hva ser DU etter i en storsykkel?
Det er nok sant...pelsen wrote:jeg kan rette en advarsel mot å skaffe seg mer enn en sykkel, snart rekker det ikke med to heller. Til forskjellig bruk må man jo ha forskjellige sykler, noe min garasje bærer preg av.
Vi må jo ha en til småkjøring i byen...
(250ccm scooter)
Så skal vi ha til vinterstid
(KTM)
Så hender det at vi har det travelt...
(ZX10R)
Noen ganger skal vi langt...
(Goldwing)
og noen ganger skal vi kjøre med stil...
(CB750C -82)
Så må en jo ha noe å mekke på...
(Harley)
Noen ganger må vi ha med flyttelass....
(Goldwing)
Så en seks sykler må vi vel ha ja regner jeg med...men det er jo fordi jeg skjønner at KTM'en kan brukes til å kjøre litt off road på sommeren også... sånn at jeg trenger ikke noen egen sykkel til dette...
Nå er det vel egentlig sånn at det aldri kan bli for mange sykler, bare for trange garasjer.
Men jeg ser i utgangspunktet etter følgende punkter på en stor sykkel:
1. Skruvennlighet
2. Sjarm
3. At man kan sitte på sykkelen og ikke ligge når man kjører
4. Deletilgang
Hysterisk effekt og voldsomme prestasjoner er underordnet for mitt vedkommende. Men det man har skal selvfølgelig fungere optimalt allerhelst.
Men jeg ser i utgangspunktet etter følgende punkter på en stor sykkel:
1. Skruvennlighet
2. Sjarm
3. At man kan sitte på sykkelen og ikke ligge når man kjører
4. Deletilgang
Hysterisk effekt og voldsomme prestasjoner er underordnet for mitt vedkommende. Men det man har skal selvfølgelig fungere optimalt allerhelst.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Yepp, forelskelse v/første blikk, men det skal gå an å sitte på sykkelen, lenge, uten å bli sår i stumpen :smt023
Hastighet nok til å holde fartsgrensen også opp Moholtlia med passasjer/bagasje :smt023
Servicevennlig, sånn at jeg vil utføre løpende service, uten å føle at jeg må ha hele sykkelen i deler for å komme til :smt023
Da får jeg maks Funfactor
Hastighet nok til å holde fartsgrensen også opp Moholtlia med passasjer/bagasje :smt023
Servicevennlig, sånn at jeg vil utføre løpende service, uten å føle at jeg må ha hele sykkelen i deler for å komme til :smt023
Da får jeg maks Funfactor
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Hvilken
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Tror ikke motorsykkelen ble skapt med tanke på at det skulle være så forbannet behagelig og kjøre på. Gleder meg skikkelig til og få tid til og gå til innkjøp av en 70 talles H-bjelke, komfort og R egenskaper kan ryke og reise. Har nå kjørt rimelige moderne sykkler i så mange år at interessen begynner og forsvinne pga. det er så lite som spennende som skjer bak styret med unntak av en hysterisk motor, kan umulig skjønne at det optimale på to hjul skal være så perfekt og kjedelig.
- indianeren
- Posts: 973
- Joined: 29 Apr 2005 14:54
-
- Posts: 5368
- Joined: 01 May 2005 18:01
- MC: BMW R1200GS Adventure
- Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr
Hendel eller vrigassindianeren wrote:Det viktigste(!!!) er at gassen er på riktig side, nemlig venstre!!
..og muligens utseende, lyd, komfort etc...
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum