Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Har du noe du ønsker å kjøpe? Må være mc relatert!
Post Reply
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by Bikeridr »

Hallo,
Bikkjemannen (kjent fra NN-turen), ser på ny sykkel. Prissegment opp til ca kr100.000,-

Så snublet han over denne: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... s=93028534
Noen som bor i nærheten og som kunne tatt en kikk på den for ham?

Evt andre gode forslag (har dere noe dere skal selge), 2005 eller nyere. Han vil ikke ha "RRR", snarere "traktor" eller "traktorhybrid" i segmentet Yamaha TDM, Honda VFR eller Varadero, Kawasaki Versys, Suzuki V-Strom. Han er, i likhet med meg, kortbeint fjellfinn, så noen ultrahøy GS eller Superduke går heller ikke.
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by quattrokim »

Flaks for han at eg må kvitte meg med min Versys 650. 2015 modell med alt ekstrautstyr du får til den. Kan fikse litt bilder og liste over ting i kveld om det er interessant.

Sent fra min SM-A510F via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by Bikeridr »

quattrokim wrote:Flaks for han at eg må kvitte meg med min Versys 650. 2015 modell med alt ekstrautstyr du får til den. Kan fikse litt bilder og liste over ting i kveld om det er interessant.

Sent fra min SM-A510F via Tapatalk
Tar deg på ordet, der. Bilder og prisantydning er alltid interessant. Skal isåfall bringe det videre til Bikkjemannen. :thumleft


Han er ikke medlem av forumet, så jeg skal lenke opp denne siden til ham når det kommer inn bilder og slikt.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by Snikkeren »

TDM er jo en knall sykkel med lite problemer. Hadde jeg bodd i nærheten, så skulle jeg fjerne sett på den.

Men mener Ojda ikke var videre imponert da han prøvde min sin. Tror han mente Versys'en var like sterk, og ellers ganske lik i sittestillingen. At man får mer sykkel for pengene med en Versys 650. Men jeg har ikke prøvd Versys'en, for Ojda hadde fått seg Explorer da vi byttelånte sykler. Noe av det dummeste jeg har gjort, ellers hadde jeg sikkert fremdeles putret rundt på TDM'en. [emoji12][emoji12]
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by Bikeridr »

Snikkeren wrote:TDM er jo en knall sykkel med lite problemer.
Jepp, vet det. Hadde selv en 2002-modell i 9 sesonger før jeg flytta utenlands. Stortrivdes på den, jeg :thumleft
Snikkeren wrote: , ellers hadde jeg sikkert fremdeles putret rundt på TDM'en. [emoji12][emoji12]
Som sagt, hadde det ikke vært for at jeg flyttet utenlands, hadde nok jeg også putret rundt på min ennå, jeg også :D
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by quattrokim »

Bikeridr wrote:
quattrokim wrote:Flaks for han at eg må kvitte meg med min Versys 650. 2015 modell med alt ekstrautstyr du får til den. Kan fikse litt bilder og liste over ting i kveld om det er interessant.

Sent fra min SM-A510F via Tapatalk
Tar deg på ordet, der. Bilder og prisantydning er alltid interessant. Skal isåfall bringe det videre til Bikkjemannen. :thumleft


Han er ikke medlem av forumet, så jeg skal lenke opp denne siden til ham når det kommer inn bilder og slikt.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Litt om sykkelen: 2015 modell Kawasaki Versys 650, gått ca 13-14 tusen km no. Står til vinterlagring endå så husker ikkje heilt.
Byttet framdekk på 10633km, bakdekk på 12673km til Metzeler Tourance Next (knallgode dekk).
Veltebøyler frå Touratech i rustfritt, sortlakkert.
Originale LED ekstralys montert på veltebøyler.
Skjermforlenger på framskjermen.
Touratech radiatorbeskytter.
Originale hendelbeskyttere.
Originalt 12V uttak ved speedometer.
Apollo varmehåndtak med integrert bryter, meget gode.
SW-Motech justerbare fothvilere med gummi du kan ta vekk.
SW-Motech tankveske med strøm, 2 stk 12V uttak oppi denne.
Touratech plate på støtta, must om du parkerer på annet enn asfalt.
Tutoro kjedesmører.
Originale sidevesker med innervesker, samme nøkkel som til tenningen.
Original toppkoffert.
Byttet baklys til LED med integrert blinklys og fjernet "hengerfeste" som var bakpå.
Powercommander 5 er montert og blitt mappet i benk hos Klev Tuning i fjor sommer. Sjå graf lenger oppe for effekt på bakhjulet.
Scorpion fullanlegg, rå lyd.
Original girindikator.
ABS har den også.
12000km service blei tatt hos Ride i fjor så den har mange km igjen før neste service.

Sikkert noko eg har gløymt her men kommer vel på det etterkvart. Sykkelen er ein draum å køyre, god sittekomfort og veldig leiken på svingete veger. Holder følge med 1290 Superadventure gjer den og, eller kva @Lordshaft? :roll: :roll: GS'en og for den del. Er eit salg eg kjem til å angre på da eg er blitt glad i den vesle rakkeren her men må man så må man. Går fint å håndtere den for folk som er korte i beina, eg er ikkje store karen og har det heilt kjempe på den her.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by quattrokim »

quattrokim wrote:
Bikeridr wrote:
quattrokim wrote:Flaks for han at eg må kvitte meg med min Versys 650. 2015 modell med alt ekstrautstyr du får til den. Kan fikse litt bilder og liste over ting i kveld om det er interessant.

