Langemann - ny i gamet!

Prat om tung MC.
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by boxer wolf »

800GS koster vel rundt 140' ny.

Ta en titt på denne: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=2&tot=2

Det er samme sykkel som jeg har, og den har lav kjørelengde. Den passer ihvertfall din høyde, og er utmerket på langkjøring.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by Galilee »

Jeg er 197 (med lange bein) og sitter godt på min TDM

Image
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by ATWindsor »

Er det virkelig ingen 500-600 kubikkere som er greie nok for en som er litt lang? CBR, hornet, fazer, SV650 eller liknende?

AtW
User avatar
Mogens
Posts: 98
Joined: 25 Mar 2008 19:37

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by Mogens »

Den BMW'en Boxer så ganske så snaisen ut. Når det gjelder den TDM850'en Galilee så kan jeg ikke med beste evne se for meg at jeg skulle få plass på en slik. Setet er jo så dypt... Samtidig må jeg jo stole på det når du som kanskje da har enda lenger ben enn meg sitter godt på den.

Ufattelig mange varianter sykler i grunn :shock:
_____________________________________________
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09 :)
Suzuki GR650 1984 mod.
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by boxer wolf »

ATWindsor wrote:Er det virkelig ingen 500-600 kubikkere som er greie nok for en som er litt lang? CBR, hornet, fazer, SV650 eller liknende?

AtW
Det er det sikkert, men de MC'ene i den størrelsen som jeg har prøvd har gitt meg litt "mopedfølelse".

Men jeg så også denne på FINN, det er neste samme sykkel som over, men nå med en 850 motor. http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=1&tot=1

Den er også litt eldre, og har forrige generasjon bremser og litt annen front.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
Mogens
Posts: 98
Joined: 25 Mar 2008 19:37

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by Mogens »

boxer wolf wrote:
ATWindsor wrote:Er det virkelig ingen 500-600 kubikkere som er greie nok for en som er litt lang? CBR, hornet, fazer, SV650 eller liknende?

AtW
Det er det sikkert, men de MC'ene i den størrelsen som jeg har prøvd har gitt meg litt "mopedfølelse".

Men jeg så også denne på FINN, det er neste samme sykkel som over, men nå med en 850 motor. http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=1&tot=1

Den er også litt eldre, og har forrige generasjon bremser og litt annen front.
Det som er litt "skummelt" med den er vel at spesielt km-standen er nærmere 70.000 + årstallet. Er ikke 70.000 km på sykkel som 150-200.000km på bil???

Mogens
_____________________________________________
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09 :)
Suzuki GR650 1984 mod.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by FV »

70 000 kan være mye på noen sykler (tenker da på R-sykler), og ikke så veldig mye på andre. Kommer veldig an på tidligere eiere, service og vedlikehold etc.
Når det kommer til høyden din, så er jeg 1 cm høyere enn deg, og sitter sjelden dårlig på noen sykler så lenge de ikke har en "R" i modellbetegnelsen. Jeg tror nok ikke du får det helt store problemet med å finne deg en god sykkel som passer deg. :)
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by quantumduck »

Desmo-Dude wrote:Jeg to tips til deg.Nummer en er å få lappen i boks så fort som mulig
Jepp, kjøreskolene har ikke alltid så god kapasitet, kjedelig når man "aldri" blir ferdig ...
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by quantumduck »

ATWindsor wrote:Er det virkelig ingen 500-600 kubikkere som er greie nok for en som er litt lang? CBR, hornet, fazer, SV650 eller liknende?

AtW
Det er vel "små" sykler alle de der, Fazer er jo alt fazet ut som for liten ...
User avatar
quantumduck
Posts: 247
Joined: 25 Aug 2006 13:20
MC: Hayabusa
Location: Nesodden

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by quantumduck »

Mogens wrote:Hei ja.

Fant ut at mellomtung sykkel ikke gikk på kubikk sånn etter hvert :lol: .

Når det gjelder det å ikke gå på 1000 kubikk osv så går det på 2 stk ting. Hovedsaklig penger.
Avgiften går jo også på HK og ikke kubikk, så ... en litt stor motor med godt bunndrag uten vill effekttopp kan vel kanskje forsvares ;-) Men saken er ofte at større sykler ofte er bedre på flere områder, f.eks. FZ6 vs FZ1, SV650 vs SV1000, bedre bremser, dempere etc. etc. så da blir det dyrere da.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by Galilee »

Mogens wrote: Når det gjelder den TDM850'en Galilee så kan jeg ikke med beste evne se for meg at jeg skulle få plass på en slik. Setet er jo så dypt...
80 cm salhøyde, og fothvilere som ikke sitter helt oppunder skinka som på mange mer 'sportslige' varianter.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Mogens
Posts: 98
Joined: 25 Mar 2008 19:37

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by Mogens »

Galilee wrote:
Mogens wrote: Når det gjelder den TDM850'en Galilee så kan jeg ikke med beste evne se for meg at jeg skulle få plass på en slik. Setet er jo så dypt...
80 cm salhøyde, og fothvilere som ikke sitter helt oppunder skinka som på mange mer 'sportslige' varianter.
Etter hva jeg husker så er det 88 cm salhøyde på BMW F 800 GS modellen. Hvordan fothvilerne er høydemessig i forhold til andre, vet jeg ikke så mye om.

Jeg vil i tillegg si at bena mine ikke har 100 % plass med salhøyden på BMW'en...

Konklusjon: enten så er ikke den type sykler bygget for så lange ben, eller så er det jeg som ikke har skjønt at man ikke skal sitte helt superbehagelig 8) .

Mogens
_____________________________________________
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09 :)
Suzuki GR650 1984 mod.
User avatar
Mogens
Posts: 98
Joined: 25 Mar 2008 19:37

Re: Langemann - ny i gamet!

Post by Mogens »

Jeg måtte bare måle for moroskyld. Tok da og målte fra gulvet og opp til der hvor hoftebenet slutter (øverst).

115cm :shock:

Noen andre - spesielt av de høye kanskje :-k ?

Ja og det er ingen aprilspøk ;-)

Leste forresten at fothvilerne på BMW F 800 GS er lavt nede (i forhold til gjennomsnittet) så det er nok et av de bedre alternativene for oss sjiraffer...

Mogens
_____________________________________________
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09 :)
Suzuki GR650 1984 mod.
Post Reply