Ducati forhandlere rundt Oslo

Prat om tung MC.
User avatar
elektrojet
Posts: 10
Joined: 04 May 2007 19:39

Ducati forhandlere rundt Oslo

Post by elektrojet »

Som ny på forumet må jeg bare tilstå at jeg litt for lenge har gått og siklet på Ducati.

Har i dag en Honda CBR 600 FS 2001 modell, har hatt den fra den var ny, og den har aldri har sett et verksted (bortsett fra foreskreven service), rimelig problemfritt.

Med Ducati er det kanskje annerledes? Kortere serviceintervaller i hvert fall? Og å dra alt for langt for småplukk er jeg ikke interessert i.

Den nærmeste forhandleren må være den i Grefsenveien i Oslo, er de seriøse?
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Re: Ducati forhandlere rundt Oslo

Post by Bhrsrk »

elektrojet wrote:Som ny på forumet må jeg bare tilstå at jeg litt for lenge har gått og siklet på Ducati.

Har i dag en Honda CBR 600 FS 2001 modell, har hatt den fra den var ny, og den har aldri har sett et verksted (bortsett fra foreskreven service), rimelig problemfritt.

Med Ducati er det kanskje annerledes? Kortere serviceintervaller i hvert fall? Og å dra alt for langt for småplukk er jeg ikke interessert i.

Den nærmeste forhandleren må være den i Grefsenveien i Oslo, er de seriøse?
Desmo her på forumet har veldig god erfaring med AMD, og anbefaler dem varmt. Jeg har ingen erfaring med AMD, da jeg har brukt Løvaas i Holmestrand. :)

Serviceintervallet på Ducati er vel vanligvis 10000, mens de nye syklene har 12000. Pris på service er avhengig av hva slags motor det er i sykkelen. Jeg har ikke kjørt særlig langt ennå, men har ikke hatt behov for mer verkstedbesøk enn vanlig service. Ducati gjorde store forbedringer på kvaliteten på 90-tallet, men evig eies kun et dårlig rykte. ;)
User avatar
elektrojet
Posts: 10
Joined: 04 May 2007 19:39

Re: Ducati forhandlere rundt Oslo

Post by elektrojet »

Vurderer å ta en tur innom der i morgen for å sjekke ut.

Takker & bukker!
:D
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Sant at jeg har bare god erfaring med AMD så langt. Nå har mine lokale helter på GMS sagt at de kan ta service på Monster'et. De vil samarbeide med Løvaas med ting de ikke klarer selv,så ta Løvaas som 1. valg som servicepartner. Det er lov å forandre mening.
:wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
elektrojet
Posts: 10
Joined: 04 May 2007 19:39

Post by elektrojet »

Det som er noe dritt er at Løvaas er i Holmestrand. Laaaangt unna.
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Jeg bruker Alf Graarud i Sarpsborg,men det blir vel ikke noe særlig kortere enn Holmestrand.Er i hvertfall strålende fornøyd med service de gir.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Har en kompis som hadde en Ducati 748 som havarerte motoren på ACR. Denne skulle fikses på AMD, men det gikk i vasken. Fikk inntrykk av at det var lite kompetanse på slike operasjoner på motoren. Kan hende de er bra på vanlig service, men på denne litt større operasjonen ble min venn skikkelig usikker på kompetansen og valgte å dra et annet sted.
CBR 900 RR 2001 Silver
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Ducati forhandlere rundt Oslo

Post by hsimpson »

Moto Mania på Kjelsås/Frysja selger Ducati mener jeg. De har også værksted.
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Re: Ducati forhandlere rundt Oslo

Post by 748R »

Har hatt endel "uheldig" erfaring med AMD og anbefaler på det sterkeste og styre unna dem, men ikke la det skremme deg bort fra å kjøpe Ducati. Har 2 stk selv og er kjempefornøyd. Løvås er desidert 1. valg når det gjelder service og deler. Ikke så forferdelig langt unna heller, kjører ditt på rett under timen (er 8mil dit) De er behjelpelige med hva det skulle være over telefonen og har bil som går innover til oslo vær uke. Dem har henta og kjørt syklene mine frem og tilbake flere ganger. Supersevice rett og slett. Syklene koster kanskje litt mere enn *jap-crap* syklene og sevicene er vel muligens litt dyrere også, men det er det definitivt vært.

Løp og kjøp :smt041
xxx
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Re: Ducati forhandlere rundt Oslo

Post by Babelfisken »

hsimpson wrote:Moto Mania på Kjelsås/Frysja selger Ducati mener jeg. De har også værksted.
De har også det mest frynsete rykte av alle verksted i Oslo-området.

Har aldri hatt Ducati selv men de jeg kjenner bruker Løvaas selv om det er et stykke dit.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Ducati forhandlere rundt Oslo

Post by Desmo »

Babelfisken wrote:
hsimpson wrote:Moto Mania på Kjelsås/Frysja selger Ducati mener jeg. De har også værksted.
De har også det mest frynsete rykte av alle verksted i Oslo-området.

Har aldri hatt Ducati selv men de jeg kjenner bruker Løvaas selv om det er et stykke dit.
Moto Mania er ikke listet hos http://www.ducati.com under norske forhandlere. Sjekk gjerne selv i Dealer Locator. :-k
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
superbaben
Posts: 150
Joined: 05 Jun 2007 12:06
MC: Gate: GSX-R 750 (K7) og RG250
Bane: GSX-R 600 (K6)
Cross: RMZ 450
http://plasticmc.com
Location: Ørsta (og Drammen)
Contact:

Re: Ducati forhandlere rundt Oslo

Post by superbaben »

Er jo Løvaas som er best på Ducati i Norge...og det eneste stedet jeg hadde satt sykkelen min på service hvis jeg hadde Ducati. Are og Ole Bjørn har virkelig peiling på hva de driver med. De har fått mange utmerkelser for mekkinga si i Ducati-konsernet. Dessuten har de virkelig peiling på sykkel og kjøring generelt. Ole Bjørn kjører i norges toppen superbike (i år med 1098R) og Are har kjørt tidligere..
I "stallen" nå:
Suzuki GSX-R 750 K7 (gatesykkel)
Suzuki RG 250 (gatesykkel)
Suzuki GSX-R 600 K6 (banesykkel)
Suzuki RMZ 450
Pocketbike
Skidoo Formula MX 470 (Snøscooter)
VW Passat 2,5 TDI 4 motion
(+et par traktorer:)

http://www.plasticmc.com
Gixxerman

Re: Ducati forhandlere rundt Oslo

Post by Gixxerman »

Feilpostert.

Flyttes.
red999
Posts: 1
Joined: 01 Jul 2008 11:05
MC: 2001 996 Biposto, Carbonrør, chip, drevet ned.

Re: Ducati forhandlere rundt Oslo

Post by red999 »

Hei, har benyttet Asmin MC senter i mange år, og de gir god service, og er dyktige på å skru.
Har flyttet til Mysen nå, men du treffer dem på 69884828
User avatar
Stipa
Posts: 647
Joined: 28 Jul 2006 17:46
Contact:

Re: Ducati forhandlere rundt Oslo

Post by Stipa »

En kamerat kjøpte ny sykkel fra AMD for et par år siden , dukket opp flere feil etterhvert på denne, selv etter gjentatte besøk på verksted der, Og han kom ikke med bra tilbakemeldinger om service eller verksted hos dem.. [-X
Yamaha YZF R1 2003 (x)
Yamaha YZF R1 1999 (x)
Image
Post Reply