Forsikring

Prat om tung MC.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Forsikring

Post by Spiritofwinter »

tshansen wrote:Det der høres ut som lureri og tipper de er ganske godt dekket med små skrift, som de selgerne ikke har peiling på.
Derav mine spørsmål til hun som ringte meg. Hadde for noen år siden en forsikring på bil som skulle dekke en del slike problemer. Når jeg etter hvert måtte bruke forsikringen pga motorproblemer så kunne de fortelle meg at de kun dekket bevegelige deler i motoren. Dette var ikke noe stort problem fra min side ettersom det var ventilene som var ødelagt, problemet var å få de på forsikringsselskapet til å skjønne at ventilene faktisk er bevegelige deler...

Om ikke IF kommer med noe revolusjonerende på denne fronten så blir det nok en ny runde med forsikringsselskapene i løpet av våren så jeg er sikker på å få rette prisen [emoji846]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Forsikring

Post by tshansen »

Ja, greit å stille spørsmål rundt det, men inntil jeg hadde hatt det på svart og hvitt hadde jeg tatt det som bløff! Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spurt forsikringsagentene og de såkalte lederne som de må ta ting opp med. Å de har direkte bløffet meg for at de ikke har hatt peiling eller evne til å sette seg inn i hva forsikringen faktisk dekker og hvilke rettigheter forsikringstager har når uhellet skal være ute. Siden det da blir en tolkning, så kan du ta deg i mørk hålet på at den dagen du er uheldig, går det votter og vår før du får noe som helst utbetalt. Får man utbetalt er det ofte avkortet for at vi liksom har kommet til enighet.

Neste gang du tegner forsikring, spør et så enkelt spørsmål som om kjøreutstyret ditt er dekket. 100% ikke med x antall % dropp i året hvor driten er justert i forhold til at det er brukt.
Jeg kjenner jeg blir litt forbanna av måten de opererer... Legalisert svindel.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Forsikring

Post by JK95 »

Sånn sett vil jeg skryte av JBF, de fikset Gixxeren min uten spørsmål da jeg gikk på snørra i gruslagt asfalt =D> Såklart var jo dette en enkel kasko-sak der jeg hadde skyld og måtte betale egenandelen min, men de fikset altså alt uten noe spørsmål eller kverrulering \:D/
FreewheelBurning
Posts: 4
Joined: 18 Mar 2019 23:10

Re: Forsikring

Post by FreewheelBurning »

Er det ikke for sent å komme ringenes etter når man har byttet? Strømselskapene gjør også slikt. Hvis de vil beholde kundene sine så får de vel ringe rundt og informere om at prisen blir satt ned på forhånd. Gir dårlig inntrykk å komme på etterskudd, hvertfall min mening.
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Forsikring

Post by biker7 »

biker7 wrote:Flyttet alle mine forsikringer til Nemi for ca 2 år siden, da de var betraktelig billigere enn alle andre på Tracern. Var den dengang 1500-2000,- billigere enn nærmeste konkurrent. De andre forsikringene mine var omtrent samme pris som hos andre, men sparte "Tracer-differansen" og litt til på totalpakka. Har samme pris fortsatt på Tracern, 2100,- for full kasko. Når jeg nå nylig kjøpte meg en litt dyrere bil (Mercedes A180), så var Nemi vesentlig billigere enn konkurentene også på denne. (opptil flere tusenlapper) Betaler 4500,- for kasko pluss (inkl. motor-/gir-skade etc.) på Mercedesen. Men pruting med kundekonsulent via telefon må til for å få den beste prisen. Dette gjelder nok de fleste selskap. Men jeg er for øyeblikket fornøyd med Nemi, så blir der en stund til før jeg evt. tar en "sjekk-runde" :D
Nemi har hatt greie priser dem, helt til jeg i dag sjekket pris på 800 GS,n jeg skal kjøpe..
Har jo totalpakke der fra før med bil, 2 sykler, hus, reise. Prisen de kunne gi meg på GS,n da, var 2950,- i året for Kasko (uten trafikkavgiften).
Syntes egentlig dette var litt rart, da jeg betaler bare 2200,- for Tracern som er 6år nyere og har 30hestekrefter mer.. :-k

Tok en liten sjekk-runde på nett, og var faktisk flere som kom billigere ut, uten å ha flere forsikringer i selskapet. (da basert på 75% bonus)
Etter en telefon endte jeg opp med IF på GS,n ,da de kunne gi meg en pris på 1930,- for Kasko :thumleft Det har seg nemlig slik at Dominatorn som er forsikret i Nemi ble Veteran nå 1. januar, og da viste det seg at jeg kunne flytte over tidligere bonus på 75% fra denne :D
Er visst ikke "bonus-system" på veteranforsikring, så derfor lot dette seg gjøre. Slo til på tilbudet fra IF, og sparte en tusenlapp på dette :D :thumleft

Men resten av forsikringene mine blir fortsatt i Nemi, da det på disse fortsatt er gode priser.
Post Reply