Velkommen til nye moderatorer

Bli oppdatert på hva som blir gjort på sidene til MC-Forumet.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Velkommen til nye moderatorer

Post by tshansen »

Hallaien godtfolk...

Jeg vil benytte anledningen til å ønske Snikkeren, Dr.Greve og jhn velkommen inn i rekkene som moderatorer på mc-forumet.

Jeg takker for bidrag og anbefalinger fra brukerene. Å ekstra kjekt er det når folket som blir anbefalt svarer ja også :thumleft

Det er liten tvil om at mc-forumet har sett en økning i aktivitet siste tiden. Å jeg er ikke i tvil om at de 3 nye tilskuddene blir å bidra positivt til å opprettholde aktivitet samt interessante diskusjoner her inne.

Det er også veldig viktig for oss å opprettholde deg gode takhøyden her inne så alle føler seg velkommen.

Velkommen på laget gutter :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by ArcticTiger »

Neeii, nå står ikke Værda til Påske :shock:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by tshansen »

Hehe nå må du være grei AT. Huske på de er skjøre i begynnelsen [emoji38]

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by Okda »

LordShaft wrote:Hehe nå må du være grei AT. Huske på de er skjøre i begynnelsen [emoji38]

Note4

Fan - måtte du det fordi jeg registrerte meg i helga?
OkDa
Fjr 1300
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by jhn »

ArcticTiger wrote:Neeii, nå står ikke Værda til Påske :shock:
Jeg er redd du kan ha rett
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by Kant1 »

Her blir det liv... rai rai :thumleft

Ille nok med Snikkeren, men den der ramzalte nordlendingen og han hin finnluggen.... kan dette gå bra? Det er jo noen velrenomerte kranglefanter alle tre. :lol: :lol:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by DrGreve »

Kant1 wrote:Her blir det liv... rai rai :thumleft

Ille nok med Snikkeren, men den der ramzalte nordlendingen og han hin finnluggen.... kan dette gå bra? Det er jo noen velrenomerte kranglefanter alle tre. :lol: :lol:
He, he, nå er vi 2 fra nord en del av moderatorteamet og avgjørelser i forhold til moderatorjobben blir tatt i felleskap av teamet :)
Vi i nord er vant med et ramsalt ordskifte og flinke til å "riv kjæft", så forhåpentligvis bidrar vi til at toleransegrensen for moderering flyttes litt "rett vei" :thumleft

Takker for tilliten fra forumledelsen og håper medlemmene blir fornøyde. :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by ArcticTiger »

Kant1 wrote:Her blir det liv... rai rai :thumleft

Ille nok med Snikkeren, men den der ramzalte nordlendingen og han hin finnluggen.... kan dette gå bra? Det er jo noen velrenomerte kranglefanter alle tre. :lol: :lol:
Nei nå gikk du litt over Kanten igjen, ingen finnlugg der nei! Jhn sitt opphav kom fra Danmark, og kjørte HarliDaivisen nordover på 1920-30 tallet. Da de var kommet nordover til Finnmarka var Mottor-sykkern utslitt, så de kom seg ikke sørover igjen :roll:
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by Okda »

EGENTLIG kunne vel sånne "jobber" hatt en tidsbegrensning for eks 6 - 8 - 10 - 12 måneder av gangen slik at belastningen på den enkelte er begrenset og slik at hvis man får inn "feil folk" så vet man at det kommer en endring en gang i fremtiden naturlig. Ikke noe i veien for å bli spurt igjen senere etter en pause for eks.

Sier absolutt ikke dette for forkleinelse for de nye moderatorene som har ett godt erfaringsgrunnlag og forumerfaring, men når vi ser på "det andre" forumet så hadde det kanskje fortsatt vært oppegående om eier hadde overlatt modereringen til en moderatorgjeng som var på "åremål" og selv bare holdt seg til å være stolt eier av ett trivelig forum, noe det hadde vært for de fleste dersom eieren hadde oppført seg.

