FJ 1100/1200 - skal kjøpe brukt - kjørelengde?

Prat om tung MC.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Godt det ordner seg, blir det sykkel da? Bensinmåler klarer du deg fint uten, eventuelt noe du kan fikse etterhvert...
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Ja, nå har jeg sjekka rundt og handel på 86 FJ1100'en er 99% i boks.

Fant som sagt tanklokk hos ett huggeri, og har bestilt det - 300,- kroner.¨

Bensinmåleren er som sagt ikke det jeg bryr meg mest med til å begynne med. Kan være aktuelt å få det sjekket når jeg tar service på den senere.
Er bare å nullstille trippteller når du har tanka og regne ut det.

Ett lite forsikringsspørsmål; på en sykkel til denne prisen, bør jeg ta delkasko eller full kasko? Hva er egentlig forskjellen på dette?
Har innhentet litt priser i full fart, og delkasko vil koste meg fra 2600,- til 3000 per år og fullkasko fra 3600,- til 5000,-
User avatar
pelsen
Posts: 1115
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

det er ikke lett å gi tips om ditt forsikringsbehov, men en sykkel til den prisen ville jeg bare spandert ansvarsforsikring på hvis det var min.

Du må tenke litt på om du har råd til å tape sykkern. Tåler du tapet skal du ikke forsikre den mer enn det som er lovpålagt.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

For den relativt lave prisøkningen ville jeg også lagt på fullkasko. Forskjellen er enkelt forklart at du får fikset biken om det er din feil ved ulykke når du har full-kasko. Ansvar dekker bare den andre sin skade om du er skyldig. Delkasko er noe litt innimellom (f.eks med brann og tyveri til ansvarsforsikringen)..
Om det ikke er din feil får du selvsagt dekket alt...
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Er det noen som kan anbefale speil til FJ1100'en?

De er montert på styret, og de originale er ikke bra... du ser mer dine egne skuldre enn noe annet.
Så lenge gjengene passer kan vel mye annet brukes... men er det noen som har prøvd andre speil på FJ1100?

Jeg så på noen av disse muligens;

http://www.mfw-wolf.de/en/masterview.shtml

Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Planen min er å kjøpe sykkel for 50.000,- neste år. Jeg skal bare ha ansvar, men dette er en todelt beslutning. Den som veier mest(som du sikkert har tenkt ut allerede) er at det sikkert vil koste halve salgsprisen av sykkelen om jeg går opp til del- eller fullkasko da jeg er innenfor risikoalderen ifølge forsikringsselskaper(er 25år da). Dette har jeg heller ikke råd til, så jeg må nok bare passe godt på sykkelen.
Hadde jeg vært deg så ville jeg valgt delkasko. Det koster ikke mye ser jeg uansett :D
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Tror jeg tar delkasko - jeg kan få noe billig via medlemsskapet mitt i EL&IT - og jeg bor ikke i noe risikoområde og er "gammal" nok... :?

Ang. tanklokk sagaen... der jeg først bestilte hadde de ikke alikevel viste det seg nå :x

Så en rask ringerunde til Elpack og Scanlink - nada...

Siste utvei før jeg ringte og bestilte nytt; Japan Motor.

De hadde! :D
Litt dyrere, men 500,- er greit nok alikevel.

Som dere kanskje skjønner, har jeg kjøpt FJ1100'en :wink:
Fikk den til 31 000,-


Så med tanklokket på plass, er det kun bensinmåleren som er ett bittelite problem.

Men jeg skal prøve å få tak i andre speiler som sagt, kjekt og se bak seg innimellom også!

Og, jeg tenkte og kjøpe ett dekalsett jeg fant fra en forhandler på eBay. Syklen min er omlakkert i mørkegrønn metallic, og eneste dekalene som er satt på etter det, er Yamaha på tanken. Er helt like originaldekalene, og jeg tenkte og få de i chrome silver farge - burde ikke det bli en pen kombinasjon?
(Prisen er $35 + $5 i frakt, totalt $40 - mao. 250,- norske kroner)

Takk for alle innspill underveis!
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

hint...hint...
hva med å spørre gjengen som driver med Photoshop her.. De han sikkert forandre farger, og sette på dekaler for deg.. Så får du jo et lite "hint" om hvordan det kan bli.. :wink:
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Dentist wrote:Siste utvei før jeg ringte og bestilte nytt; Japan Motor.
De hadde! :D
Litt dyrere, men 500,- er greit nok alikevel.
Japan Motor er ei skikkelig jallasjappe, som fryktelig mange klager på. Om du skal kjøpe noe derfra, bør du hente varen i butikken, slik at du kan se at den er ok før du betaler.
V4 fun
Gixxerman

Post by Gixxerman »

NoName wrote:hint...hint...
hva med å spørre gjengen som driver med Photoshop her.. De han sikkert forandre farger, og sette på dekaler for deg.. Så får du jo et lite "hint" om hvordan det kan bli.. :wink:
Skjønner ikke helt hvem du hinter til. Du er jo mestern Image Også har vi jo Kofalk da :)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Angående Japan motor så er jeg én av flere som har rotet seg borti dem. Kan bare si én ting: STYR UNNA ! De lover og de lover og de lover. Til slutt ender det opp med at mange måneder har gått, og du har ikke fått delen/e din/e. Les mer her om du orker. Jeg må bare si at de er den mest useriøse aktøren jeg har vært borti noensinne.

Værsåsnill, stay away [-o<
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Ok... nå ble jeg jævlig skeptisk til dette... :?

Iflg. han jeg snakket med på telefonen, fant han fram lokket og hadde det i hånda, han beskrev det for meg så jeg skulle være sikker på at det var for FJ1100 og ikke 1200. Nøkler var med.

Skulle postlegge det idag, og sende i postoppkrav.

Så valget mitt er da;

-Løse det ut, og er da lokket føkka så får jeg jo sikkert ikke bytta det, og har tapt 500,-

-Ikke løse det ut, så det blir sendt tilbake, så blir jeg belastet for 250,- + frakt frem og tilbake - mao. like mye omtrent

Jeg tror jeg tar sjansen på og løse det ut hvis det kommer... så får vi se om jeg er heldig eller ikke... jeg leste faktisk hele tråden på nmfc.net og fy f**n for en historie :o
User avatar
Bånn Gæs
Posts: 98
Joined: 27 Apr 2005 00:19
Location: Bergen

Post by BÃ¥nn Gæs »

Jeg bruker å åpne alle sånne "mystiske pakker" på postkontoret, da har du de i skranken som vitne om noe er føkket. Står litt sterkere på en klagesak. Nå er jo Japan Motor litt i særklasse på akkurat dette med kundebehandling og klager og slikt, men det kan kanskje være en grei vane i allefall...
Så det på no slags forbrukerråd-program på TV'en engang.

Krysser fingrene for at du har hellet med deg [-o<
FZR 1000 '91
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Post by Dentist »

Pakkelapp kom idag - til avtalt pris - åpnet den på postkontoret - lokk, nøkkel og lås var helt i orden. :D

Så nå er den saken ute av verden. Hadde flaks heldigvis, men kommer vel neppe til å handle der mer... :?
Post Reply