MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 12 des 2018 23:28

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 75 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3 4 5 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 14:40 
Offline
Onkel
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 06:10
Innlegg: 1947
MC: Triumph Tiger 1200 Explorer XCA
2017 mod
JK95 skrev:
Tommas skrev:
Det blir et ørlite gjesp ser det ut til da? :(

Dere S1000R/SDR1290 eiere må være bortskjemte på hk, som synes 150hk er gjesp :lol: :roll: 10hk under S1000R er ikke lite det altså :?



Jeg tok nok litt feil, det er tydelig at det blir en 1050 motor.
Men motorkoden er helt ny, ifølge noen nettsider jeg har lest.

Jeg har sett og hørt Speed Tripler som har pumpet ut 160+ hk på bakhjulet uten spesielt hard trimming. Så det er håp.
Ser i teaseren de la ut idag at de spør seg:
Who is the smartest?
Who is the most aggressive.
Who is the most powerfull
Who is the most agile?

A new champion will rise - påståes det

Spørs hva de legger i denne hype'n da.
Den beste Speed Triple ever?
Eller den beste i sin klasse?
Men at det helt sikkert blir elektronikk og div
Sykkelen høres definitivt hissig ut på videoen, så frem til 5. feb kl 09 CET får jeg bare krysse fingrene og håpe at BMW og KTM banden blir satt kraftig på plass =D> :roll:

_________________
[/size]Triumph Motorcycles-- Kansje ikke for alle, men for noen, er det alt <3

Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Karoo 3 - 18530km


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 14:45 
Online
Bamsefar
Brukeravatar

Registrert: 09 apr 2008 20:45
Innlegg: 5542
MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
"Helene-GS".
Sted: Kristiania
Holder nå en knapp på 1050-motoren jeg da =D>
Håper bare den blir like holdbar når det tynes litt extra ut av den [-X

_________________
2018: 22k km. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 15:23 
JK95 skrev:
Tommas skrev:
Det blir et ørlite gjesp ser det ut til da? :(

Dere S1000R/SDR1290 eiere må være bortskjemte på hk, som synes 150hk er gjesp :lol: :roll: 10hk under S1000R er ikke lite det altså :?

Har du kjørt en SPeed Triple R?

En S1000R med 160HK'er (jeg snakker her om den gamle Speed Triple vel og merke) er et råskinn i forhold, selv om det bare er snakk om et lite antall hester mer. Med tre sylindere på SPeeden og litt mer kubikk så burde den vertfall i det minste vært i nærheten, men det er den faktisk ikke. Selv om jeg så absolutt ikke sier at maskineriet i Speeden er "kjedelig".

Men i forhold til S1000R og SDR 1290 (som jeg også har kjørt litt) så er det nok langt under pari...faktisk.

Det er stor forskjell på og gi gjernet, mens man legger seg ned og bare vill ha mer, og gi gjernet legge seg ned og oppleve akellerasjonen slik at man tenker "var dette egentlig så lurt..." :lol:

Men jada... man betaler en del kroner for den følelsen man en sjelden gang ønsker og oppleve. Er det bare tull å tenke sånn? Antageligvis... :redface


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 15:50 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 06:50
Innlegg: 2458
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud
Artig å følge deres diskusjon :D

misspelling with autocorrect

_________________
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 18:13 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2883
MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Sør-Trøndelag
Har dessverre til gode å oppleve noen av de store streetfighterene, det nærmeste jeg kommer er SD1290GT, som var hysterisk :lol: :twisted:
Jeg har derimot prøvd noe av det råeste av RR, nemlig ZX10RR i full powermode 8) Jeg sitter igjen med at uansett hvor morsom både GT og RR var, så synes jeg fortsatt ikke hverken gixxeren jeg hadde, eller min 117hk ish sterke Ducati er kjedelige, jeg synes de er mer enn underholdende nok i motoravdelingen, det til tross for at jeg ofte måtte ned både tre og fire gir på Suzukien for å få nok aks til å "skremme" meg selv :-#
Men det er mulig det bare er jeg som ikke "må ha" det sprekeste som er for å nyte litt rå akselerasjon :erte

Uansett håper jeg jo Triumph slår til med noe som viser de europeiske motstanderene at britene også kan leke denne leken \:D/


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 21:39 
Offline
Onkel
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 06:10
Innlegg: 1947
MC: Triumph Tiger 1200 Explorer XCA
2017 mod
Bjerknez skrev:
JK95 skrev:
Tommas skrev:
Det blir et ørlite gjesp ser det ut til da? :(

Dere S1000R/SDR1290 eiere må være bortskjemte på hk, som synes 150hk er gjesp :lol: :roll: 10hk under S1000R er ikke lite det altså :?

Har du kjørt en SPeed Triple R?

En S1000R med 160HK'er (jeg snakker her om den gamle Speed Triple vel og merke) er et råskinn i forhold, selv om det bare er snakk om et lite antall hester mer. Med tre sylindere på SPeeden og litt mer kubikk så burde den vertfall i det minste vært i nærheten, men det er den faktisk ikke. Selv om jeg så absolutt ikke sier at maskineriet i Speeden er "kjedelig".

Men i forhold til S1000R og SDR 1290 (som jeg også har kjørt litt) så er det nok langt under pari...faktisk.

Det er stor forskjell på og gi gjernet, mens man legger seg ned og bare vill ha mer, og gi gjernet legge seg ned og oppleve akellerasjonen slik at man tenker "var dette egentlig så lurt..." :lol:

Men jada... man betaler en del kroner for den følelsen man en sjelden gang ønsker og oppleve. Er det bare tull å tenke sånn? Antageligvis... :redface


Det skjer ikke så ofte at jeg er enig med det Bjerkiz lirer utav seg, men her skal jeg gi han medhold.
Den gamle Speed Triplen er mer enn sprek nok til å kose seg med, og jeg savner min "Sorte Dame" rett som det er.
MEN.. etter å ha prøvekjørt Super
Duken til Mr.T og S1000R'en til Ovemann, har jeg mer enn en gang uttalt at Speed Triplen jeg hadde, var som moped å regne, i forhold :roll:

MEN, nå er det den nye Speed'n som er i fokus, og DEN blir nok både hissig, lynrask, kvikkstyrt og utstyrt med ALL slags sofistikert elektronikk. :roll:

_________________
[/size]Triumph Motorcycles-- Kansje ikke for alle, men for noen, er det alt <3

Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Karoo 3 - 18530km


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 22:26 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5174
MC: Nada...
Nå skal jeg ikke si at sykler under xxx hk ikke er morsomme, for det er ikke sant.

Men, på hukommelsen har Speed Triple S litt over 120 gamper på bakhjulet (135'ish i motor), mens feks S1000R, Super Duke og Tuono alle leverer gode 160 ponnier på bakhjulet. Det er, selv med min gamle kalkulator, mye mer en "10 ekstra" - og ekstremt merkbart. På toppen av det så veier de ikke noe særlig mer heller. Det verste av alt, S1000R med alt utstyr kostet mindre enn Triumph'en :shock:

Ikke noe av det gjorde Speed'en til en dårlig sykkel, den er en av de mer behagelige syklene jeg har prøvd, men hva man fikk for pengene stod ikke i forhold til hva man feks fikk ved å kjøpe en S1000R. Følelsen (i forhold til S1000R og Super Duke) var faktisk litt mer touring-aktig, og langt i fra den hooligan som noen kanskje skulle ønske at den var 8)

Derfor hadde jeg håpet at de skulle smelle til med i det minste et par desiliter motor til, bare for i det minste å ha litt volum å briefe med.
150hk er traktor-nivå i disse dager, så for å leke med de store gutta bør man helst komme drassende med 160... Det bør også holdes et øye med vekta [-X

Det blir spennende å se hva neste uke bringer :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 22:44 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2883
MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Sør-Trøndelag
Så klart blir jo en spydig ungfóle fra Trøndelag kjørt ned i grusen :roll: Ikke så rart i og med at dere har noen år/km mer på baken enn meg :lol: :lol:

Det blir spennende å se hva neste uke bringer ja :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 30 jan 2018 01:08 
Tommas skrev:
Nå skal jeg ikke si at sykler under xxx hk ikke er morsomme, for det er ikke sant.

Men, på hukommelsen har Speed Triple S litt over 120 gamper på bakhjulet (135'ish i motor), mens feks S1000R, Super Duke og Tuono alle leverer gode 160 ponnier på bakhjulet. Det er, selv med min gamle kalkulator, mye mer en "10 ekstra" - og ekstremt merkbart. På toppen av det så veier de ikke noe særlig mer heller. Det verste av alt, S1000R med alt utstyr kostet mindre enn Triumph'en :shock:

Ikke noe av det gjorde Speed'en til en dårlig sykkel, den er en av de mer behagelige syklene jeg har prøvd, men hva man fikk for pengene stod ikke i forhold til hva man feks fikk ved å kjøpe en S1000R. Følelsen (i forhold til S1000R og Super Duke) var faktisk litt mer touring-aktig, og langt i fra den hooligan som noen kanskje skulle ønske at den var 8)

Derfor hadde jeg håpet at de skulle smelle til med i det minste et par desiliter motor til, bare for i det minste å ha litt volum å briefe med.
150hk er traktor-nivå i disse dager, så for å leke med de store gutta bør man helst komme drassende med 160... Det bør også holdes et øye med vekta [-X

Det blir spennende å se hva neste uke bringer :thumleft

Der har du et poeng. Problemet ligger kanskje ikke antall hester eller effekten i seg selv, men hvordan denne blir levert på vei til bakhjulet? Kanskje dte er her Triumph burde gjøre endringer? :-k


Toppen
   
Legg innLagt inn: 30 jan 2018 01:19 
Siter:
MEN.. etter å ha prøvekjørt Super Duken til Mr.T og S1000R'en til Ovemann, har jeg mer enn en gang uttalt at Speed Triplen jeg hadde, var som moped å regne, i forhold :roll:

Å det må også sies at du aldri var over 7.000rpm. med bimmern når du lånte den :lol:
Så det du mener er vel egentlig at selv under 7.000rpm. så vil en S1000R få en Speed Triple til å føles som en moped? :lol:

Jeg må uansett legge til (igjen) at Speed Triple er en sykkel jeg liker godt. Hadde dem klart og gjøre den mer spennende motormessig, så hadde det vert en sikker vinner. For Speed Triple er ett par hakk bedre å kjøre med tanke på komfort.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 30 jan 2018 08:51 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5174
MC: Nada...
@bjerknez, neida. Det er nok bare det at på denne sykkelen har BMW vært konservative når de oppgir hester. Såvidt jeg skjønner helt normalt at det forsvinner 15-20 hk fra motor til bakhjul pga friksjon/motstand i girkasse/drivlinjen etc. S1000R, Super Duke og Tuono har vel omtrent samme hester på bakhjulet om jeg ikke husker feil.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 30 jan 2018 09:00 
Tommas skrev:
@bjerknez, neida. Det er nok bare det at på denne sykkelen har BMW vært konservative når de oppgir hester. Såvidt jeg skjønner helt normalt at det forsvinner 15-20 hk fra motor til bakhjul pga friksjon/motstand i girkasse/drivlinjen etc. S1000R, Super Duke og Tuono har vel omtrent samme hester på bakhjulet om jeg ikke husker feil.

Okay... så eeegentlig har jeg kanskje 180 HK'er i Bimmern....? 8) :lol:


Toppen
   
Legg innLagt inn: 30 jan 2018 09:25 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5174
MC: Nada...
BMW S1000RR mister ca 15hk, så de kunne sikkert solgt den som 175hk og hatt sine ord i behold :thumleft De fleste oppgir jo hester på motor, ikke bakhjul, men mulig BMW liker å være konservative?


Toppen
   
Legg innLagt inn: 04 feb 2018 09:50 
Offline
Onkel
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 06:10
Innlegg: 1947
MC: Triumph Tiger 1200 Explorer XCA
2017 mod
Imorgen tidlig får vi vite mer om denne sykkelen, og allerede neste lørdag har Alf Graarud Motor skandinavisk premiere på nye Speed Triple.
Der vises den fram for første gang på våre breddegrader :thumleft
Heldige er de som kan bor i nærheten.... selv for meg blir det litt drøyt med 50 mil i bil for å ta en titt på en sykkel jeg ikke skal ha :-D

_________________
[/size]Triumph Motorcycles-- Kansje ikke for alle, men for noen, er det alt <3

Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Karoo 3 - 18530km


Toppen
   
Legg innLagt inn: 04 feb 2018 13:20 
Kant1 skrev:
Imorgen tidlig får vi vite mer om denne sykkelen, og allerede neste lørdag har Alf Graarud Motor skandinavisk premiere på nye Speed Triple.
Der vises den fram for første gang på våre breddegrader :thumleft
Heldige er de som kan bor i nærheten.... selv for meg blir det litt drøyt med 50 mil i bil for å ta en titt på en sykkel jeg ikke skal ha :-D

Den skal jeg definitivt ta en titt på, siden Graarud kun ligger en drøy mil unna der jeg bor :thumleft


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 75 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3 4 5 Neste

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Bikeridr, Borg og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner