Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Prat om tung MC.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Snikkeren »

Jeg sier ikke noe på sykkelvalget. Det er det ikke mye å si på. [emoji106]
Men å betale 1/3 av verdien av sykkelen i forsikring er ikke verdt det. Da kan man heller sette av litt hver mnd til eventuelle reparasjoner.
User avatar
asianjesus
Posts: 22
Joined: 18 Mar 2015 13:32
MC: Yamaha R6 2008
Location: Trondheim

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by asianjesus »

Snikkeren wrote:Jeg sier ikke noe på sykkelvalget. Det er det ikke mye å si på. [emoji106]
Men å betale 1/3 av verdien av sykkelen i forsikring er ikke verdt det. Da kan man heller sette av litt hver mnd til eventuelle reparasjoner.
Ja, det har jeg tenkt litt på, men igjen delkasko dekker ikke utforkjøring. Da har jeg nok mista alt om det skulle sje på de første årene.
Da det er utforkjøring som er ganske høy andel av R sykkel ulykker, så valgte jeg heller å bite i det sure eple å betale det jeg må for å kjøre drømme sykkelen. :D :thumleft

\:D/
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Tommas »

asianjesus wrote:
Snikkeren wrote:Jeg sier ikke noe på sykkelvalget. Det er det ikke mye å si på. [emoji106]
Men å betale 1/3 av verdien av sykkelen i forsikring er ikke verdt det. Da kan man heller sette av litt hver mnd til eventuelle reparasjoner.
Ja, det har jeg tenkt litt på, men igjen delkasko dekker ikke utforkjøring. Da har jeg nok mista alt om det skulle sje på de første årene.
Da det er utforkjøring som er ganske høy andel av R sykkel ulykker, så valgte jeg heller å bite i det sure eple å betale det jeg må for å kjøre drømme sykkelen. :D :thumleft

\:D/
Jeg hadde ihvertfall tatt en ringerunde hver 6. mnd for å se om du kan få byttet til noen andre. Som regel vanker det et hopp i bonus når man bytter 8)

Kult at folk ofrer litt for å kjøre drømmesykkelen. Kjør aktpågivende og varsomt som alle oss andre her 8)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by freddy123 »

Ja ny sykkel i hus nå og den må jo forsikres den også :)

Sykkel Yamaha fz8-n

23 år, fullkasko, 40% bonus prisen ble 6400kr :)

Det kan jeg leve med ... :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by biker7 »

Alder: 44 år
Modellbetegnelse: Yamaha MT 09 Tracer.
Antall HK: 115.
Hvilken kommune/by du er bosatt i: Grue.
Forsikringsselskap og hvor mye bonus du har spart opp: Gjensidige, 75%.
Hvor mye du betaler, beskriv forsikringstypen: 2800,- Full kasko.
Totalt antall forsikringer: 1 (ingen samlerabatt, har resten av mine forsikringer i IF)

+ Honda nx650 Dominator i IF, 75%, 625,- Ansvar :-)
Last edited by biker7 on 20 Mar 2016 13:41, edited 1 time in total.
User avatar
Erik89
Posts: 175
Joined: 17 Jun 2009 17:13
MC: Honda CB600F 2007
Location: Midt-Telemark

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Erik89 »

Alder: 26
Modellbetegnelse: Honda CB600F Hornet 2007
Antall HK: 102
Hvilken kommune/by du er bosatt i: Sør-Varanger/Kirkenes
Forsikringsselskap og hvor mye bonus du har spart opp: Gjensidige 70% 3året
Hvor mye du betaler, beskriv forsikringstypen: Full kasko 3971kr
Totalt antall forsikringer: 2 - bil og mc
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Elolz »

