For mye off-topic nå for tia?

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

For mye off-topic nå for tia?

Post by LinnSurion »

Jeg husker de dagene man skrøyt av at mc-forumet var så seriøse. Men nå synes jeg det har forsvunnet. Selvfølgelig gjelder dette ikke bloggene. Der kan man nå være useriøse. (Men det er ikke vits i å overta noens blogger av den grunn, kremt kremt). Det er jo ikke meningen å være så veldig prippen, men jeg synes det har gått for langt... F.eks. en som kaller Mort forklarte at han valgte det nicket fordi Morten var opptatt, så begynnte "alle" å diskutere fisken mort... Hva er det som skjer??? Fler eksempler kan jeg komme med, men jeg gidder ikke å ramse opp, og dere alle her veit om dere har vært veldig useriøse i det siste eller ikke. Selvfølgelig er ikke jeg uten synd, det har jeg aldri sagt. Og selvfølgelig skal det være lov til å tulle å tøyse, men det finnes da grenser? Når nesten alle topic'ene har en eller annen form for off-topic har det gått for langt. Synes i alle fall jeg.
Man kan ikke skylde på en og en person, for dette smitter, det er det ingen tvil om. Men hvis alle kunne ta seg et tak og prøvd å jekke opp seriøsiteten et par hakk hadde det vært veldig fint. :D
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Det begynte med desmo... neida men jeg tror det er bra med litt humor, og muligheten til å diskutere alt, det er jo det som lager aktiviteten, det er jo kjedelig å bare ha et spm og et svar, da blir det jo lite aktivitet
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

Greit det, men det finnes grenser. Synes det har blitt så ekstremt nå i det siste.
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg tar gjerne selvkritikk. Det er lett å bli revet med i kampens hete. Skal bli flinkere til å holde tullet innen bloggene. Og da allerhelst innen de bloggene som "eies" av de andre som gjerne er med på tullet. For jeg tror faktisk at vi trenger litt tull innimellom også. Og da mener jeg tull som er ment som tull. :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Helt enig med deg Linn. For at forumet skal bli ryddig og at det skal være enkelt å å finne det man vil via søk ol. så må vi prøve å holde oss til tema. Vi sporer nok av alle sammen noen ganger, men man kan jo prøve å holde seg til temaet.

Dette var også en av tankene med bloggen. Der kan man få ut litt av skrivelysten, slik at det ikke blir liggende i MC trådene. For dette er uansett et MC forum. :wink:
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

vel, ja, altså, kremt :oops:

Er det mer å diskutere :?:

Skjerpings, Ragnhild, skjerpings, kan jo ikke la de andre bli mere on-topic kan du vel :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Tja...det kan virke som det meste av OT'en besørges av en kjerne på fire - fem personer. Disse tar ganske mye plass i de fleste trådene (på tung - jeg leser ikke moped/scooter/lett-trådene) Sånn blir det når man finner hverandre på et forum med ikke altfor mange aktive brukere.

T'Weed
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

OT = On-Topic eller Off-Topic

Uansett er det trivelig å se deg tilbake, har vært få innspill fra den kanten på ei stund. Blir gjerne sånn i ferietia :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Ragnhild61 wrote:OT = On-Topic eller Off-Topic

Uansett er det trivelig å se deg tilbake, har vært få innspill fra den kanten på ei stund. Blir gjerne sånn i ferietia :?:
Off Topic, selvsagt. Hadde vært et rimelig meningsløst innlegg om jeg mente On Topic....? Smått trivelig å være innom igjen, forresten.

Har hatt ferie ja. Nå starter jeg rolig på jobb, og trapper gradvis ned etterhvert.

T'Weed
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Blir gjerne sånn når mennesker treffes over et felles tema og finner andre kontaktpunkter som man kan utvide med.
Er en ulempe når en gruppe begynner å bli husvarme slik som noen av oss har blitt her på forumet. Andre føler seg brydd med å trenge inn i samtalen, og har litt trøbbel med å komme inn i "stamme-sjargongen". Vi er jo rimelig raskt ute med slørva, uansett hvem som skriver et innlegg, og uansett hvor alvorlig det er ment. Ta en titt på "Stjålet MC"-tråden, der har du et eksempel på hva som kan skje.
I en tråd som "Hvorfor valgte du det nick'et?" bør det være litt takhøyde til å kommentere nick'ene. F.eks slå opp i leksikonet om Mort. Det var noen kommentarer og så var det over med Mort'en.
Men vi kan jo ta helt av, F.eks i "Lugging på en-dunker" hvor det bare ble ordspill og erting av trådstarter. Den skulle vært stoppet mye før. Og det burde vi innsett selv.
Men, jeg syns vi er flinke til å ønske nye deltakere velkommen, og til å svare fornuftig og saklig på de fleste spørsmål som blir stilt.
Og Blogg-delen var en fulltreffer, tror den har gjort mye for at forumet har fungert så bra som det har. Mange som leser Bloggene, og flere som kommer med innlegg.
Nå venter vi bare på at Pollti skal få opp og gå en blogg om Virago-prosjektet sitt, men han er jo en smule indisponert for tida. Synd med den søppelbilen. Sånne armskader kan være leie å få helet skikkelig.
Men vi krysser fingre og håper at han kommer seg til igjen.
Men det kan være lett å ta med seg "Blogg-kulturen" til de andre trådene, og der ser det ut for at vi har skjerpet oss :?:
Last edited by Ragnhild on 09 Aug 2005 14:29, edited 1 time in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg syns ihvertfall at de siste dagene bærer bud om "bedre tider". Jeg har holdt mitt tull i bloggen, og håper det kan være et bidrag til at ting blir mer seriøst og ryddig. Håper også at de som måtte føle at jeg bedriver uønsket tull i dems blogg kan være snille å gi beskjed slik at nødvendige justeringer kan foretas. Så vil vel tiden vise om ting blir mer slik vi vil ha det. :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Jepp....det er ikke noe stort problem for meg, men noen ganger kan det være smått frustrerende å åpne en i utgangspunktet interessant tråd, bare for å finne ett - to vettuge innlegg blant alt intern-våset.

Litt mer bevissthet fra moderatorene hadde nok vært ønskelig, men det kan til tider se ut som om også enkelte av disse har vært fanget i kulturen.

T'Weed
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

selvfølgelig kan vi gjøre vårt beste for å slå hardere ned på offtopic. Hvis dette er ønskelig fra mesteparten av brukerne(?).

Jeg inrømmer uten ettertanke at jeg også blir revet med, men hvis noen av brukerne opplever dette som ubehagelig eller irriterende gi beskjed! Jeg vil gjerne ha beskjed hvis jeg trår over en grense, jeg skal ikke stenge tråden eller noe slikt på grunn av det :lol:
Image
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Drit i det da.. Så lenge alle trives! ;)

Å lese side opp og ned med on topic blir bare kjedelig.

Vet om forum som er så lite seriøse og fortsatt har 8000 brukere og masse aktivitet.

Det er fortsatt for lite brukere her til at vi skal bli dønn seriøse.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Den som ta spøg kun for spøg
Og alvor kun alvorligt
Den har fattet begge deler dårligt

Et av Piet Hein/Kumbels Gruk

Vi er seriøse Christ R, helt til det motsatte er bevist :wink:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Post Reply