Lære triks under kontrollerte former
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Lære triks under kontrollerte former
Bare meg som hilser på igjen
Lurte på om det finnes kurs eller baner i Bergen eller om du må utenfor perlen for å lære forskjellige triks eller om du rett og slett bare må finne deg en stor parkeringsplass å prøve deg fram selv?`?
Er så higen på å lære bakhjulskjøring og stoppie men er liksom ikkje så intrisert i å gjøre det midt i trafikken...
Takker for svar
Lurte på om det finnes kurs eller baner i Bergen eller om du må utenfor perlen for å lære forskjellige triks eller om du rett og slett bare må finne deg en stor parkeringsplass å prøve deg fram selv?`?
Er så higen på å lære bakhjulskjøring og stoppie men er liksom ikkje så intrisert i å gjøre det midt i trafikken...
Takker for svar
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Var nok det eg og trodde, men va no verdt ett forsøk, kunne jo hende det va noen erfarne som tok noen kurs...
Noen som har noen råd angående bakhjulskjøring og slike ting da?
Og ikkje kom med sånne som f.eks : ikkje gje for mye gass så du går på trynet eller ikkje brems så for mye så du tipper rundt men altså noen generelle råd..
takker
Noen som har noen råd angående bakhjulskjøring og slike ting da?
Og ikkje kom med sånne som f.eks : ikkje gje for mye gass så du går på trynet eller ikkje brems så for mye så du tipper rundt men altså noen generelle råd..
takker
Finn deg et egnet området, fri for allfar vei. Dra dit med en kompis. Be han stille seg et godt stykke unna og så skal du dra opp på hjulet og prøve å sikte på han hele tiden. Han skal jo selvsagt flytte seg før du kommer i X antall km/t Det er greit å ha noe å fokusere på de første gangene for man skal jo også klare å holde retningen. Det høres sikkert veldig dumt ut og greier, men bare prøv.
Hva slags bike har du forresten, og hvor mye har du kjørt før ?
Og husk, vippepunktet er mye høyere enn man tror, men hold foten over bakbremsen som siste utvei uansett
Hva slags bike har du forresten, og hvor mye har du kjørt før ?
Og husk, vippepunktet er mye høyere enn man tror, men hold foten over bakbremsen som siste utvei uansett
- Bånn Gæs
- Posts: 98
- Joined: 27 Apr 2005 00:19
- Location: Bergen
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Hva slags bike har du forresten, og hvor mye har du kjørt før ?
Hadde en Cbr 600 98 men den smellte eg nettopp..var en som ikkje overholdt vikeplikten.den blir mest sannsynlig kondemert da motoren også hadde fått noen skader..
Men regner med det blir den samme sykkelen igjen.
Har nok lite kjøreerfaring vil eg tro, har ikkje kjørt mer enn 2 sesonger men da kjørte eg hele tiden.
Hadde en Cbr 600 98 men den smellte eg nettopp..var en som ikkje overholdt vikeplikten.den blir mest sannsynlig kondemert da motoren også hadde fått noen skader..
Men regner med det blir den samme sykkelen igjen.
Har nok lite kjøreerfaring vil eg tro, har ikkje kjørt mer enn 2 sesonger men da kjørte eg hele tiden.
- Bånn Gæs
- Posts: 98
- Joined: 27 Apr 2005 00:19
- Location: Bergen
Den var til meg??speedy gonzales 2 wrote:Hva slags bike har du forresten, og hvor mye har du kjørt før ?
Jeg kjører en nylakka FZR 1000 '91, Den er en bjønn!!
Fikk lappen i mnd.skiftet juni/juli ifjor så min erfaring er noget begrenset, men ingen hindring for å kose meg på to hjul fordet Første turen med (ny) sykkel var hjem fra sarpsborg til Bergen med utslitte dekk og drittvær over fjellet... Var ikke menneske når jeg kom hjem igjen!
Det eneste som irriterer vettet av meg nå er at det har regna småjævler konstant bortsett fra 2-3 dager siden jeg fikk sykkelen ut
FZR 1000 '91
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
- Bånn Gæs
- Posts: 98
- Joined: 27 Apr 2005 00:19
- Location: Bergen
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
- Speedy Gonzales
- Posts: 1715
- Joined: 24 May 2005 14:08
- MC: Z1000 08
- Location: Os
Ja der ser du værste av alt er at bilistene ikkje tar hensyn til det i det hele tatt.. er flere ganger da eg har måttet slippe de forbi på de trange og dårlige vegene her med meg... fikk lyst til å stoppe midt i vegen og stige av sykkelen og gå bak å spørre ka i helvete de har mellom øra, eller eventuelt ka de mangler
Som en av gammelgutta har jeg ikke helt sansen for å starte karieren med å lære seg slike stunts. Dette kommer sansynligvis av seg selv etter hvert.
Prøv heller å lære riktig kjøring først, f.eks riktig bremseteknikk. Jeg begyndte med å øve bremsing med en hånd på styret. Da må du klamre deg fast med lårene. Øv også hard bremsing i sving. Begynn forsiktig, husk at sykkelen vil rette seg opp.
Ellers så kjører jeg FJR 1300. Det er krefter nok til å kjøre på bakhjulet i nær sagt alle hastigheter. Har fått meg noen overraskelser der ja. Problemet er å holde den nede, f.eks ved forbikjøring.
Prøv heller å lære riktig kjøring først, f.eks riktig bremseteknikk. Jeg begyndte med å øve bremsing med en hånd på styret. Da må du klamre deg fast med lårene. Øv også hard bremsing i sving. Begynn forsiktig, husk at sykkelen vil rette seg opp.
Ellers så kjører jeg FJR 1300. Det er krefter nok til å kjøre på bakhjulet i nær sagt alle hastigheter. Har fått meg noen overraskelser der ja. Problemet er å holde den nede, f.eks ved forbikjøring.
Hva er best? FJR 1300 så klart