Vel, jeg skulle mene at +10km/t (som var eksempelet) forvolder mindre ekstra skade/sjanse for tap av menneskeliv på landeveien eller på en motorvei av god standard. Dette mest på grunn av at man ofte har bedre oversikt og kan reagere tidligere på potensielle farer, men også på grunn av den åpenbare mangelen på "myke" trafikanter.ATWindsor wrote: Jeg skjønner ikke helt motivasjonen bak det skarpe skille du gjør der, å kjøre i 60 i en 50-sone med MC (som er lettere), er det værre enn å kjøre i 80 i en 70-sone? Brenselengden øker mer i det siste tilfellet, folk som ferdes i trafikken øsnker også å være trygge.
Jeg ser ikke at argumentet med 60 i 50-sone som bedre enn 80 i 70-sone hviler på fartsforskjellen, men heller på veistrekningene man finner fartsgrensene på.
Mener bare det er enkelte ting man ikke bare kan sette opp et regnestykke på og vise stolt fram.