Grisekjøring i sentrumsgater - hva synes dere?

Prat om tung MC.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

MC-fantom wrote:Det heter seg jo at 30, 40, 50 og 60 sonene forstår vi hvorfor de er der mens 80 sonene er der fordi noen har bestemt at det skal være slik.
Vel, ikke alle skjønner hvorfor det er 60 i Brattsbergveien fra Risvollan til rundkjøringa/krysset mot Brattsberg og Klæbu lenger opp i dalen. For de som ikke kjører der så ofte, så er det 3 km med rimelig bra vei, gjennom ei alminnelig norsk bygd, med litt svinger og motbakker og sånn. Ligger du på fartsgrensen, fiser ALLE forbi deg. Mulig at Veimyndighetenes standard sier at 60 er fart nok, men det er ingen som forstår det. Tror nok det er flere slike rundt om kring i Mor Norge.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Tror jeg skal høre med naboene om de evt. vil være med på en anmeldelse. Er vel det eneste som kan hjelpe... for en kort stund iallefall. Vet det er andre i gata som irriterer seg kraftig over denne kjøringa (og det gjelder også like mye grisekjøring med bil!).

Hvis jeg får sjansen, skal jeg prøve å filme noen av de verste... så kan dere få se selv hvordan de kjører.
Post Reply