MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 17 des 2018 00:29

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 07 aug 2018 22:18 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 apr 2008 23:24
Innlegg: 752
MC: 18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600
Ser litt på BMW sin F800R, om dagen.
Som brukt sykkel.
Har ikke kommet så langt at jeg har prøvd en enda.

Noen som eier / har eid en slik?

Kjørestilling: Heller den mest mot sport-touring, eller ren sport-sykkel?
Motor: Har det vært tilbakekallinger på de? Kjente svakheter med de?
Driftsikkerhet hos BMW: På linje med japansk?
Delepriser: Dyrere, rimeligere, eller samme nivå som japansk?

Videresalg: Har tenkt litt over at flere av de som står for salg, både nye & brukte sykler, har vært til salgs lenge. Er dette mer tungsolgte sykler enn snittet?
Såklart. Alt blir solgt bare prisen er riktig. Men man vegrer seg gjerne for å kjøpe noe man risikerer å tape unødvendig mye penger på ved evt. salg.

Håper noen har noen innput her.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 aug 2018 14:48 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 24 mar 2006 19:33
Innlegg: 4495
MC: Ymse
Sted: Kristiansund
Har ikke så mye å bidra med. Jeg jobbet hos en stor BMW-forhandler da de kom, og jeg fikk ikke med meg at det var noen spesielle problem med dem den gangen. Driftssikkerheten skal være bra, og deleprisene var noenlunde like som japansk (i alle fall da). Tror det skal være en grei sykkel, men er du interessert bør du absolutt prøve en og finne ut om den funker for deg.

Du kan sammenligne sittestilling på http://www.cycle-ergo.com.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 aug 2018 15:26 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 1053
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Aldri eid 800R, men har hatt 800GS siden 2012 / 86-87 000km, så jeg kan kun si noe om motor.

Det har vært noen tilfeller av svetting på toppdeksel, husker ikke om de nyere fikk annen pakning eller hva. Men dem bruker nå "pakningsguffe" på halve pakningen(venstre side).
Det har vært noen tilfeller med problemer med vannpumpe, disse ble vel byttet på garanti / endret design etterhvert.
Det har vært tilfeller hvor folk på bytte stator/dynamo .

Mer enn dette vet ikke jeg om, men har den gått noen km bør du sjekke at register kjede strammer er byttet.

På min ble strammeren byttet på 59 000. Motoren min havarerte på 62-63 000 km, da veivlagrene sa takk for seg. (Fikk ny på garanti). Har nå gått 86-87 000.

Jeg har kun hørt om 2 havarier til i Norge siden jeg kjøpte min, en som gikk 125 000. På den havarerte balanseakelen. Og en med stempelhavari (vet ikke km).
For å berolige deg vet jeg også om sykler som har gått over 200 000 uten problemer. 1 lokal som kjørte sin 650(800 motor) 200 000+ før den ble solgt. Ole Erlandsen sin 650(800) har passert 200 000 med god margin uten noe feil. En svenske jeg senest traff i helga har kjørt sin 800 225 000km med kun bytte av stator.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 09 aug 2018 18:34 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 apr 2008 23:24
Innlegg: 752
MC: 18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600
inunf skrev:
Har ikke så mye å bidra med. Jeg jobbet hos en stor BMW-forhandler da de kom, og jeg fikk ikke med meg at det var noen spesielle problem med dem den gangen. Driftssikkerheten skal være bra, og deleprisene var noenlunde like som japansk (i alle fall da). Tror det skal være en grei sykkel, men er du interessert bør du absolutt prøve en og finne ut om den funker for deg.


Prøvekjøring er et must ja.
Har jo nesten bare hørt gode ting om BMW sine sykler, men de kan jo ha sine mandags-modeller de og ;)

Epylypzon skrev:
Aldri eid 800R, men har hatt 800GS siden 2012 / 86-87 000km, så jeg kan kun si noe om motor.

