Fra sorte til hvite skilter?

Prat om tung MC.
Post Reply
et0n
Posts: 15
Joined: 30 Apr 2005 00:33

Fra sorte til hvite skilter?

Post by et0n »

Vurderer å kjøpe meg motard med skilter, da det blir for lite kjøring med en gang i uka.
1. Kommer over endel alternativer som er reg med sorte skilt, men hva er egentlig betalt ekstra på disse i forhold til de som ikke har sorte skilter?

2. Dersom/Når jeg skal registrere sykkelen med hvite skilter, vil jeg da få normalt bruksfradrag fra den dagen sykkelen ble reg med sorte skilt?

3. Er det bare en vanlig visning for å registrere fra sorte til hvite skilter, eller er det noe mer som må til?
2003 KTM SX 525 Supermotard

X: Husqvarna TE/SM610, SMS125, WRE125 +++
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Er ikke sorte skilt ''arbeidsskilt'', slik at du kun kan bruke kjøretøyet i arbeidssammenheng?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

TDK wrote:Er ikke sorte skilt ''arbeidsskilt'', slik at du kun kan bruke kjøretøyet i arbeidssammenheng?

eh jeg trodde det var skilt sånn at du kunne kjøre til bane for trening og løp
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Kriz wrote:
TDK wrote:Er ikke sorte skilt ''arbeidsskilt'', slik at du kun kan bruke kjøretøyet i arbeidssammenheng?

eh jeg trodde det var skilt sånn at du kunne kjøre til bane for trening og løp
Sorte skilter på ATV er ihvertfall det jeg nevnte over...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Kriz wrote:
TDK wrote:Er ikke sorte skilt ''arbeidsskilt'', slik at du kun kan bruke kjøretøyet i arbeidssammenheng?

eh jeg trodde det var skilt sånn at du kunne kjøre til bane for trening og løp
stemmer det :wink:
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Re: Fra sorte til hvite skilter?

Post by Wright »

et0n wrote:Vurderer å kjøpe meg motard med skilter, da det blir for lite kjøring med en gang i uka.
1. Kommer over endel alternativer som er reg med sorte skilt, men hva er egentlig betalt ekstra på disse i forhold til de som ikke har sorte skilter?

2. Dersom/Når jeg skal registrere sykkelen med hvite skilter, vil jeg da få normalt bruksfradrag fra den dagen sykkelen ble reg med sorte skilt?

3. Er det bare en vanlig visning for å registrere fra sorte til hvite skilter, eller er det noe mer som må til?
2. vil få bruksfradrag fra f.gangs registrering, og må regne avgiftene fra når den ble momsa inn i landet.

3. er vel bare å vise tenker jeg, evnt kanskje få noen papirer fra importøren om at den er gategodkjent eller hva man skal kalle d, men d må den vel egentlig være for å få svarte skilt i d hele også ?
Kawasaki Zx750r Ninja.
et0n
Posts: 15
Joined: 30 Apr 2005 00:33

Post by et0n »

Sorte skilt, er skilt til bruk frem og tilbake i anledning trening og løp. På ATV er det vel grønne skilter dere prater om. Men nok om det.

Wright: Nå blandet du inn førstegangsreg og innmomsing. Det er jo ofte to forskjellige datoer. Når man førstegangsregger en sykkel/bil bruker man jo bare en dato til beregning av avgifter.

Men har funnet en sykkel som er reg med hvite skilter nå, så nå må jeg bare bestemme meg om jeg vil ha WR450 eller EXC 525 :D
2003 KTM SX 525 Supermotard

X: Husqvarna TE/SM610, SMS125, WRE125 +++
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

et0n wrote:Sorte skilt, er skilt til bruk frem og tilbake i anledning trening og løp. På ATV er det vel grønne skilter dere prater om. Men nok om det.

Wright: Nå blandet du inn førstegangsreg og innmomsing. Det er jo ofte to forskjellige datoer. Når man førstegangsregger en sykkel/bil bruker man jo bare en dato til beregning av avgifter.

Men har funnet en sykkel som er reg med hvite skilter nå, så nå må jeg bare bestemme meg om jeg vil ha WR450 eller EXC 525 :D
stemmer d, vet ikke helt hva jeg tenkte på :oops: bare f.g.reg ja.
Kawasaki Zx750r Ninja.
Post Reply