Digital gir-nummer-viser, funker den på min cbr?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Digital gir-nummer-viser, funker den på min cbr?

Post by Speedy Gonzales »

http://www.bikerman.no/HIDE/digi_pop/digi_pop.html

vil det si at eg ikke kan bruke denne typen p min cbr600 98 altså ??
Noen som vet om det finnes en type der du ikkje trenger digitalt ? :roll:




Moderator
Endret emnetittelen din, "så denne linken" sier lite om hva tråden handler om. Bedre lykke neste gang
-Cartman
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

har snakket med de som driver bikerman, du kan få kjøpt en converter som man bare plugger speedo vaieren til som så videre går inn til gir indikatoren :wink:
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Hva har gearindindikatoren med turteller og km teller egentlig?
Regner den ut differansen ellerno?
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

Takker for svar..får ta meg en tlf til de sjølv
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

ChristR wrote:Hva har gearindindikatoren med turteller og km teller egentlig?
Regner den ut differansen ellerno?
Har egentlig ikke funnet ut helt selv hvordan de gjør det, men det skal visst fungere :wink:
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

da du ligger på 10k rpm og farta er 35km/h også girer du går ned på rpm men farta forsetter og øke.. da girer du og dette merker jo denne tingen er rpm - ned fart -opp = giring
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Kriz wrote:da du ligger på 10k rpm og farta er 35km/h også girer du går ned på rpm men farta forsetter og øke.. da girer du og dette merker jo denne tingen er rpm - ned fart -opp = giring
Så hvis du holder inne clutchen og ruser motoren så går girene ned?
Kjekt...

Og hva skjer når man burner?
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Hvis du ikke vet åssen gir du er i da du burner så har du problemer...
La0
Posts: 43
Joined: 08 May 2005 13:04
Location: Oslo / Lillestrøm
Contact:

Post by La0 »

Så vidt jeg husker fungerer den kun når man er i fart, og ikke når man står stille :roll:
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

ChristR wrote:
Kriz wrote:da du ligger på 10k rpm og farta er 35km/h også girer du går ned på rpm men farta forsetter og øke.. da girer du og dette merker jo denne tingen er rpm - ned fart -opp = giring
Så hvis du holder inne clutchen og ruser motoren så går girene ned?
Kjekt...

Og hva skjer når man burner?
Girtellerne er som oftest laget slik at dem er "smart" og "lærer" etter hvert som du kjører. Disse må gjerne "kjøres inn". Det er egentlig bare rundt nøytral indikatoren det kommer advarsler på at disse ikke nødvendigvis alltid er riktige, og kan oppfatte Nøytral, når sykkelen egentlig står i 1. eller 2.
Men dem fleste har vel nøytral lys, det skal brukes foran alt.

Men uansett. Det er nok rett dette med turtall og gir som Kriz sier.
Dersom du da skulle trykke inn clutchen mens du kjører, har trolig forhandleren laget den slik at den går utifra at du fremdeles ligger i samme gir, inntil du slipper clutchen, hvor den uansett greier å rette seg etter et eventuelt nytt gir. Så jeg ser ikke problemet her :roll:
Post Reply