Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Prat om tung MC.
Post Reply
Gixxerman

Hvorfor kjøpte dere den bruktsykkelen dere har nå?

Post by Gixxerman »

Til dere som kjøpte brukt motorsykkel sist dere byttet. Hadde dere bestemt dere før dere begynte og lete etter en bestemt sykkel, eller kom dere over en bra handel og slo til? Eventuelt andre grunner til at dere kjøpte akkurat den brukte sykkelen som dere har nå?

Mitt kjøp var vel egentlig i nøden, jeg bare MÅTTE ha noe da det var tidlig i Juli måned og det var KNALLVÆR ute. To andre og forskjellige sykler gikk meg hus forbi grunnet to "ubesluttsomme" selgere. Søkte kjapp opp en ny en, og den sa bare at jeg er din ! Ringte og sa: JEG TAR DEN ! Ok sa selger, og dett var dett :)
Last edited by Gixxerman on 16 Dec 2006 21:02, edited 1 time in total.
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Jeg hadde egentlig bestemt meg for 996,men det viste seg at det ikke var så lett å få tak i.Var i kontakt med en selger på vestlandet,og var blitt enig pr tlf om pris,og når jeg skulle hente den.Dagen før jeg skulle oppover å hente den,så ringte han og sa at han hadde fått ett høyere bud,og at jeg var nødt til å legge på hvis jeg skulle ha den.Jeg sa ryk og reis,og at en avtale var en avtale.Den sykkelen ligger fortsatt på Finn :twisted: Jeg begynte å bli desperat,da det kun var 2 uker til jeg skulle til Assen,så kom jeg over SPS`n,og da bare ringte jeg og sa at den var min.Har ikke angret ett sekund,også er det mere krutt enn i 996 :D
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Herlig at du også er en kjøper med vett. Digger også å se slike "tønter" ha sine sykler til salgs i LANG tid etterpå 8)

http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1259892

:twisted: :twisted: :twisted:

Skavviseeeee Juli, august, september, oktober, november, desember :P
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Her er den jeg egentlig skulle kjøpe.
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =16&tot=65

Hvis jeg ikke husker feil,så ble vi enig om 132.000 den gangen.
Det er nesten så det er fristende å ringe og høre hvordan det går med salget :lol:
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Samme her. Kanskje vi bør gjøre det ? Liker å gni det inn :twisted:
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Morsom tråd 8) Vel, for å ta min historie så har jeg vært fascinert av ZZR1100 siden den kom i 1990/91. Husker den første jeg så på en Statoilstasjon på Stjørdal i -91 eller noe rundt de tider. Den var bare "breathtaking" og jeg bestemte meg for at en sånn måtte jeg kjøpe en gang. Sommeren for to år siden solgte jeg min gamle Honda fordi jeg var lei den. Samme dag begynte jeg utkikken etter en ZZR1100 93-modell med fargekombinasjonen blå/oransje. I oktober fant jeg en annonse på en sånn i Nord-Trøndelag. Jeg reiste opp og prøvekjørte den, og det ble selvfølgelig handel. Hører med til historien at jeg på den tiden hadde en alvorlig kneskade og greide bare å bøye kneet i 45 graders vinkel. Altså måtte jeg sitte på passasjersetet og kjøre for i det hele tatt å greie å gire. Så sikkert passe teit ut. :smt003 Nå har jeg hatt den i to år og den skal aldri selges... 8)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Jeg satte meg ned og lagde en liste over sykler som jeg har lyst på og råd til å kjøpe og forsikre. Var også og sjekket litt om de forskjellige syklene på nett. Så var det bare å dra og se og prøve. Endte selvsagt opp med den første, var solgt etter første prøvetur :D
Last edited by supermons on 17 Dec 2006 18:39, edited 1 time in total.
moppen
Posts: 84
Joined: 13 Aug 2006 10:15
Location: Vesterålen

Hvorfor kjøpte dere bruktsykkelen

Post by moppen »

Ja, fornøyelig lesing, likte den der. Jeg lette blant forskjellige sykler på nett. En forhandler på Møre svarte ikke på henvendelse, og jeg droppet den sykkelen. Private selgere hadde merkelige forestillinger om verdi på gammelt tral. Kom plutselig over en sykkel til god pris som sto usolgt noen uker, og slo til, uten å ha større vett på sykkel. Kunne like godt landet på en helt annen type, men angrer ikke.
Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

jeg leste igjenom Brukt Guiden gang på gang. hadde hatt en kawa ZXR750 tidligere og har altid likt kawa. hadde nå rundt 50 000 på bok så jeg ville ha en gjeldsfri sykkel. kjøpte så denne zx6r jeg har nå.. greit fornøyd med denne.. god og kjøre, og så lenge jeg er nybegynner så har den nok power for meg enn så lenge... men har lyst på 900 motor i den da.. jo større jo bedre :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Post by Endre »

Sette inn 900 motor i 600ccm? Da blir det vel billigere å bare kjøpe 900/1000? Hvis du finner en billig, brukt motor og klarer å sette den inn selv, sparer du vel litt penger, men vil du få godkjent den på vegvesenet uten problemer? Jeg har ikke no erfaring med dette, jeg bare lurer.
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Ja, jeg hadde bestemt meg for hva jeg skulle ha. Det handlet bare om å finne den til en "riktig pris".
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

Endre wrote:Sette inn 900 motor i 600ccm? Da blir det vel billigere å bare kjøpe 900/1000? Hvis du finner en billig, brukt motor og klarer å sette den inn selv, sparer du vel litt penger, men vil du få godkjent den på vegvesenet uten problemer? Jeg har ikke no erfaring med dette, jeg bare lurer.
fått tak i en billig motor jah.. godkjenning? heh
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Hadde lyst på VFR fra før jeg fikk A-lappen, så da jeg kom over en til 55k på Autodb i januar for 3 år siden, ble jeg nesten nødt til å kjøpe den. Det var 10-15k under vanlig pris på den tiden, men han som hadde den måtte selge den pga. at han hadde kræsjet med bilen, og ikke hadde råd til å ha den lenger.

Det var litt ødelagt plast som var reparert og lakket i ikke 100% samme farge, men ellers var den i god stand, og hadde nettopp vært på service der de må ha byttet slitedeler for minst 10k. Absolutt et av mine beste kjøp. Har ingen store planer om å bytte den ut enda.
V4 fun
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Post by bandit »

Kjøpte XX Blackbird fordi jeg endelig kunne ta meg råd til noe sånt. Drømmesykkelen..
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Post by LemonDog »

Jeg kjøpte min Honda CB 500 i sommer fordi den var en ok begynnersykkel, og jeg fant et strøkent eksemplar til en grei pris bare en kilometer unna der jeg bor :)

Jeg er godt fornøyd med kjøpet, men jeg kommer nok til å kjøpe meg en større sykkel til neste år. Har lenge drømt om en Honda CB 750 Seven-fifty, så jeg satser på å finne en slik til neste år. Eller kanskje en CB 900 Hornet, men den er nok litt for dyr for meg enda.
Post Reply