Lære triks under kontrollerte former

Prat om tung MC.
User avatar
jornhan
Posts: 140
Joined: 27 May 2005 20:53
Location: Sørumsand

Post by jornhan »

speedy gonzales 2 wrote:Takker for svar..

Ser vel ut for at eg har bestemt meg for å høre på de som sier det kommer med tiden.
Har jo ikkje kjørt mer enn 2 sesonger og det er jo altfor lite..

Nei nei, takker og bukker for svar ihvertfall..

Peace out 8)
Smart trekk speedy,men bare vent,det kommer med tiden :D.
User avatar
Bånn Gæs
Posts: 98
Joined: 27 Apr 2005 00:19
Location: Bergen

Post by BÃ¥nn Gæs »

Får vel skrive litt på topic selv om tråden nok er død nå :oops:
Har ikke engang tenkt tanken på å "øve" på stoppies eller wheelies, men når man driver rulla ut av kryss eller på strekker hender det jo at man kommer litt bakpå allikevel :twisted: Siden FZR'en vel er noe mer fremtung enn andre mer ekstreme maskiner gir dette meg akkurat det løftet og den kontrollen jeg føler meg komfortabel med. Glad for å se at du har en viss følelse med din egen erfaring og tar tingene "accordingly". Håper bare at du etterlever dette og ikke blir statistikk i.l.a sommeren...
Så jeg har herved bifalt bl.a. jornhans råd om å ta det litt piano. :wink:
FZR 1000 '91
User avatar
jornhan
Posts: 140
Joined: 27 May 2005 20:53
Location: Sørumsand

Post by jornhan »

Bånn Gæs wrote:Får vel skrive litt på topic selv om tråden nok er død nå :oops:
Har ikke engang tenkt tanken på å "øve" på stoppies eller wheelies, men når man driver rulla ut av kryss eller på strekker hender det jo at man kommer litt bakpå allikevel :twisted: Siden FZR'en vel er noe mer fremtung enn andre mer ekstreme maskiner gir dette meg akkurat det løftet og den kontrollen jeg føler meg komfortabel med. Glad for å se at du har en viss følelse med din egen erfaring og tar tingene "accordingly". Håper bare at du etterlever dette og ikke blir statistikk i.l.a sommeren...
Så jeg har herved bifalt bl.a. jornhans råd om å ta det litt piano. :wink:

Hallo Bonn Gæs:Har eid en 91 mod FZR1000 selv for noen år siden og det er fortsatt artige sykkler :D.Er bare å vri rulla i bånn på første giret så kommer den opp,men den er litt lei å få opp fra andre giret siden den er ganske så tung i fronten(mye av dette kommer vel av den ekstreme kjørestillingen vil jeg tro)så jeg pleide å clutche den opp.Hva er tørrvekten på den igjen?229kg eller noe sånt?
User avatar
Bånn Gæs
Posts: 98
Joined: 27 Apr 2005 00:19
Location: Bergen

Post by BÃ¥nn Gæs »

ca 230kg Høres ganske riktigt ut ja. Kommer opp villig vekk på førstegiret ja, spesiellt om du har litt nedlegg. Da bruker du kanten av dekket og får faktisk høyere giring pga dette. Digger sykkelen! Den har skikkelig pondus 8) Ikke som disse nye bole-moppene som folk hviner rundt på idag :P :lol: (shit, hørtes skikkelig gammel ut nå... :oops: )
FZR 1000 '91
stiang
Posts: 4
Joined: 14 Jun 2005 11:15
Location: Tromsdalen

Post by stiang »

Er det denne siden dere leter etter?

http://www.uponone.com/howtos.php

Står både guides til både weelies og stoppies. Klarte foresten min første stoppie i dag med rs'n :D
Post Reply