Til glede for brukerne

Bli oppdatert på hva som blir gjort på sidene til MC-Forumet.no
Post Reply
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Til glede for brukerne

Post by tshansen »

Hallaien godtfolk :D

Det er utrolig kjekt å se at så mange gleder seg over å ta i bruk et "nytt" forum. Det har også som mange vet vært en turbulent tid. Å det vil pga dette være helt naturlig med en og annen utblåsing for å lette på litt frustrasjon. Jeg av alle har stor forståelse for dette og mener det skal det være takhøyde for her inne. Men jeg ser helst av vi unngår å rakke ned, slenge drit å mobbe andre brukere/framtidige brukere. Normal folkeskikk å gjensidig respekt er noe vi alle kan ha i bakhodet, selv om det er fort gjort å lire av seg en glose.
Skulle dette skje, er det ikke umulig at posten kan bli noe sensurert av moderatorgruppen :thumleft

Det er flere brukere her inne, samt på andre forum som har vært spesielt interessert i å vite hva som er lov til med tanke på linking til egen og andre sine hjemmesider/forum/blogger osv.
Her føler jeg det er viktig for oss å understreke hvordan vi ønsker å ha det her på mc-forumet.

Det ER lov å linke til egen blogg.
Det ER lov å linke til andre forum
Det ER lov å linke til egen hjemmeside.

Dette gjelder selvfølgelig andre sine hjemmesider også! MEN!!! det er alltid et lite men. Å konsekvent reklamere, prøve å trekke brukere eller på annen ufin måte trekkere brukere vekk fra mc-forumet til andre forum eller nettsider. Det mener vi er rødt kort å vil konsekvent slå hardt ned på.

Uten at jeg har spurt om lov, har jeg lyst å trekke fram Snikkeren sin blogg her på forumet. Han bidrar aktivt med å skape interessant lesestoff for oss brukere. Han svarer på spørsmål her, samt sin egen side. I mine øyner går dette på normal folkeskikk og respekt for oss som driver forumet. Å er helt greit. Mye av grunnen til at jeg ble motivert til å børste støv av dette forumet var at vi trengte et forum som tok bedre vare på brukerne, å lot brukerne få være med å styre skuta i riktig retning.
Alt som bidrar til økt trivsel og økt aktivitet er win win for alle.

Vi ber også om forståelse for at noen situasjoner må evalueres enkeltvis å kan bli moderert. Men jeg er sikker på at dette løser seg veldig fint av seg selv. Vi er en stor ansamling av oppegående mennesker som forstår hvor linjen går.
Forumreglene er skrevet for 10 år siden, så her skal jeg gå inn å gjøre forandring på teksten og ordlyden. Husk på at når disse reglene ble satt var det ikke den type nettbruk som vi ser i dag. Vi må nesten nødt å følge med i tiden, å selvfølgelig justere oss etter brukernes ønsker.

Jeg ser også en økende grad av tilbakemeldinger til oss. Dette setter vi utrolig pris på, å tar det som et tegn på at folket er begynt å finne seg til rette og ønsker det beste for oss og seg selv. Vi jobber på "spreng" ;-) for å løse alle barnesjukdommene som vi finner ut av etter hvert. Deres hjelp og bidrag er helt avgjørende her.

Jeg håper dette er greit svar på noe av det som er blitt spekulert i siste dagene.

Jeg lar denne tråden stå åpen, så skulle det være noen konkrete spm rundt dette eller andre ting som dere måtte lure på, så skal jeg svare så godt jeg kan.

PS! Jeg beklager om noe kan virke dårlig formulert, eller eventuelle skrivefeil. Jeg sliter litt med skrivevansker, derfor har det tatt litt tid før denne posten kom

Å en ting til. Her inne er det du som bruker som eier din blogg og dine innlegg. Skulle noen ønske å slette seg, sine bilder, sine innlegg osv så gjør vi dette uten diskusjon!!

Mvh
Ledelsen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Til glede for brukerne

Post by Snikkeren »

Dette høres ut som det perfekte forum. ;)

Kanskje greit å ha en regel at når man poster link til sin egen side, så bør det være i sin egen blogg her, og at det må være en beskrivelse av innholdet sammen med linken? Da blir ting ryddig og oversiktlig for leserne, og alle kan vurdere selv om det er interessant nok til å klikke seg inn og lese. :)
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Til glede for brukerne

Post by Palma »

Dette ser jo ut som et bra tiltak det :thumleft . Bra jobba =D>
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Til glede for brukerne

Post by tshansen »

@Snikkeren
Ikke nødvendigvis, skulle noen poste noe i kjøreutstyr, å du har den posten om hjelmen din. Så ser jeg ingen grunn til at dette ikke kan deles en slik tråd.

Jeg har selv et ønske om å ikke overstyre, jeg har god tro på at dette faller natrulig og er selvforklarende for de fleste. Skulle det skli ut får vi heller justere folket inn på riktig kurs igjen ;-)

@palma
Takk for det :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Til glede for brukerne

Post by Tosk »

Det faller innenfor logikk ja. Det sier seg selv at om man flyr rundt i irrelevante tråder og spammer sin personlige link, så vil det nok bli fjernet! :D
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Til glede for brukerne

Post by Snikkeren »

Ja, det vil nok fremdeles justere seg naturlig vil jeg tro. :thumleft
Men det bør ihvertfall være med en beskrivelse, sånn at det blir søkbart her inne også. :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Til glede for brukerne

Post by DrGreve »

Dere har tatt på dere en formidabel oppgave med å få forumet opp og gå og det vil jeg gi dere en STOR takk og honnør for.
Jeg setter stooor pris på iniativet :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Til glede for brukerne

Post by tshansen »

Snikkeren wrote:Ja, det vil nok fremdeles justere seg naturlig vil jeg tro. :thumleft
Men det bør ihvertfall være med en beskrivelse, sånn at det blir søkbart her inne også. :thumleft
Ja jeg skal presisere dette i småskriften inne i forumreglene, takk for tilbakemeldingen :thumleft
DrGreve wrote:Dere har tatt på dere en formidabel oppgave med å få forumet opp og gå og det vil jeg gi dere en STOR takk og honnør for.
Jeg setter stooor pris på iniativet :thumleft
Takk for det, men den største takken skal dere ha! Uansett hva andre måtte si eller mene, det er brukerne som skaper et godt forum i mine øyner :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Til glede for brukerne

Post by hakhap »

Og hvem skal sensurere / moderere deg kjære lordShaft??? :-k :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Til glede for brukerne

Post by tshansen »

Hehe vi får satse på at dere samt de andre i ledelsen vil gjøre en utmerket jobb på akkurat det hakhap [emoji38]

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Til glede for brukerne

Post by Jeanette »

hakhap wrote:Og hvem skal sensurere / moderere deg kjære lordShaft??? :-k :lol:
Vi har ham under spesielt oppsyn ;)
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Til glede for brukerne

Post by kvase »

Ja slike skilt skulle det vært mange flere av rundt i alle Norske byer være seg små eller store
Image
Image
Det hadde gledet alle mc folk
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Post Reply