Sent fra min SM-A510F via Tapatalk
Tar deg på ordet, der. Bilder og prisantydning er alltid interessant. Skal isåfall bringe det videre til Bikkjemannen. :thumleft


Han er ikke medlem av forumet, så jeg skal lenke opp denne siden til ham når det kommer inn bilder og slikt.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Litt om sykkelen: 2015 modell Kawasaki Versys 650, gått ca 13-14 tusen km no. Står til vinterlagring endå så husker ikkje heilt.
Byttet framdekk på 10633km, bakdekk på 12673km til Metzeler Tourance Next (knallgode dekk).
Veltebøyler frå Touratech i rustfritt, sortlakkert.
Originale LED ekstralys montert på veltebøyler.
Skjermforlenger på framskjermen.
Touratech radiatorbeskytter.
Originale hendelbeskyttere.
Originalt 12V uttak ved speedometer.
Apollo varmehåndtak med integrert bryter, meget gode.
SW-Motech justerbare fothvilere med gummi du kan ta vekk.
SW-Motech tankveske med strøm, 2 stk 12V uttak oppi denne.
Touratech plate på støtta, must om du parkerer på annet enn asfalt.
Tutoro kjedesmører.
Originale sidevesker med innervesker, samme nøkkel som til tenningen.
Original toppkoffert.
Byttet baklys til LED med integrert blinklys og fjernet "hengerfeste" som var bakpå.
Powercommander 5 er montert og blitt mappet i benk hos Klev Tuning i fjor sommer. Sjå graf lenger oppe for effekt på bakhjulet.
Scorpion fullanlegg, rå lyd.
Original girindikator.
ABS har den også.
12000km service blei tatt hos Ride i fjor så den har mange km igjen før neste service.

Pris: 100 000kr. Veit ikkje om eg er heilt på jordet men føler den er verdt det.

Sikkert noko eg har gløymt her men kommer vel på det etterkvart. Sykkelen er ein draum å køyre, god sittekomfort og veldig leiken på svingete veger. Holder følge med 1290 Superadventure gjer den og, eller kva @Lordshaft? :roll: :roll: GS'en og for den del. Er eit salg eg kjem til å angre på da eg er blitt glad i den vesle rakkeren her men må man så må man. Går fint å håndtere den for folk som er korte i beina, eg er ikkje store karen og har det heilt kjempe på den her.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Bjerknez

Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by Bjerknez »

Bikeridr wrote:Hallo,
Bikkjemannen (kjent fra NN-turen), ser på ny sykkel. Prissegment opp til ca kr100.000,-

Så snublet han over denne: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... s=93028534
Noen som bor i nærheten og som kunne tatt en kikk på den for ham?

Evt andre gode forslag (har dere noe dere skal selge), 2005 eller nyere. Han vil ikke ha "RRR", snarere "traktor" eller "traktorhybrid" i segmentet Yamaha TDM, Honda VFR eller Varadero, Kawasaki Versys, Suzuki V-Strom. Han er, i likhet med meg, kortbeint fjellfinn, så noen ultrahøy GS eller Superduke går heller ikke.
Jeg mistenker sterkt at det er brukeren "lasse_hansen" fra mcsiden.no som har avertert den sykkelen. Dette er bare et steinkast fra der jeg bor, så jeg tror det er han.

Vet godt hvem han er, men kjenner han ikke direkte. Har bare truffet han en gang da han kom hjem til meg for en kort prat samt vise frem sin nye MT10.

Dog er jeg usikker på om jeg er i stand til å vurdere verdien av sykkelen annet enn å se på den rent kosmetisk. Så jeg anbefaler at du velger andre mer kyndige til den oppgaven.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by Bikeridr »

quattrokim wrote:Bilder og sykkelbeskrivelse
Takk for bilder og prisantydning. :thumleft
Har sendt linken til kompisen min, så får vi se hva han svarer.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by Bikeridr »

quattrokim wrote: Powercommander 5 er montert og blitt mappet i benk hos Klev Tuning i fjor sommer. Sjå graf lenger oppe for effekt på bakhjulet.
Hmm, tror du har glemt å lenke til den grafen..? :-k
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: RE: Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by quattrokim »

Bikeridr wrote:
quattrokim wrote: Powercommander 5 er montert og blitt mappet i benk hos Klev Tuning i fjor sommer. Sjå graf lenger oppe for effekt på bakhjulet.
Hmm, tror du har glemt å lenke til den grafen..? :-k
Image

Sent fra min SM-A510F via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by quattrokim »

Her er finn annonsen om han fortsatt er ute etter sykkel: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finn ... s=96433159
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikkjemannen er på utkikk etter ny sykkel

Post by Bikeridr »

Ja, så annonsen.

Han har funnet seg en litt større sykkel, da han mente din ble for liten og vanskelig å montere hundebur på..
Han kjøpte seg en (brukt) 1200 Bandit for en ukes tid siden.

Takk for tipset iallefall, kan jo tipse andre kjenninger da :thumleft
Post Reply