Fikk fornyelse på forsikringen fra Gjensidige for noen dager siden, de hadde faenmeg økt den fra 6086kr til 6306kr! :evil: Sjekka kalkulatoren deres for å se prisene for nye kunder, nå har de 20% nettrabatt for NYE kunder, så da ble prisen 5113kr! :evil: :evil: Ringte de for å høre, nei dette var kun for nye kunder, og tilbudet med 20% rabatt varte kun i påsken mente han, og det var ikke tid til at jeg fikk registret byttet selskap og tilbake. Men han skulle se hva han kunne gjøre for meg.. fikk et nytt tilbud på 5675kr som var det absolutt laveste han kunne gi. Litt forbanna på at jeg ikke fikk den til 5113kr, samtidig glad for at jeg sparte ca 800kr på 5min i telefonen. :-s

Han sa at den 20% rabatten gjaldt kun første året, så blir spennende å se hvilken pris jeg får til neste år, om de prøver seg på ny økning. Må følge nøye med forsikringsselskapene, spesielt når det er tid for fornyelse. [-X

Alder: 26
Modell: Honda VTR SP1
Antall HK: 132
Bosted: Askøy
Forsikringsselskap og bonus: Gjensidige, 70% 4.år
Pris og forsikringstype: 5675kr, delkasko
Totalt antall forsikringer: 2, mc og reiseforsikring
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Adele »

Din pris
Pris før rabatter 13 533 kr
Økt sikkerhet - 7 443 kr
Nettrabatt - 299 kr
Årspris 5 791 kr
Månedspris 483 kr


Dette er delkasko, 20% startbonus (litt usikker på om denne gjelder for meg, jeg skal ringe tilbake og spørre), 6000 i egenandel. Full-kasko koster 9.248. Om jeg skulle ombestemme den er det vel lettere å oppgradere forsikringen enn å nedgradere? Da vil de jo tross alt få mer innbetalt hver måned?

under 500 kroner i måneden høres fint ut, men burde jeg tatt full-kasko?
=^_^=
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Tommas »

Jeg hadde kjørt full kasko første året. Tror du får med deg opptjent bonus etter 6mnd, så ring på slutten av året og se om du kan få et tilbud et annet sted.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by JK95 »

Adele wrote:Din pris
Pris før rabatter 13 533 kr
Økt sikkerhet - 7 443 kr
Nettrabatt - 299 kr
Årspris 5 791 kr
Månedspris 483 kr


Dette er delkasko, 20% startbonus (litt usikker på om denne gjelder for meg, jeg skal ringe tilbake og spørre), 6000 i egenandel. Full-kasko koster 9.248. Om jeg skulle ombestemme den er det vel lettere å oppgradere forsikringen enn å nedgradere? Da vil de jo tross alt få mer innbetalt hver måned?

under 500 kroner i måneden høres fint ut, men burde jeg tatt full-kasko?
Om du ikke allerede har ringt litt rundt er jo det å anbefale, gjerne sett selskapene opp mot hverandre for å få ned prisen ;-) Er jo relativt billig på så ny sykkel med "R" i navnet, så kasko er ikke ufordragelig dyrt her, og som Tommas nevner, om du har to som er nesten like lave kan du bytte etter 6mnd for å få en bopnusøkning på 20% hvert år, tror Elolz gjør det slik? :-k
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Adele »

JK95 wrote:
Adele wrote:Din pris
Pris før rabatter 13 533 kr
Økt sikkerhet - 7 443 kr
Nettrabatt - 299 kr
Årspris 5 791 kr
Månedspris 483 kr


Dette er delkasko, 20% startbonus (litt usikker på om denne gjelder for meg, jeg skal ringe tilbake og spørre), 6000 i egenandel. Full-kasko koster 9.248. Om jeg skulle ombestemme den er det vel lettere å oppgradere forsikringen enn å nedgradere? Da vil de jo tross alt få mer innbetalt hver måned?