Joda, jeg vet at eier er eier, men som mange har hevdet så er ikke forumet mer verd enn eller bedre enn deltakerne gjør det og skal man "investere" i forumet så ønskes det er sikkerhet for egnet arbeid - dvs egne blogger for eks. Jo flere som får ett eierforhold til forumet jo bedre blir det er min mening. De fleste som holder på med dette holder det i gang over flere år slik jeg har sett utviklingen - hvis de bare får lov ! Enkeltpersoner på feil plass over lang tid kan i en slik setting ødelegge svært mye.

Ville bare lufte det litt nå mens det fortsatt er ganske trivelig her :) enklere å innføre og diskutere slikt når hummøret er på topp enn dersom det begynner å tilspisse seg.

Håper dette eventuelt kan diskuteres på en positiv måte, det er i hvert fall sånn ment.

Just my 10c i en våken periode ...... :-k
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by Snikkeren »

@Okda: Tror ikke vi skal sammenligne oss med den andre siden. Nå har ikke jeg vært moderator her lenge (duh), men jeg tror ikke det er fare for at dette blir styrt av en enkelt person her. Og så lenge det blir demokratiske avgjørelser, så tror jeg ikke brukerne vil oppleve det samme her.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by Okda »

Snikkeren wrote:@Okda: Tror ikke vi skal sammenligne oss med den andre siden. Nå har ikke jeg vært moderator her lenge (duh), men jeg tror ikke det er fare for at dette blir styrt av en enkelt person her. Og så lenge det blir demokratiske avgjørelser, så tror jeg ikke brukerne vil oppleve det samme her.

Joda men "den andre siden" er det andre i utgangspunktet "velfungerende" forumet som har kollapset de siste årene og det er synd. Hadde de hatt en annen oppbygging så hadde de kanskje vart lenger enn til sjefsguruen begynte å bli lei.

Det er jo heller ikke noe demokratisk med selvbestaltet gruppe som sitter og bestemmer på ubestemt tid selv om de helt sikkert har gode forsetter om å gjøre en god og riktig jobb. Jeg gjentar at dette ER ikke noen kritikk av dere som er valgt så jeg håper ikke det blir en forsvarskamp på dette. Meningen er kun å lufte om det er noen muligheter for å gjøre noen tiltak som kan sikre driften over lang tid og kanskje forvente en oppetid som er lenger enn dere som i dag tenker dere å drive på.
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by Snikkeren »

Jeg tror ikke det hadde hjulpet uansett hvor mange forskjellige moderatorer man hadde hatt på den andre siden. Det er ikke hos moderatorene problemet ligger der.

Og nei, jeg tar meg ikke nær av forslaget ditt. Skjønner hvor du vil hen. Men om jeg er enig er en annen sak.

Som sagt, så tror jeg vi har en fin gjeng i teamet no, og dessuten har vi jo jhn om noen av oss skulle trenge en liten ørefik i ny og ne. ;)
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by 1352cc »

Ekje det kun folk som har blitt pælma ut fra det andre forumet?
Hælvete her blir det bråk \:D/
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by Snikkeren »

Neida. Bare en av oss som ble sparket ut. Vi to andre hoppet av selv. :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Velkommen til nye moderatorer

Post by DrGreve »

1352cc wrote:Ekje det kun folk som har blitt pælma ut fra det andre forumet?
Hælvete her blir det bråk \:D/
Det er vel kun Jhn som ble kastet ut fra det andre forumet, mens jeg ba om at min konto ble deaktivert på gunn av at jeg mente at utestengelsen var ubegrunnet og et maktovergrep. Snikkeren er, slik jeg har forstått det, fremdeles medlem "over there", men valgte å kutte all aktivitet.
Uansett, tror jeg ikke at moderatorteamet og jeg som en del av det, blir overlesset av moderatorarbeid. Å sammenligne strukturen her med det andre forumet blir etter min mening helt feil :thumleft
Post Reply