Finn feilen!

Prat om tung MC.
User avatar
Bånn Gæs
Posts: 98
Joined: 27 Apr 2005 00:19
Location: Bergen

Post by BÃ¥nn Gæs »

Litt tynt å si at "siden bilisten ikke merket noe" så var det ikkeno å snakke om. Trur heller at det er forferdelig mye som kan gå hus forbi en uoppmerksom sjåfør :wink:
Men,,, nok pirking. :oops:
Jeg gir meg, dette var den harde sannhet på et sølvfat! Jeg tenkte ikke på at føreren av sykkelen hadde god mulighet til å avverge situasjonen i "lang" tid før det smalt (om det i det hele tatt hadde skjedd noe). Jeg bare leste som om at det var helt på håret. Etter ditt innlegg er det jo en del ting som blir meget klarere, for eksempel det uomtvistelige faktum at sykkelen ikke traff bilen. sykkelen fortsatte i "full fart" og bilen gjorde ingenting for å komme unna. Dette betyr at et lett trykk på bremsene muligens hadde ordna hele greia :o

OT -- Lupo:
Joa, jeg bor i Svaneviksveien, Minde. Kjører forbi forum hver dag (med bussen ennå :cry: ) Legger ikke merke til så mye på den turen. Hjernen starter ikke før langt mot fire-tia :P
Jeg hadde Photoshoppede bilder av sykkelen i en poll på gammelforumet om du fikk med deg den, har stengt ned serveren nå så de er borte. Uansett en 91 FZR 1000. Tons of fun :twisted:
FZR 1000 '91
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

Hmm, skjønner ikke helt hvorfor han måtte slenge ned sykkelen for å unngås kollisjon, bremser da bedre med hjula i asfalten? Men det komemr vel ann på situsjonen kanskje.

Vel, "de jævla billistene" ja, er det ingen andre her enn meg som kjører bil? :) Kjørte bil til jobb i dag,,føler meg nesten som et annenrangs rasshøl gitt :D
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Føler det vel mer som et svik mot Panther'n, eller rettere mot meg selv når jeg tar løs bilen. Men det vises på tripteller'n at bilen går mindrem for tida :)
Som jeg nevnte før idag, slike diskusjoner som dette får meg til tenke mer når jeg kjører bil + at jeg kjører et gir lavere i bytrafikken på Panther'n :wink:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Lupo
Posts: 114
Joined: 09 May 2005 12:07
Location: Bergen
Contact:

Post by Lupo »

[quote="Bånn Gæs"]dette var den harde sannhet på et sølvfat![/quote]

Godt å få tilbakemelding! Trengte den der, nå ble jeg flau.. Var fryktelig mange kjappe konklusjoner basert på et tynt grunnlag i det jeg skrev!

Dog. som et eksempel på en halv-fiktiv situasjon fungerer det jo utmerket. En situasjon som desverre går igjen titt og stadig.

Det som gjorde meg så opphiset var det faktum at det finnes folk som fortsatt tror at "slenge sykkelen i bakken for å unngå en større ulykke" i det hele tatt er et holdbart konsept! Også er det en god påminner for oss om å være ekstra forsiktig når vi er ute og kjører.

Hadde forresten slike episoder omtrent annenhver dag som tråsykkkelbud. Sluttet å legge merke til det til slutt, ble heller overrasket hver gang folk IKKE kjørte ut rett foran meg.


>Uansett en 91 FZR 1000. Tons of fun :twisted:

Fett! Kanskje vi sees en dag! Om du møter på noen med mer reflekser enn alle andre til sammen er det meg.. =)
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

Vel jeg har også opplevd å nesten bli påkjørt!
Dette skjedde rett før en rundkjøring jeg kom kjørende på hovedveien (forkjørsvei) mot denne da, også kommer det en liten stikkvei fra høyre, jeg ser at BMW'en (x5 faktisk) fra høyre ser meg å begynner å bremser, men nr jeg er rett foran bilen så gasser den noe enormt på, å treffer neste høyre foten min, det var bare mm fra å miste foten. Føltes det ut som da, hun traff meg ikke men det var f**n meg ikke langt unna! Fikk akkurat kasta sykkelen mot venstre!

Men det var en skummel opplevelse, skulle gjerne prata litt med hun dama, men da jeg stoppa rett etter rundkjøringa så hadde hun tatt en ekstra runde å kjørt tilbake der hun kom fra! :evil:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
Bånn Gæs
Posts: 98
Joined: 27 Apr 2005 00:19
Location: Bergen

Post by BÃ¥nn Gæs »

Lupo wrote: Var fryktelig mange kjappe konklusjoner basert på et tynt grunnlag i det jeg skrev!
Vel, jeg synes ikke det :wink: Det er lett, og farlig, å sette seg opp på sin lille pidestall og slikke sine egne sår og synes at alle andre er dumme. Det er greit å få litt andre vinklinger på ting, å finne ut at man faktisk har litt å rydde opp i i egen leir. I dette tilfellet vekte du iallefall meg...
Lupo wrote:
Dog. som et eksempel på en halv-fiktiv situasjon fungerer det jo utmerket. En situasjon som desverre går igjen titt og stadig.
Fiktiv? Det skjer jo. Er høyst reelt. Desverre...
Lupo wrote:
Hadde forresten slike episoder omtrent annenhver dag som tråsykkkelbud. Sluttet å legge merke til det til slutt, ble heller overrasket hver gang folk IKKE kjørte ut rett foran meg.
Nest etter buss- og drosjesjåfører er vel syklistene de minst omtenksomme! I det ene øyeblikket ligger de og deier seg midt i veibanen og sier "heey! Jeg har rett til å være her", før de switcher over til å være fotgjenger og skjener over fotgjengerfeltet rett foran støtfangeren. Argh!! :smt075 (no offense til degLupo, bare en observasjon)

>Uansett en 91 FZR 1000. Tons of fun :twisted:
Lupo wrote:
Fett! Kanskje vi sees en dag! Om du møter på noen med mer reflekser enn alle andre til sammen er det meg.. =)
Regn med det, Du kanskje kan låne meg noen? Etter moddingen nå kommer MC'en til å være svart som en katt i et tjæraspann...

Trøtt... :smt015 :smt015
FZR 1000 '91
Post Reply