Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by RuneS »

Har ikke så lang sykkelhistorie, men kjøpte min første sykkel i fjor vår. En Kawasaki ZZR-600 94 modell. Fin bergynnersykkel som gjorde nytta. Kjørte både til Tyskland og Sveits med den. Etter Sveits og tysklandsturen i år fant jeg ut at jeg ville ha noe litt nyere og større. Kjøpte da en 1999 Kawasaki ZX-9R.
Image

Kjempefornøyd med den sykkelen.
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by LemonDog »

Syntes CB 500 ble litt for veik, så jeg byttet den ut med en VFR 800. Jeg var litt usikker på om jeg kom til å like Viffern, siden jeg synes nakne sykler ser best ut, men etter å ha kjørt den i litt over en uke er jeg solgt. Knallgod sykkel, som slett ikke ser så verst ut. Begynner å like utseendet mer og mer. Hjelper også på med bedre bunndrag og høyere effekt :)
cbx750f
Posts: 1
Joined: 01 Oct 2007 23:36
MC: Honda CBX750F - kjører bra, meget fornøyd

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by cbx750f »

Er nybegynner iår. Snakket med noen kollegaer. Jeg fikk råd om en CBX750F som første sykkel. Og slik ble det. Er godt fornøyd, den kjører bra - nok power for meg som nybegynner. Kan tenke meg å ha den en hel sesong (2008) så får vi se hva 2009 bringer....
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by SoloTwin »

Jeg hadde en Yamaha DragStar 650 som ble alt for tung å både manøvrere og buksere.
Image
Jeg følte rett og slett at den var overdimensjonert i forhold til min fysikk.
Så jeg begynte å se meg om etter en annen sykkel.

På mc-messen 05 så jeg to sykler jeg likte godt utseende på.
Sachs 800-serien:
ImageImage
Image
http://www.sachs-bikes.no/brgalpg.htm
Her er masse krom, noe jeg synes var lekkert. Derfor jeg kjøpte meg en custom til å begynne med. Samtidig ville jeg velge en litt mer lettkjørt sykkel, som samtidig var pen og lav nok for meg.
Sachsen tilfredsstilte alle kriterier bortsett fra et. Den veide nesten det samme så DragStar´n...
Det var i utgangspunktet den sorte jeg prøvde og "falt" for.
Det er en Suzuki motor (husker ikke modell) som sitter i.

Men det var også en annen jeg synes var fin.
Moto Guzzi BrevaV750IE:
Image
http://www.guzzisti.it/page_builder.php ... _body.html
Jeg likte så godt sylindrene og utseende generelt som var på Breva´n.
Jeg var fortapt...
Jeg vandret mellom disse to syklene i to hele dager, og klarte ikke å finne noen andre sykler jeg var interessert i.

Så søkte vi på nett og fant en Breva. Den var imidlertidig solgt til en Yamaha forretning i Moss. Og det var jo flott, for det var ingen problemer med innbytte. Jeg fikk god pris for DragStar´n og kjørte ut igjen med en Breva.
En sykkel som var så "lett" at jeg trodde jeg skulle blåse av motorveien!!!

50 kilo lettere føltes som 100!!! :D Jeg måtte overbevise meg selv at det ikke var farlig å kjøre denne på motorveien. Men SÅ tungkjørt var DragStaren at jeg fikk skikkelig moped-følelse av Brevaen.
ALDRI, ALDRI mer skal jeg ha custom sykkel! [-(

Nå elsker jeg Guzzi min (og det har jeg gjort siden jeg så den og kjørte den første gang). Jeg ELSKER mekanikken som utstråler fra sykkelen. Jeg elsker at den vrir seg ved gasspådrag. Jeg elsker de usedvanlige gode kjøreegenskapene, og jeg elsker utseende! :D

Kunne jeg valgt noe bedre?

Og nå er både jeg og Fidel Guzzi-frelste som de fleste Guzzister blir. :D
(Og som Fidel sa; Man kjøper ikke bare sykkelen, man kjøper seg også inn i et usedvanlig trivelig mc-/guzzi-miljø! \:D/ )
... så fikk jeg aktivisert meg litt i dette innlegget også. :smt026
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Ducatija
Posts: 35
Joined: 05 Oct 2007 18:11
MC: Ducati 996S, 2001 mod.

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Ducatija »

Fordi den er unik, perfekt osv :D :D :D :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Tekumseh »

Har som sikkert alle har fått med seg bytta sykkel. Dvs jeg har den gamle også fortsatt.

Grunnen til at valget falt på denne var flere, men i hovedsak prisen.
Jeg skulle ha en Sportster som var bygd om til 'større' look, dvs større tank og bredere gaffel, den skulle også ha Screaming Eagle eksos m.m.. Helst skulle den også ha reimdrift (pga mindre vedlikehold) og være 1200. Den skulle også koste under 70.000,-

Så kom denne sykkelen opp på finn.no sent en kveld. Flaksen var at jeg ikke fikk sove den natta, og gikk ned for en røyk i 3-tia. Og så selvsagt denne sykkelen på nettet. Sendte strax email der jeg meldte interesse. Den var i min prisklasse og så kjempestilig ut. I tillegg sto den ikke alt for langt hjemmefra.

Rett før jeg kikka på den hadde en annen også vært og sett og budt prisen som sto på finn, 55.000,-
Jeg prøvde den (har kun kjørt Savage og Varadero 700 før...) og syntes den virka bra. Bydde 60.000,- og fikk den.

Den er litt eldre enn det jeg var på utkikk etter, men på en annen side er den såpass bra, at alderen har lite å si.
Jeg kan på mange måter bygge drømmesykkelen min på denne. Med sort lakk, eike-felger, litt mer chrome, 1200 konverteringssett, vindrute, nye blinklys foran og nye endestusser på eksosen er den akkurat slik jeg vil ha den.
Har allerede bestilt salveskebøyler og sissybar. Alt er bare spørsmål om penger, så man får ta en ting av gangen. Godt utgangspunkt i allefall.

Og for en oppmerksomhet man får når man kjører en knallorange HD med åpen eksos... Noen griner og kikker vekk, men de fleste sikler på seg. Har litt samme feeling som da jeg satt på i fattern's 55 Cadillac før i tia. Kan ikke gjøre annet enn å inrømme at jeg gir på pga lyden når jeg passerer folk...
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by rerell »

Ducatija wrote:Fordi den er unik, perfekt osv :D :D :D :D
Fin hoj. Köpt nyligen eller? Runt 6kkm?
User avatar
Ducatija
Posts: 35
Joined: 05 Oct 2007 18:11
MC: Ducati 996S, 2001 mod.

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Ducatija »

rerell wrote:
Ducatija wrote:Fordi den er unik, perfekt osv :D :D :D :D
Fin hoj. Köpt nyligen eller? Runt 6kkm?
Takk:-) Det er en 2001 mod, 996S og den ble min 09.07 i år:-) Hva betyr 6kkm?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by supermons »

Ducatija wrote:
rerell wrote:
Ducatija wrote:Fordi den er unik, perfekt osv :D :D :D :D
Fin hoj. Köpt nyligen eller? Runt 6kkm?
Takk:-) Det er en 2001 mod, 996S og den ble min 09.07 i år:-) Hva betyr 6kkm?
6000km.. Du som var på Grava med den forrige uke en liten tur?
User avatar
Lidahl
Posts: 71
Joined: 26 Aug 2007 18:45
MC: Yamaha Drag Star XVS 650 Standard '98
Location: Trondheim

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Lidahl »

Drag Starn fant jeg på brukt MC på finn.no :)
User avatar
Cheron
Posts: 587
Joined: 08 Sep 2007 16:54
MC: Yamaha Thunderace 1000R 2000 modell
Location: Høyjord - Vestfold

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Cheron »

Kjøpte meg en Yamaha FZ 750 i sommer og etter å kjørt denne siden august ble lysten på nyere sykkel for stor å bære.... Hadde lyst på en sykkel som var nyere og som har bedre kjøreegenskaper en min FZ. Særlig med tanke på at jeg planlegger tur til Sogndal neste sommer. :) Så etter å ha fulgt med på Finn.no daglig siden september, og regner litt økonomi, jobbet litt overtid og godnakke med meg selv og fornuften ;) så vant JEG! :D

Resultatet:

1998 modell Yamaha YZF 600
Image

Blir hentet torsdag morgen og kjøres en siste tur før jeg parkere den på verksted mitt. Der skal den få en stor service i vinter, skikkelig vask, og litt stell.... Plukker den ut i april tenker jeg :D Vi gleder oss!
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by rerell »

Ducatija wrote:
rerell wrote:
Ducatija wrote:Fordi den er unik, perfekt osv :D :D :D :D
Fin hoj. Köpt nyligen eller? Runt 6kkm?
Takk:-) Det er en 2001 mod, 996S og den ble min 09.07 i år:-) Hva betyr 6kkm?
Stog en 996S på finn nyligen (som jag tror hade gått ca 6000 km), samma modell som din - blev såld ganska fort. Tänkte att det kanske var den. Hursomhelst, säkert trevlig sak det där. Jag kör "lillebror" 748S.
User avatar
Ducatija
Posts: 35
Joined: 05 Oct 2007 18:11
MC: Ducati 996S, 2001 mod.

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Ducatija »

Takk:-) Det er en 2001 mod, 996S og den ble min 09.07 i år:-) Hva betyr 6kkm?[/quote]

6000km.. Du som var på Grava med den forrige uke en liten tur?[/quote]

Ahaja... Min har gått 28000. Den som har gått 6 har stått leeeenge til salgs, og den nye eieren er superheldig - fantastic deal! Var på Grava for første gang forrige uke, så det kan ha vært meg. Hadde bare parklys, så det var ikke den kuleste jomfruturen.......
User avatar
Ducatija
Posts: 35
Joined: 05 Oct 2007 18:11
MC: Ducati 996S, 2001 mod.

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Ducatija »

Takk:-) Det er en 2001 mod, 996S og den ble min 09.07 i år:-) Hva betyr 6kkm?[/quote]
Stog en 996S på finn nyligen (som jag tror hade gått ca 6000 km), samma modell som din - blev såld ganska fort. Tänkte att det kanske var den. Hursomhelst, säkert trevlig sak det där. Jag kör "lillebror" 748S.[/quote]

Min drøm var faktisk en 748S - så kult :D
Den som har gått 6, har stått siden tidlig i sommer engang og det startet på 150 mener jeg å huske, så den nye eieren har fått en veldig bra deal...
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by rerell »

Ducatija wrote: Min drøm var faktisk en 748S - så kult :D
Detta är noll problem, vi byter! ;-)
Post Reply