Lakkering av tank

Prat om tung MC.
User avatar
Magus Perdé
Posts: 20
Joined: 23 May 2005 00:59
Location: Karmøy, Rogaland

Lakkering av tank

Post by Magus Perdé »

Noen som vet hvor mye (ca.) det vil koste å få lakkert en MC-tank hos en proff lakkerer?
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

For en enkel ensfarget lakk må du nok regne med 3000,-. Skal du ha orginalmotiv så må du regne med 1500,- ekstra...kommer an på hvor mange farger det er og komplekst mønsteret er...

Skal du ha det airbrusha (lakkert damer, flammer o.l.) så må du nok ut med så meget mere...men da er jeg litt usikker..

Ring og spør... Jeg betalte i hvertfall 3500,- for orginalmotiv (3 farger), men fikk litt avslag pga. at de var litt sene...
Skulle egentlig betalt 4000,-. De fleste skulle ha 4500,- for orginalmotiv og alle skulle ha 3000,- for ensfarget...
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

ikke noe camelon lakk eller motivlakkering i tillegg så 1000 lappen ? bare få en til å gjøre d svart.
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

skal du lakere den enkel farge så kan du i grunn gjøre det selv :shock:
eller noen som du kjenner.det er ikke så vansklig å lakere en tank men hvis du ikke har peiling så er det kansje ikke så lurt :lol:
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

er vel snakk om 500kr i forskjell på å la noen som kan d gjøre d eller gjøre d selv. og resultatet blir mye bedre om du aldri har sprøyta selv...
User avatar
@drenalineJunki£
Posts: 446
Joined: 22 May 2005 22:18
Location: Lier

Post by @drenalineJunki£ »

Obs, Obs... Jeg feilet desperat der....... Trodde ikke det kunne være så vanskelig å lakke.. Så jeg fikset kåpesadene, ripene og sånnt. slipte ned, og begynte å lakke (dumt dumt dumt :evil: ), Nå må jeg få en eller annen luring til å lakke hele sykelen for meg....... Men, men, da blir den pen ivertfall..
Så ikke lakk selv!
ja, ja, du er jo kanskje flinkere enn meg da. Jeg holder meg til Termografering og elektrikker...
83' VF1100 Custom

2005 Xsara Picasso excl 1.6HDI

2008 Touran 2.0 TDI excl

1988 Chevy Blazer S10 4.3

Båt 1: 17 fot Daycruiser

Båt 2: 22 fot's Skibsplast S670 med V8 og DUOprop

U only live ones.... Use it!

Er ingen grunn til å være redd...
Hvis det går galt, så merker du det. Hvor galt det går merker du også.
It only hurts if you survive... And nobody has survived life yet....Do the math....
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

Wright wrote:er vel snakk om 500kr i forskjell på å la noen som kan d gjøre d eller gjøre d selv. og resultatet blir mye bedre om du aldri har sprøyta selv...
det koster ikke 3000 å lakere en tank :?
til den prisen får du omtrent en hel lakering :lol:
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Tore^NSR wrote:
Wright wrote:er vel snakk om 500kr i forskjell på å la noen som kan d gjøre d eller gjøre d selv. og resultatet blir mye bedre om du aldri har sprøyta selv...
det koster ikke 3000 å lakere en tank :?
til den prisen får du omtrent en hel lakering :lol:
Bil, muligens. Mc-lakkering er av en eller annen grunn svinedyrt. Om det skyldes små og krumme flater vites ikke, men sånn er det.

T'Weed
User avatar
Magus Perdé
Posts: 20
Joined: 23 May 2005 00:59
Location: Karmøy, Rogaland

Post by Magus Perdé »

Som den "noob'en" jeg er, klarte jeg å poste denne i feil forum, burde ligge i Verksted og ikke Tung MC. Men men, man lærer så lenge man lever.
BTW. takk for mange gode svar folkens.
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

Tore^NSR wrote:
Wright wrote:er vel snakk om 500kr i forskjell på å la noen som kan d gjøre d eller gjøre d selv. og resultatet blir mye bedre om du aldri har sprøyta selv...
det koster ikke 3000 å lakere en tank :?
til den prisen får du omtrent en hel lakering :lol:
jaja 3000 må du bare betale, noen tar jo svinpriser. la oss sammenligne den tanken din med en hel crossersykkel, på den er d mye mere kanter o.l som man "taper" lakk på..... jeg fikk pris på 1500kr for hele sykkelen inkl lakk. i vel en av de nyeste og mest moderne lakkboksene i landet...

jeg er ihvertfall ikke intressert i å betale 24% ekstra til staten for at en skal lakke noe for meg...... :wink:
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Hmm...det skal sies at det inkluderte sidedekslene...men det hadde ikke blitt noe betydelig billigere om jeg hadde bare sendt inn tanken.
Lakken er dyr og de tok vel egentlig mest i å blande lakken til riktig farge.
Ble anbefalt å ta med mer om jeg først hadde tenkt å lakkere mer...siden lakken allerede ble blandet til riktig farge..
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

5000kr for hel lakkering av ZXR i affal...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Post by 748R »

Hei gutta, send meg pm hvis dere er intr i lakkering. Holder til i Oslo :wink:
xxx
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Koster 1000-1500 å lakkere en tank på Skade og Lakk i Fredrikstad.
4000kr for hel rsykkel.

Dette er vanlige farger og 2lag klarlakk..
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Gixxerman

Post by Gixxerman »

748R wrote:Hei gutta, send meg pm hvis dere er intr i lakkering. Holder til i Oslo :wink:
Ettersom du er lakkerer kan du kanskje svare på hvor lenge klarlakk egentlig burde herde før det er trygt å gi gass igjen :) Enkelte som lurer på det vettu :?
Post Reply