med på å føre flere ut av "retard-skapet"? :wink:
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

Gixxerman wrote:
dilletanten wrote: kanskje noen som har tatt på seg "barnehagetante-hatten" noen ganger :P
:lol:
hehe hva mener du med ":lol:" G?
hørtes det kjent ut? :roll: Jeg har aldri nevnt noen navn, husk det :wink:
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nei nå skal du høre... Jeg fikk bare et lynraskt glimt av en person i en snodig hatt skal du skjønne :smt005
User avatar
dilletanten
Posts: 250
Joined: 01 May 2005 22:52
Location: Oslo

Post by dilletanten »

ah skjønner! :D
den hatten er ikke til å spøke med skjønner du!
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

hehe, fra spøk til noenlunde alvor iallefall:

Er det bare jeg som ikke synes vi er noe strenge. Jeg tror jeg har brukt moderatorkontrollpanelet 5-7 ganger iløpet av forumet sitt levetid :? Velvel, hvis dere ordner opp hos dere, ordner jeg opp hos meg :D Fra nå av skal jeg og gixxerman synkronisere historier før vi uttaler oss :lol:
Image
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Sitter og lurer litt på om vi har litt kulturforskjeller ute og går.
Ser det litt sånn at vi som ikke er vokst opp med PC'er, Internett, Chatt, nett-forum, bruker forumet annerledes enn de som har hatt tilgang til dette fra barnsben av.
Jeg vokste opp med manuelle telefonsentraler, og at jeg måtte på bygda når jeg ville se "Skippy" eller "Flipper" lørdagskvelden(Barne/ungdomsserier med en kenguru "Skippy" og en delfin "Flipper") og de var i svart/hvitt. Regulære sendinger i farver kom vel ikke før langt ut på -70 tallet.
Datamaskiner var noe vi hadde hørt om, og var noe NASA brukte når de sendte Armstrong til månen. Vi trodde ikke at vi kom til å bruke sånne, langt mindre eie en selv, og bruke den daglig.
Nei, kommunikasjon skjedde munn til munn med de du traff i dagliglivet. Telefon var dyrt og tungvint fordi du måtte via en eller flere manuelle sentraler før du fikk tak i den skulle snakke med. Fax-maskiner var det bare avisene som hadde.
Dermed ble langdistansekommunikasjon brev. Det tok lang tid å skrive for hånd, og tok lang tid før det kom fram. Men jeg ble vant til skriftlig kommunikasjon, og den vanen sitter i enda. Og jeg tror at det er forskjellen at jeg og mange på min alder og kanskje enda mer for de som er eldre, er vant til å stole på hukommelsen i skriftlig kommunikasjon med andre. For på en måte er vi nå tilbake til brevskrivingen, det er bare det at nå utveksler vi brevene uten tidsforsinkelse, og mange kan lese dem samtidig eller ei stund senere, og svare når det passer.
Noen ganger blir trådene rene Chatten, folk svarer tvert, og med en gang. Enkelte ganger kan svarene bli litt off-topic, og så svarer en annen på det samme innlegget on-topic, og så har vi det gående.
Og der er det jeg og kanskje flere med meg faller litt av, vi har ikke lært "stamme-språket". Og språk er ikke bare ord, det er like mye hvordan man bruker ordene, når man bruker ordene og i hvilken sammenheng. Og jeg som har lært et annet språk, har vansker med å lære meg et nytt, som er basert på en annen slang og som er oppstått i en tid som jeg bare delvis behersker fordi jeg har lært tingene på en annen måte i en annen sammenheng.

Jeg bruker en masse ord/tid på å utvikle resonementene mine fordi jeg utvikler tankene mine med å skrive dem ned. Resonementene ligger som uferdige følelser, og blir ikke forståelige før de skrives, derfor blir det gjerne til at jeg skriver lengre avhandlinger og bruker mer tid en de som er vant til denne måten å kommunisere på.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Ragnhild61 wrote:Sitter og lurer litt på om vi har litt kulturforskjeller ute og går.
Ser det litt sånn at vi som ikke er vokst opp med PC'er, Internett, Chatt, nett-forum, bruker forumet annerledes enn de som har hatt tilgang til dette fra barnsben av.
Jeg vokste opp med manuelle telefonsentraler, og at jeg måtte på bygda når jeg ville se "Skippy" eller "Flipper" lørdagskvelden(Barne/ungdomsserier med en kenguru "Skippy" og en delfin "Flipper") og de var i svart/hvitt. Regulære sendinger i farver kom vel ikke før langt ut på -70 tallet.
Datamaskiner var noe vi hadde hørt om, og var noe NASA brukte når de sendte Armstrong til månen. Vi trodde ikke at vi kom til å bruke sånne, langt mindre eie en selv, og bruke den daglig.
Nei, kommunikasjon skjedde munn til munn med de du traff i dagliglivet. Telefon var dyrt og tungvint fordi du måtte via en eller flere manuelle sentraler før du fikk tak i den skulle snakke med. Fax-maskiner var det bare avisene som hadde.
Dermed ble langdistansekommunikasjon brev. Det tok lang tid å skrive for hånd, og tok lang tid før det kom fram. Men jeg ble vant til skriftlig kommunikasjon, og den vanen sitter i enda. Og jeg tror at det er forskjellen at jeg og mange på min alder og kanskje enda mer for de som er eldre, er vant til å stole på hukommelsen i skriftlig kommunikasjon med andre. For på en måte er vi nå tilbake til brevskrivingen, det er bare det at nå utveksler vi brevene uten tidsforsinkelse, og mange kan lese dem samtidig eller ei stund senere, og svare når det passer.
Noen ganger blir trådene rene Chatten, folk svarer tvert, og med en gang. Enkelte ganger kan svarene bli litt off-topic, og så svarer en annen på det samme innlegget on-topic, og så har vi det gående.
Og der er det jeg og kanskje flere med meg faller litt av, vi har ikke lært "stamme-språket". Og språk er ikke bare ord, det er like mye hvordan man bruker ordene, når man bruker ordene og i hvilken sammenheng. Og jeg som har lært et annet språk, har vansker med å lære meg et nytt, som er basert på en annen slang og som er oppstått i en tid som jeg bare delvis behersker fordi jeg har lært tingene på en annen måte i en annen sammenheng.

Jeg bruker en masse ord/tid på å utvikle resonementene mine fordi jeg utvikler tankene mine med å skrive dem ned. Resonementene ligger som uferdige følelser, og blir ikke forståelige før de skrives, derfor blir det gjerne til at jeg skriver lengre avhandlinger og bruker mer tid en de som er vant til denne måten å kommunisere på.
Ligner litt på mine erfaringer,ja. Vi er fra samme "epoke" :lol: Lurer på om jeg skulle hekte på "-63" etter nicket mitt. :-k
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply