Erfaringer/synspunkter/meninger om BMW?

Prat om tung MC.
coolfantaman
Posts: 118
Joined: 28 Apr 2005 23:54
Location: Egersund

Post by coolfantaman »

om et par år kan du realisere drømmen din. om en ca, tja, 15-20. da er vel økonomien sån passe stabil
Honda - The Power Of Dreams

Kjører Honda Shadow 125 ccm
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Det er uansett viktig å ha drømmer å jobbe mot. Om det tar 1 år eller 10 år er egentlig uvesentlig. Jeg har drømt om BMW i snart 35 år, og det kan godt hende at jeg kommer til å drømme om det i 35 år til. :wink:

Jeg begynte å fundere på å realisere drømmen nå fordi jeg har lyst til å helrestaurere min gamle sykkel, og da er det greit å ha en problemfri brukssykkel i tillegg.

Så hold på drømmene, men ikke legg tidsplaner for når dem skal realiseres. Det er et godt råd fra en gammel drømmer. 8)
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

skal huske

Post by NeoN »

skal huske det;p
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Jalmar wrote:Så hold på drømmene, men ikke legg tidsplaner for når dem skal realiseres. Det er et godt råd fra en gammel drømmer. 8)
Om man ikke har noen tidsplaner blir det aldri noe. Jeg bestemte jeg for lenge siden for at jeg skulle ta lappen på MC før jeg ble 30, og fikk den da jeg ble 29. Om man blir noe særlig eldre virker det som en midtlivskriseting, og det er så utrolig harry. Dessuten går man glipp av mange år med kjøring :)

På den andre siden må man jo vente til man har råd til det.
V4 fun
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

BMW

Post by Fidel »

Hvis du vurderer en R850R vil jeg nesten anbefale deg heller å kjøpe en brukt R1150R. Mer motor (som du vil like etterhvert), men ellers lik 850'n. Jeg hadde en R1150R. Hadde det ikke vært for at vi vurderte å flytte og vi trengte penga - altså jeg solgte den - hadde jeg hatt den ennå. Kjempefin sykkel! Jeg toura rundt i halve Europa med den. Har ikke et eneste vondt ord å si om den. Jeg kjørte den ca 35000 km den halvannen sesongen jeg hadde den. Min neste sykkel blir en R1200GS - jeg digger de utstikkende potongene og off-road-stuket!

-- Fidel
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Enig med deg når det gjelder boxermotoren. Det er liksom kjennemerket på BMW mc. :D

Jeg har de siste ukene gått og sikla på en brukt K1200LT, men har slått det fra meg. Flott sykkel, bevares, men får vente litt.

Hvis jeg skulle kjøpt ny BMW i dag, hadde jeg kanskje også sett en gang ekstra på den nye R1200RT. Har fått litt lyst på full pakke etter at jeg så nærmere på den K1200LT'en.

Jeg tenkte å stoppe på 850 når jeg begynte å undersøke litt rundt BMW, for jeg kjører 95% av turene uten passasjer. Tenkte at jeg da kunne klare meg med den lille motoren. Men du har jo rett i at alt blir for smått når det får gått en stund. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Post Reply