MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 12 des 2018 23:25

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 75 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3 4 5
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 10:30 
Toven skrev:
Ser fet ut! Mye bedre enn s1000r f.eks 8)

Den har utseende med seg. Helt klart :)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 10:37 
Online
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5174
MC: Nada...
ojda skrev:
problemet er vel at folk må lære seg å kjøre triple slik triple skal kjøres [-X
Kreftene kommer nedefra, det er ikke fortest til 12000 o/min som gjelder.


De som vil kan tolke grafer etter hva de ønsker å få frem. Speed Triple har i alle fall en flat og fin kurve, selv om det ikke ser ut som noen knockout på lavere turtall heller? Personlig tror jeg fortsatt den kjennes ut som om kreftene kommer nedenfra pga de manglende 30hk på topp 8)

Bilde


JK95 skrev:
Blir vel litt samme som med SDR vs S1000R, bunndrag vs turtall? :-# Med Tuono i midten? :-#
Skal få svare dere som har prøvd :roll: :lol:


Når S1000R kom i 2014, så hadde den mer dreiemoment enn Tuono på alle turtall :shock: Jevnere i 2016, men den trenger ikke skamme seg :lol:


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 10:43 
Offline

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1262
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Nå har jeg lest meg gjennom 4 sider med mer eller mindre skepsis til en sykkel som ingen ennå har prøvd. Litt sterkt sagt siden den trolig bærer fellesskap med sin forgjenger som er godt kjent av flere av debattantene.

Der har vært mye snakk om hestekrefter. greit nok. Men i min verden gir hestekrefter toppfart mens dreiemoment gir kjøreglede. På en nakensykkel er toppfart uvesentlig, så da sitter vi igjen med kjøreglede, Dvs. dreiemoment, moment kurve og chassis.

Jeg har ikke peiling på hvordan omtalte sykkel scorer i den sammenheng, men hestekreftene på en slik sykkel duger vel bare til å imponere småjenter ved nærmeste gatekjøkken? :shock:

Edit. Ser at Thommas har tenkt samme tanke og la ut momentkurve mens jeg skrev dette. :redface


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 10:46 
Online
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2883
MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Sør-Trøndelag
Tommas skrev:
Den trenger ikke skamme seg :lol:

Si meg, har du sett ansiktet på en S1000R? :shock: :lol: :lol: :lol:

Dere har nok rett hele gjengen :roll: [-(


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 10:55 
Offline

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1262
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Når man ser på momentkurven kan det virke som STripple greie seg helt greit. De har prioritert egenskapene på de lavere turtall, og under 7K greier den seg svært bra. Kun KTM med sine ekstra kubikk som ligger over. Hestekrefter er uvesentlig siden det bare er en matematisk beregning basert på Dreiemoment X Turtall X Fast-Faktor. Så flere Hk på parit = Skru opp maks turtall. :smt015


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 10:56 
Online
Bamsefar
Brukeravatar

Registrert: 09 apr 2008 20:45
Innlegg: 5542
MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
"Helene-GS".
Sted: Kristiania
knutk skrev:
Nå har jeg lest meg gjennom 4 sider med mer eller mindre skepsis til en sykkel som ingen ennå har prøvd. Litt sterkt sagt siden den trolig bærer fellesskap med sin forgjenger som er godt kjent av flere av debattantene.

Der har vært mye snakk om hestekrefter. greit nok. Men i min verden gir hestekrefter toppfart mens dreiemoment gir kjøreglede. På en nakensykkel er toppfart uvesentlig, så da sitter vi igjen med kjøreglede, Dvs. dreiemoment, moment kurve og chassis.

Jeg har ikke peiling på hvordan omtalte sykkel scorer i den sammenheng, men hestekreftene på en slik sykkel duger vel bare til å imponere småjenter ved nærmeste gatekjøkken? :shock:

Edit. Ser at Thommas har tenkt samme tanke og la ut momentkurve mens jeg skrev dette. :redface


Ja! men han har tydelig ikke forstått kurvene :?

Triumphen viser jo netopp at den faktisk ligger godt over røkla når det kommer til moment
opp til 7300 o/min =D>

Å det var vel den gamle modellen [-X

KTMn er unntaket, men da snakker vi også om en 1300ccm målt opp mot 1000 ccm klassen ;-)

Jeg er fortsatt overbevist om at nye Speed Triple blit en sann glede på veien,
og om comforten følger gamle spor, eventuellt med forbedringer blir dette bare marsipan :thumleft

_________________
2018: 22k km. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km.


Sist redigert av ojda den 06 feb 2018 10:59, redigert 2 ganger totalt.

Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 10:56 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 20 aug 2008 17:50
Innlegg: 2569
MC: Suzuki SV650 K3
Sted: Stathelle
Bilde


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 11:28 
Online
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 13:15
Innlegg: 2549
MC: 15' KTM 690 Duke R - Solgt 29.03.17
01' BMW F650 Dakar
Sted: Karmøy
Jeg har i alle fall troa på Speeden. Den gamle var i alle fall fantastisk å kjøre. Fant plutselig ut at KTMen vibrerte pittelitt mer enn Triumphen Nå har jeg ikke prøvd noen heftigere streetfightere enn 690 og Speed så har lite å sammenligne med..Det nærmeste er vel S1000RR som er hakket over R..

Jeg skal i alle fall ta en runde på diverse streetfightere i sommer. Bilde

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

_________________
TKC 70 - 39500km


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 11:30 
Vår kjære onkel har jo selv uttalt at den gamle Speeden han hadde føtes som en moped i forhold til S1000R (SDR).


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 11:31 
Online
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5174
MC: Nada...
ojda skrev:
Jeg er fortsatt overbevist om at nye Speed Triple blit en sann glede på veien,
og om comforten følger gamle spor, eventuellt med forbedringer blir dette bare marsipan :thumleft



Jeg tror du har rett i at store deler av menigheten blir bergtatt. Det som blir artig å se er hvordan resten av folket tar den imot 8)


knutk skrev:
Nå har jeg lest meg gjennom 4 sider med mer eller mindre skepsis til en sykkel som ingen ennå har prøvd. Litt sterkt sagt siden den trolig bærer fellesskap med sin forgjenger som er godt kjent av flere av debattantene.


For min del var det mer " la oss gjette hva de kan komme opp med". Kunne de feks komme til å gå bananas ved å krydre med litt racing-teknologi og/eller noen desiliter motor til? Nå ramlet de ned på noe som på papiret virker som "akkurat nok til å henge med".

Speed Triple var/er jo et fantastisk produkt, og jeg tviler ikke på at 2018 modellen kommer til å levere kjøreglede i bøtter og spann. Men er det nok til å få noen som velger fritt fra øverste hylle i naken-kategorien til å falle ned på Triumph? Dersom prisen ikke blir særdeles attraktiv, eller reviews blir ut av en annen verden, så tror jeg de ender på hyllen sammen med alle andre sykler som er "ok".

Selvsagt basert 100% på ren synsing fra min side :lol:


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 11:44 
Online
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 13:15
Innlegg: 2549
MC: 15' KTM 690 Duke R - Solgt 29.03.17
01' BMW F650 Dakar
Sted: Karmøy
Bjerknez skrev:
Vår kjære onkel har jo selv uttalt at den gamle Speeden han hadde føtes som en moped i forhold til S1000R (SDR).

Jeg har også hørt folk si at S1000R blir ingenting i forhold til Super Duke, hvorfor kjøpte ikke du Super Duke i stedet? Det er jo alle som MÅ ha mest mulig effekt. Skulle jeg valgt en ny sykkel så hadde ikke jeg gått utifra toppeffekt, men den sykkel som jeg likte meg best på.

_________________
TKC 70 - 39500km


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 11:47 
Online
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5174
MC: Nada...
@ojda

Ja, den måtte nok presiseres den grafen:

Bilde

8)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 11:49 
Online
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5174
MC: Nada...
Trondgv skrev:
Jeg har også hørt folk si at S1000R blir ingenting i forhold til Super Duke


De folka har ikke prøvd begge :lol:

Trondgv skrev:
Skulle jeg valgt en ny sykkel så hadde ikke jeg gått utifra toppeffekt, men den sykkel som jeg likte meg best på.


Derfor jeg byttet fra S1000R til Super Duke :thumleft Sitter mye bedre på den, samt at to sylindre matchet bedre både lyd og motorkarakteristikken jeg ønsket meg. Men den gang jeg gjorde det, så ville Speed Triple vært for mye "ned" (hk/nm/utstyr og verdi for pengene) til at jeg feks hadde latt en litt bedre sittestilling overtale meg (den ble vurdert). Det er jo gjerne totalpakka man forelsker seg i, så det blir spennende å se hva anmeldere i første omgang får ut av den nye Speed'en :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 11:59 
Online
Bamsefar
Brukeravatar

Registrert: 09 apr 2008 20:45
Innlegg: 5542
MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
"Helene-GS".
Sted: Kristiania
Tommas skrev:
@ojda

Ja, den måtte nok presiseres den grafen:

Bilde

8)



Ok, så dette er trinn II i "Tommas tegner sine egene momentkurver" [-( Busted! :lol: :lol: :lol:

_________________
2018: 22k km. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 feb 2018 13:04 
Trondgv skrev:
Bjerknez skrev:
Vår kjære onkel har jo selv uttalt at den gamle Speeden han hadde føtes som en moped i forhold til S1000R (SDR).

Jeg har også hørt folk si at S1000R blir ingenting i forhold til Super Duke, hvorfor kjøpte ikke du Super Duke i stedet? Det er jo alle som MÅ ha mest mulig effekt. Skulle jeg valgt en ny sykkel så hadde ikke jeg gått utifra toppeffekt, men den sykkel som jeg likte meg best på.

Rett og slett to enkle grunner.
1. Motorkarakteristikken blir litt «ketchup» og trigger meg ikke veldig.
2. Prisen. En riktig oppsatt SDR er nærmere 300 laken enn 250 før jeg hadde blitt fornøyd.

Men ellers en tipp topp og ikke minst rå sykkel :)


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 75 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3 4 5

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Bikeridr, Borg og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner