Hayabusa 2005

Prat om tung MC.
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

jeg beklager.. tenkte ikke over det... :? oops..
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

Nå er det slik at GR har hatt 2 Hayabusaer med seg i filmene sine, den ene har full kåpe med turbo, og den andre gsxr-(r) refererte til med ett bilde tidligere.
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

javel...har ikke sett førstnevnte jeg.hvilken farge har den? er det den til høyre her?::Image
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

No shit sherlock...
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

:smt076 !!! var det denne du mente?!?!?
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

ja, slapp av, ikke bli forbannet, jeeze
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

ok,sorry,skjønnte ikke hva du mente.. :( men men. hvilken sykkel er det i avataret ditt? er den din?
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

Nei, men er en hayabusa med Turbo og ett superfeit eksosrør.faktisk overraskende lett å lage det :p
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

jøss! er det du som ahr mekka den? :) neida
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Dominator wrote:Diskusjon om toppfart synes jeg er rimelig fjernt for meg ihvertfall. Om sykkelen min har toppfart 250, 290, 299,99 eller 317 eller whatever interesserer meg midt i et visst sted. Om jeg skulle finne på å kjøpe hayabusa er det ihvertfall ikke fordi den går fortere enn alle andre sykler. Hvor ofte har man muligheten til å ligge i +300km/t lovlig? Eller +280km/t for den saks skyld? Ikke mange sekunder/minutter i året vil jeg anta. Hvis mulig i det hele tatt. Autobahn er rimelig tett trafikkert både dag og natt.
sant nok, men du har vel sikkert også opplevd at det kommer noen småtasser bort til sykkelen når du parkerer og som strekker seg opp for å se hvor langt speedometeret går.
Det som er nytt nå er at de går hjem etterpå og skriver om det på et mc-forum
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Deilig å ha digitalt speedo da så man slipper slike spørsmål

:lol:
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

Banditbiker wrote:Deilig å ha digitalt speedo da så man slipper slike spørsmål

:lol:
ja, men da kan du ikke høre drittungene hyle av glede... husker jeg syntes at det var kult at det stod 240 på sppedometeret på en bil jeg :roll: :smt103 det var tider det
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Banditbiker wrote:Deilig å ha digitalt speedo da så man slipper slike spørsmål

:lol:
ulempen er jo at de finner fram på sykkelcomputern hvor fort jeg har kjørt
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

På den andre siden, så kan man jo faktisk smøre på så det holder også uten at de kan kontrollere det.

:lol:
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

gsxr-(r) wrote:
Kriz wrote:den aerodynamiske klompen der ser søren ikke noe fin ut :lol:
nei,fy faen! den er drit vakker! en liten glatt perle :)

men åssen klarer ghostriderå nappe opp turbo busa i 300km/t? den er da ikke særlig aerodynamisk? er det ren motorkraft da kanskje?
For å svare på spørsmålet ditt, i utgangspunktet er det bare to ting som bestemmer toppfart, effekt og rulle/vindmotstand (drag om du vil). Vekt er feks irrelevant ( i praksis har det litt å si, siden du sjeldent har uendelig lang vei å akselerere på, men har du en lang rettstrekke har det veldig lite å si).

Det er derfor mc kommer så dårlig ut på toppfart (evt bra på aks), en bil som har like bra aks som en mc med toppfart 200, har antakelig en toppfart på rundt 300 km/t. Fordi MCens lave vekt ikke hjelper, når man kombinerer det med at mcer er elendig aerodynamisk konstruert og har "lite" hestekrefter så dermed har biler høyere toppfart.

Til saken: Ja du kan kompansere for dårligere aerodynamikk med kraftigere motor.

AtW
Locked