under 500 kroner i måneden høres fint ut, men burde jeg tatt full-kasko?
Om du ikke allerede har ringt litt rundt er jo det å anbefale, gjerne sett selskapene opp mot hverandre for å få ned prisen ;-) Er jo relativt billig på så ny sykkel med "R" i navnet, så kasko er ikke ufordragelig dyrt her, og som Tommas nevner, om du har to som er nesten like lave kan du bytte etter 6mnd for å få en bopnusøkning på 20% hvert år, tror Elolz gjør det slik? :-k

Jeg har kjørt firmabil i to år og snakket med sjefen så jeg får 20% startbonus uansett. Jeg venter en telefon fra if også har jeg snakket med gjensidige på telefon. Kasko er ikke veldig dyrt kanskje, men det er jo fortsatt stor forskjell på kasko og del-kasko
Tommas wrote:Jeg hadde kjørt full kasko første året. Tror du får med deg opptjent bonus etter 6mnd, så ring på slutten av året og se om du kan få et tilbud et annet sted.
Det er kanskje ikke så dumt!


Nå ringte jeg sparebank 1 og fikk dette tilbudet :shock: !
Full-kasko: 5760
Bonus: 40% (20% ekstra bonus for å ha kjørt firmabil skadefritt i to år)
Egen garasje, abs.
Ikke kampanjepris eller tilbud.
Egenandel på 4.000. Ved en egenandel på 7.000 går prisen ned til 5.517.


Er ikke dette et utrolig bra tilbud? Jeg oppga tørr-vekten på motorsykkelen så om de opererer med våt-vekt blir det en enda rimeligere forsikring. Jeg spurte heller ikke om å fjerne tilgang til leiebil for det trenger jeg ikke.
Last edited by Adele on 11 Apr 2016 15:41, edited 3 times in total.
=^_^=
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Tommas »

Adele wrote:Nå ringte jeg sparebank en og fikk dette tilbudet :shock: !
Full-kasko: 5760
Bonus: 40% (20% ekstra bonus for å ha kjørt firmabil skadefritt i to år)
Egen garasje, abs.
Ikke kampanjepris eller tilbud.
Egenandel på 4.000. Ved en egenandel på 7.000 går prisen ned til 5.517.
Det var jo en kraftig forbedring!

Hoppe fra 4k til 7k i egenandel tror jeg ikke jeg hadde gått for. For lite besparelse til at jeg hadde gjort det.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Adele »

Jeg tenker det selv og det sa også han på telefonen. Jeg snakket med Gjensidige og damen i telefonen sa at det tilbudet har de ikke en sjanse på å matche. Så det ser ut til at det blir Sparebank 1. Jeg kan jo forhøre meg med IF i tilfellet og se hva de kan tilby, men på nettet kommer deres forsikring på 968 kroner per måned. langt over de 480 kronene Sparebank 1 skal ha.

Ble overrasket over tilbudet Sparebank 1 kunne gi! Og dette er uten tilbud og kampanjer! Blir nesten litt engstelig - høres det ikke for bra ut?
=^_^=
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by JK95 »

Adele wrote:Jeg tenker det selv og det sa også han på telefonen. Jeg snakket med Gjensidige og damen i telefonen sa at det tilbudet har de ikke en sjanse på å matche. Så det ser ut til at det blir Sparebank 1. Jeg kan jo forhøre meg med IF i tilfellet og se hva de kan tilby, men på nettet kommer deres forsikring på 968 kroner per måned. langt over de 480 kronene Sparebank 1 skal ha.

Ble overrasket over tilbudet Sparebank 1 kunne gi! Og dette er uten tilbud og kampanjer! Blir nesten litt engstelig - høres det ikke for bra ut?
Slå til! :thumleft
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by JLafton »

Har også skiftet mine forsikringer til Sparebank 1. Fram til 2015 har dem alltid vert for dyre i forhold til hva jeg fikk andre steder. Men nå er alt hos dem. Ingen som var i nærheten på verken bil eller MC . :thumleft
Post Reply