Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Prat om tung MC.
User avatar
Ducatija
Posts: 35
Joined: 05 Oct 2007 18:11
MC: Ducati 996S, 2001 mod.

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Ducatija »

rerell wrote:
Ducatija wrote: Min drøm var faktisk en 748S - så kult :D
Detta är noll problem, vi byter! ;-)
Hm....tjanja.... :-k ..... no way! :smt109
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Jeanette »

Har sendt deg mail med ny avatar, frøken ;)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by supermons »

Ducatija wrote:Var på Grava for første gang forrige uke, så det kan ha vært meg. Hadde bare parklys, så det var ikke den kuleste jomfruturen.......
Da hilste jeg faktisk på deg :) Flott sykkel du har fått deg!
bornoekl
Posts: 11
Joined: 05 Mar 2008 17:45
MC: 2008: Yamaha fazer 600s '03 mod
1998: Yamaha YZF1000R Thunderace
Location: Vestfold

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by bornoekl »

Jeg skulle låne en YZF1000R av en kamerat i en ukes tid. Han fikk den aldri igjen...bare 90K på bok.
User avatar
Fantomet
Posts: 141
Joined: 01 Mar 2006 19:36
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!
Location: Trondheim

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Fantomet »

Hadde lyst på noe stort og raskt - også så jeg en zx12r på finn.. :twisted:
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
gullik
Posts: 27
Joined: 21 Dec 2007 14:13
MC: suzuki gsxr 600=)
Location: fredrikstad

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by gullik »

hadde ikke peiling på hvilket merke jeg skulle ha,viste bare at det skulle bli en R,så suzuki,honda,kawasaki,yamaha,var de som sto på lista,rent tilfeldigt at jeg havnet på gsxn,kunne ønske jeg kunne skrevet"har ikke angret ett sekund" noe jeg forsåvidt ikke har,men jeg kjøpte den uprøvd og uhørt,fikk dog beskjed fra forhandler at den var god teknisk stand,noe som jeg stolte på:) gleder meg til sommeren.
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Magnalf »

Har alltid hatt en forkjærlighet for Honda, og da spesielt Firebladen gammel som ny :smt001 Den første synes jeg fortsatt er dødsrå hehe.

Har siden jeg var 18 kikket etter blade`s på nettet med riktig pris, utseende og stell, og nå nylig passet alt så da ble det sykkel :smt004

Får alltid litt "noia" rett før jeg kjøper både sykkel og bil, og prøver andre merker, men ender somregel opp med det jeg har bestemt meg for
Road Rider c" ,)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by FV »

Jeg glemmer heller aldri første Bladen! Helt rå! Huska jeg satt å tegna den, jeg som ellers aldri pleier og tegne :)
User avatar
Magnalf
Posts: 439
Joined: 17 Jan 2006 18:31
MC: 07´ CBR1000RR | Fireblade *solgt*

Lyst på: Ny 1000 :)
Location: Vestfold

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Magnalf »

FV wrote:Jeg glemmer heller aldri første Bladen! Helt rå! Huska jeg satt å tegna den, jeg som ellers aldri pleier og tegne :)
He he jeg og på u.skolen i mattetimen :oops: :lol:

Læreren blei forbanna, jeg sa det ga meg "inspirasjon til å formulere" men det jalp ikke no særlig.... :lol:

Tenk, tiden da man faktisk måtte choke for å få start :P
Road Rider c" ,)
User avatar
Fantomet
Posts: 141
Joined: 01 Mar 2006 19:36
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!
Location: Trondheim

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Fantomet »

Her er jeg enig! Bladen er noe eget!! Har prøvd mye annet, både gsxr og r1, men nei... :twisted:
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by Kilamor »

Skulle ha meg en R 600, i panikk etter at Yamahaen jeg hadde begynte å bruke mer olje enn bensin på tur (gikk rett i eksosen), så jeg saumfarte finn.no, autodb, motorbørsen osv for å finne en passelig sykkel :) Vurderte faktisk Fireblade, GSXR 750 også på slutten, men disse lå litt høyt i pris..

Så plutselig var den der ;-) En `03 Honda CBR 600 F me innsprøytningsmotor, og i bra, men litt sliten stand, og kun 17 000 km på telleren, KJØPT!

Betalte "bare" 58 000 for den 9 mai ifjor, og har endelig fått en sykkel som jeg kan stole på, og som forhåpentligvis ikke vil begynne å lekke olje i eksosen på enda noen år :)
#Suzuki GSXR 750, K6
palgle
Posts: 9
Joined: 25 Apr 2007 18:51
Location: Bærum

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by palgle »

Jeg har alltid siklet på en VFR 800. Har hatt enYamaha XJ 750 Seca (som jeg glatt kjørte fra Oslo til Stockholm da jeg bodde der), og deretter et leketøy, vil jeg si, en Yamaha TRX 850. Altså en V-twin. Broren min hadde en VFR 750 i sin tid, og siden jeg fisker og digger friluft, ville jeg egentlig ha en tourer. For å komme meg ut.

Trixien var superkul til småturer, men ikke noe for å dra på tur med. Jeg ble rett og slett for sliten. Jeg er heller ikke typen for wheelies eller noseies, kjører trygt og sikkert. Det finnes tros alt kone og to barn der hjemme.

Og kona jobber på intensiven på sykehus, så hun har nok av "oss" inne", * Det er IKKE tøft å kjøre gris!*

I tillegg til dette har jeg, som de fleste andre her inne, hatt mye smått. For maaange år siden.

