MC Parkering

Prat om tung MC.
Post Reply
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 177
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

MC Parkering

Post by poulet_cavalier »

Til info så går denne eposten til Storebrand eiendom i dag:

Sender i dag denne eposten til Storebrand eiendom:

Hei, jeg ser at dere nå innfører en avgift på 1200 kr for MC parkering hos hoffsveien 1. Dette slår veldig usaklig ut for oss som bruker MC til jobb en gang i uka og er mildt sagt opprørende.

Jeg har i dag alle min forsikringer hos Storebrand. Disse vil nå bli sagt opp, og jeg vil for all framtid sette Storebrand på min boikott liste og oppfordre andre motorsyklister til å gjøre det samme.

Mv. <navn>

Dere er herved oppfordret!
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: MC Parkering

Post by Bikeridr »

Heisann der og velkommen tilbake etter din lille hiatus :)

Du må gjerne gi litt mer kjøtt på beina rundt posten din.
Nei, jeg forsvarer ikke Styggebrand, eller noen andre forkvaklingsselskap. Bare lurer på hva de gjør værre enn If... (ever you get back your money), Gjenstridige eller andre. (Vi har de nevnte også her i Latvia, men de får aldri meg som "kunde" (les "melkebøtte").
Er vel ingen med minst 4 av 5 sanser i orden som ser på "forsikringsselskap" som annet enn legalisert svindel.
Jonta
Posts: 555
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: MC Parkering

Post by Jonta »

Forsikringsselskap som også er et parkeringsselskap, hvordan havna vi der?
Hva heter det? storebrand eiendom høres jo ut som et forsikringsselskap som forsikrer eiendom :roll:
Jeg har If, og jeg vet ikke hva slags snusk de driver med på si. men at det operere med bukken som passer havresekken prinsippet, er det ingen tvil om. Men ok priser og en lett tilgjengelig og hyggelig kundeservice får meg fortsatt til å bli. Jeg har forøvrig vært kunde der i så mange år at de har rukket å skifte navn tre fire ganger.
Nei, hva kan alternativet være da folkens. Et selskap som ikke sløser bort penger på idiotiske navnskifter, og hvor ledelsen ikke stikker av med mye av pengene, og som ikke driver med lugubre sideprosjekter som parkeringsvakt tjenester?
Finnes det.

Med det samme: Det finnes faktisk en norsk bank som holder seg i skinnet, Cultura bank. De er "far out left", og vil ha vekk alt som heter bensin og diesel drevne kjøretøy. Men så lenge de ikke har politikk som bigeskjeft, så lar jeg det passere.

Lykke til med nytt forsikringsselskap Poulet.
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 177
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: MC Parkering

Post by poulet_cavalier »

Storebrand eiendom er en del av Storebrand konsernet, og de leier ut eiendom. De har her satt ut all parkering til Aimo og en liten øy med mc parkering krever de nå en sesongavgift for å bruke.

Dette er en uting og den eneste måten å sloss mot sånt er protestere så høylydt man kan.
Jonta
Posts: 555
Joined: 07 Aug 2016 01:32
MC: Fant, 96 Cagiva Elefant 750
Santa Lisa ll, 98 Ducati ST2
73 Tempo corvette

Re: MC Parkering

Post by Jonta »

Kan ikke en MC nærmest bare parkeres på fortauet da?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: MC Parkering

Post by Bikeridr »

Takk for info Poulet.
Ja, det er en uting når "interesseaktører" får utvidet interesseområdet i eneste egenskap å slurpe enda mer penger av allerede hardt prøvede "vanlig mann i gata". Det er ikke bedre i Latvia. Men her er det kommunen/staten som misunner seg grønn på miljøvennlige og plasseringsvennlige kjøretøy (motorsykler). For bare etpar år siden hadde vi en "friplass" i sentrum, hvor vi parkerte gratis ved siden av trøsykkelstativene og det var aldri et problem. Nå blir vi bøtelagt med €35,- hvis vi ikke parkerer på "oppsatte plasser". Men de er stort sett opptatt av biler med nødblink på. Da kan man spørre seg; hvorfor blir ikke de bilistene bøtelagt/jaget??
User avatar
RuneMC
Posts: 2038
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: MC Parkering

Post by RuneMC »

Jobber i nærheten men bruker toget. Regner med at Storebrand Eiendom/Aimo har på indre areale? Rett ved rundkjøringen på utsiden så jeg en MC parkert ved siden av sykkelstativene... https://maps.app.goo.gl/gw6k3u5Cbj9NNuFp9 men er jo veldig eksponert plass for alle forbipasserende...

Vet heller ikke om det er slikt kommunen evt ser igjennom fingrene med, den er jo på brostein utenfor fortau (som ellers kvalifiserer til bot) Nærmeste ellers er en uoffisiell parkering her (bitteliten bakgård v/inngang)
https://maps.app.goo.gl/TY7cqwnXYSj4EoS89

Ellers hvis det er dagsparkering på indre område for biler, så er det jo ikke noe i veien å ta en hel bilplass og betale tilsvarende (hvis det er noe økonomi i det)
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 177
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: MC Parkering

Post by poulet_cavalier »

RuneMC wrote: 24 Apr 2024 10:34 Jobber i nærheten men bruker toget. Regner med at Storebrand Eiendom/Aimo har på indre areale? Rett ved rundkjøringen på utsiden så jeg en MC parkert ved siden av sykkelstativene... https://maps.app.goo.gl/gw6k3u5Cbj9NNuFp9 men er jo veldig eksponert plass for alle forbipasserende...

Vet heller ikke om det er slikt kommunen evt ser igjennom fingrene med, den er jo på brostein utenfor fortau (som ellers kvalifiserer til bot) Nærmeste ellers er en uoffisiell parkering her (bitteliten bakgård v/inngang)
https://maps.app.goo.gl/TY7cqwnXYSj4EoS89

Ellers hvis det er dagsparkering på indre område for biler, så er det jo ikke noe i veien å ta en hel bilplass og betale tilsvarende (hvis det er noe økonomi i det)
Nå har jeg betalt bandittene, men det ble 1200 inn og 20.000 ut (sa opp alle forsikringer). Takk for tips, plassen ved DNB var ukjent. Den andre er nok 10 min maks :-)
Post Reply