Gsxr 1000 2006 problem

Prat om tung MC.
Post Reply
johnnyht92
Posts: 3
Joined: 14 Jul 2018 08:55
MC: Suzuki GSXR 1000

Gsxr 1000 2006 problem

Post by johnnyht92 »

Hei, når jeg skal ta igang på lavt turtall "hakker/hopper" sykkelen litt, sitter effeltanlegg på (sp engineer). Når jeg tok ut den lille "plumben" i enderøret ble problemet verre så satte den tilbake. Noen som vet hva det kan være? Ellers går sykkelen bra!
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Gsxr 1000 2006 problem

Post by DrGreve »

johnnyht92 wrote:Hei, når jeg skal ta igang på lavt turtall "hakker/hopper" sykkelen litt, sitter effeltanlegg på (sp engineer). Når jeg tok ut den lille "plumben" i enderøret ble problemet verre så satte den tilbake. Noen som vet hva det kan være? Ellers går sykkelen bra!
Det er jo nærliggende å anta at blandingsforholdet luft/bensin ikke stemmer med effektanlegget. Normalt vil sykkelen gå litt for magert hvis ingenting ble gjort med blandingsforholdet når effektanlegget ble montert.
Når oppsto problemet?
johnnyht92
Posts: 3
Joined: 14 Jul 2018 08:55
MC: Suzuki GSXR 1000

Re: Gsxr 1000 2006 problem

Post by johnnyht92 »

Kjøpte sykkelen for noen uker siden og den har vært sånn siden da, er det noe man stiller på selv eller må den på verksted? Takk for svar!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Gsxr 1000 2006 problem

Post by supermons »

Er det kun potte eller fullt annlegg? Hvis katalysator er borte bør du blende PAIR-ventilen, den kan gjøre at det blir litt magert med bensin.

Eventuelt kan du mappe om ECU slik at den går riktig til ditt oppsett.. Kan gjøres hos profesjonelle eller ved å kjøpe PowerCommander eller lignende og laste inn map.
johnnyht92
Posts: 3
Joined: 14 Jul 2018 08:55
MC: Suzuki GSXR 1000

Re: Gsxr 1000 2006 problem

Post by johnnyht92 »

supermons wrote:Er det kun potte eller fullt annlegg? Hvis katalysator er borte bør du blende PAIR-ventilen, den kan gjøre at det blir litt magert med bensin.

Eventuelt kan du mappe om ECU slik at den går riktig til ditt oppsett.. Kan gjøres hos profesjonelle eller ved å kjøpe PowerCommander eller lignende og laste inn map.
Takk for svar! Er bare potte, (tror jeg) tror manifolden er den originale men er litt usikker
inunf
Posts: 4907
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Gsxr 1000 2006 problem

Post by inunf »

Fikk du med originalanlegget? Kan være verdt å sette det på igjen for å prøve om problemet vedvarer. Hvis det løser problemet bur du få montert powercommander/flashet ecu eller tilsvarende hos et verksted som vet hva de driver med, dersom du skal fortsette å bruke effektanlegget.
Post Reply