Men så en dag i romjulen traff jeg en jackpot på et pokerbord, og da var det egentlig lagt. Jeg ringte min "dealer" og sa "jeg tar den". Fikk bedre i innbytte for TRXen enn jeg gav, og kunne sikkert ha fått bedre pris på VFRen andre steder i landet, men kjøpte min 2006 VFR 800 og har seks mil på den nå, selv om det fortsatt er minusgrader der jeg bor (og snø). Kanskje overpris, men jeg får utrolig bra service, en god chat og kaffe hver gang jeg er innom.

Gleder meg til jeg får noen mil for å lære den å kjenne.

Hvorfor jeg kjøpte den? Jo, XJen var en god firesylindret sykkel, men som var gammel. TRXen var bare til bruk til og fra møter og jobb. Bråkte fælt etter at jeg satte å Leo Vince på den. Turene til fjellet var bare slitsomme pga all ristingen.

Men den yngste datteren min vil gjerne være med på tur, så da jackpoten slo inn var det bare å kjøpe. Har kjøpt fullt kit til henne, og har telt fra før (maange ) - tips - sjekk feltreir.no) og alt annet av utstyr har jeg fra før.

Så som 41 år gammel med lappen for tung i 18 av dem, var det langt på vei en drøm som gikk i oppfyllelse. Nå sitter vesla og bare venter på at det skal bli bra nok veier til at hun og pappa skal ut på tur. Den største liker ikke MC, og det respekterer jeg selvfølgelig.

Har også en hytte 21 mil unna, og da er det digg å kunne kjøre en sportstourer, og ikke et leketøy.

Så det er derfor jeg kjøpte min bruktsykkel: Den passet mitt behov. Og uten å være pingle, så tror jeg VFRen tåler mer enn meg.

Definer behov og ta det derfra.

Hilsen familiemann (som allerede planlegger mange turer i år)
Last edited by palgle on 09 Mar 2008 01:54, edited 1 time in total.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re:

Post by supermons »

demons wrote:Jeg satte meg ned og lagde en liste over sykler som jeg har lyst på og råd til å kjøpe og forsikre. Var også og sjekket litt om de forskjellige syklene på nett. Så var det bare å dra og se og prøve. Endte selvsagt opp med den første, var solgt etter første prøvetur :D
Og den nye kjøpte jeg fordi jeg ville ha den! Måtte ha litt nyere enn sist, uten å ta opp lån. Her brukte jeg litt lengre tid for å finne den jeg ville ha, måtte dra og se på et par sykler.. Men det meste stemte med den jeg endte opp med :)

Grunnen er jo at jeg liker meg på R. Følte meg mer hjemme på FZRen enn på skoleFazeren, litt mer leken og inspirerende. For meg virker det helt fremmed å sitte bakoverlent på en sykkel. Mulig fordi jeg aldri har gjort det før, er vant til rett sittestilling fra crossere, mopeder og lettsykler, men det føltes veldig riktig å lene seg litt frem og kaste seg gjennom svingene som jeg kunne på FZRen. Håper at gixxeren er enda bedre sånn sett, uten å være umulig å kjøre tur på også.
User avatar
borsting
Posts: 57
Joined: 16 Oct 2007 04:58
MC: KTM 380 exc 2001
Location: Trondheim City

Re: Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå ?

Post by borsting »

Jeg hadde egentli ikke 100% bestemt meg for hvilken sykkel jeg skulle ha, bare at det var en cross/supermotard. Jeg hadde fått prøvd en kompis sin KTM 125 og synes det var sinnsykt kult å kjøre, og siden jeg allerede hadde mellomtung lappen så begynte jeg å leite.
og da jeg kom over anonsen i autodb om en brukt KTM 380 vart jeg helt hekta :) endte opp med at jeg kjøpte den rett før jul, venter rastløst på sommer nå :smt045
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Re:

Post by LemonDog »

LemonDog wrote:Jeg kjøpte min Honda CB 500 i sommer fordi den var en ok begynnersykkel, og jeg fant et strøkent eksemplar til en grei pris bare en kilometer unna der jeg bor :)

Jeg er godt fornøyd med kjøpet, men jeg kommer nok til å kjøpe meg en større sykkel til neste år. Har lenge drømt om en Honda CB 750 Seven-fifty, så jeg satser på å finne en slik til neste år. Eller kanskje en CB 900 Hornet, men den er nok litt for dyr for meg enda.
Så dette gamle innlegget mitt, så jeg tenkte jeg måtte si noe om hva som skjedde.

CB 750 var drømmesykkelen da jeg kjørte moped for (kremt) 15 år siden. Hadde en '91 Honda MTX 50 den gangen, men nok om det. Jo mer jeg så på CB 750 i fjor, jo mer gammeldags synes jeg den så ut. Jeg synes fremdeles den er en vakker sykkel, men Hornet 900 tiltalte meg mer og mer. Jeg hadde ikke lyst til å låne penger til sykkel, så Hornet 900 ble for dyr. Jeg prøvde en Hornet 600, og den virket morsom å kjøre, men jeg savnet litt bunndrag. Jeg hadde også begynt å få sansen for Honda VFR. Synes VTEC'en ser fantastisk ut, men den ble for dyr igjen.
Det endte opp med at jeg dro for å se på en '98 VFR 800, og den likte jeg så godt at jeg kjøpte den. Jeg tror jeg kommer til å beholde den i minst en sesong eller to, men hvis det dukker opp en Hornet 900 til salgs til en pris jeg kan leve med så kan det hende det blir kjøp. Vi får se hva som skjer. Aller helst skulle jeg hatt muligheten til å eie 2-3 sykler til en hver tid :)
Post Reply