Det har vært noen tilfeller av svetting på toppdeksel, husker ikke om de nyere fikk annen pakning eller hva. Men dem bruker nå "pakningsguffe" på halve pakningen(venstre side).
Det har vært noen tilfeller med problemer med vannpumpe, disse ble vel byttet på garanti / endret design etterhvert.
Det har vært tilfeller hvor folk på bytte stator/dynamo .

Mer enn dette vet ikke jeg om, men har den gått noen km bør du sjekke at register kjede strammer er byttet.

På min ble strammeren byttet på 59 000. Motoren min havarerte på 62-63 000 km, da veivlagrene sa takk for seg. (Fikk ny på garanti). Har nå gått 86-87 000.

Jeg har kun hørt om 2 havarier til i Norge siden jeg kjøpte min, en som gikk 125 000. På den havarerte balanseakelen. Og en med stempelhavari (vet ikke km).
For å berolige deg vet jeg også om sykler som har gått over 200 000 uten problemer. 1 lokal som kjørte sin 650(800 motor) 200 000+ før den ble solgt. Ole Erlandsen sin 650(800) har passert 200 000 med god margin uten noe feil. En svenske jeg senest traff i helga har kjørt sin 800 225 000km med kun bytte av stator.



Ingen sykler / modeller som er feilfri. Litt må man regne med.
Fordelen med BMW, slik jeg har skjønt, er at de har et godt apparat for innkalling til utbedring av evt.feil & mangler slik som nevnte vannpumpe. Dermed er sannsynligheten desto større for at slike ting er fiksa hos forhandler.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 10 aug 2018 10:47 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 1053
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Trond_V skrev:
inunf skrev:
Har ikke så mye å bidra med. Jeg jobbet hos en stor BMW-forhandler da de kom, og jeg fikk ikke med meg at det var noen spesielle problem med dem den gangen. Driftssikkerheten skal være bra, og deleprisene var noenlunde like som japansk (i alle fall da). Tror det skal være en grei sykkel, men er du interessert bør du absolutt prøve en og finne ut om den funker for deg.


Prøvekjøring er et must ja.
Har jo nesten bare hørt gode ting om BMW sine sykler, men de kan jo ha sine mandags-modeller de og ;)

Epylypzon skrev:
Aldri eid 800R, men har hatt 800GS siden 2012 / 86-87 000km, så jeg kan kun si noe om motor.

Det har vært noen tilfeller av svetting på toppdeksel, husker ikke om de nyere fikk annen pakning eller hva. Men dem bruker nå "pakningsguffe" på halve pakningen(venstre side).
Det har vært noen tilfeller med problemer med vannpumpe, disse ble vel byttet på garanti / endret design etterhvert.
Det har vært tilfeller hvor folk på bytte stator/dynamo .

Mer enn dette vet ikke jeg om, men har den gått noen km bør du sjekke at register kjede strammer er byttet.

På min ble strammeren byttet på 59 000. Motoren min havarerte på 62-63 000 km, da veivlagrene sa takk for seg. (Fikk ny på garanti). Har nå gått 86-87 000.

Jeg har kun hørt om 2 havarier til i Norge siden jeg kjøpte min, en som gikk 125 000. På den havarerte balanseakelen. Og en med stempelhavari (vet ikke km).
For å berolige deg vet jeg også om sykler som har gått over 200 000 uten problemer. 1 lokal som kjørte sin 650(800 motor) 200 000+ før den ble solgt. Ole Erlandsen sin 650(800) har passert 200 000 med god margin uten noe feil. En svenske jeg senest traff i helga har kjørt sin 800 225 000km med kun bytte av stator.



Ingen sykler / modeller som er feilfri. Litt må man regne med.
Fordelen med BMW, slik jeg har skjønt, er at de har et godt apparat for innkalling til utbedring av evt.feil & mangler slik som nevnte vannpumpe. Dermed er sannsynligheten desto større for at slike ting er fiksa hos forhandler.


Nei, jeg har ingen ting imot bmw selv med havari. Har 3 stk av dem nå :-k


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 5 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Bing [Bot], TGV og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner