MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 16 okt 2018 21:58

Alle klokkeslett er UTC+02:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 75 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3 4 5 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 25 jan 2018 23:25 
JK95 skrev:
Bjerknez skrev:
Skal Speed Triple R hevde seg mot S1000R, Tuono, SUperduke etc. så må dem gjøre noe med den motoren vertfall, for den er faktisk litt "slapp" i forhold. Fin motor, bevares... men de nevnte syklene er et hestehode forran på effekt.

Tror de må inn med 1200cc motor da ja, eller i det minste hente mer enn det 1050'en klarer :-# Men nå må vi jo bare være tålmodige for å finne det ut \:D/ Uansett blir det ikke nysykkel på meg :lol:

Egentlig LITT synd. For jeg digger Speed Triple R ellers. Men den føles ikke som noen «superbike» når det kommer til motor. Ikke for at jeg har voldsomt behov for kreftene, men liker å skremme meg selv litt til tider og kjenne på at jeg lever. Den føles mer som en tunet Street Triple R. Jeg ville faktisk heller valgt Street Triple R i skrivende stund. Langt hyggeligere pris, for omtrent den samme sykkelen.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 jan 2018 23:38 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17295
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Tommas skrev:
Bilde

Bilde

og noen eldre spionbilder:

Bilde

Bilde

nææ... fortsatt tung å se på. Utseendet er jeg ikke mye fan av dessverre :shock: (banner i kirka) :erte

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 jan 2018 01:12 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5104
MC: Nada...
To muligheter slik jeg ser det: enten en solid oppgradering, så de som er i målgruppen er fornøyd, men resten av verden sier ‘’meh’’... Eller gå så hardt til verks at folk bare må ha den, og er villig til å venne seg til utseendet. For det er en ‘’accuired taste’’

Jeg tror mulighet to er lite sannsynlig, det er liksom ikke Triumph sin stil. Men man kan jo håpe 8)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 jan 2018 02:19 
Skulle jeg hatt en sånn type sykkel for langturer nedover i Europaså hadde nok Speed Triple R vært en kanon sykkel. Det er den sykkelen i det segmentet (som jeg har testet) som gir mest komfort. Den har i mine øyne alt. Også utseende. Men det er litt irriterende at motoren ikke skremmer deg nevneverdig.

Jeg skjønner at det er teit og si at 140 gamp på litt i overkant av 200 kg ikke "skremmer" en, men det er faktisk en ganske stor forskjell på Speed Triple R og de gjeveste streetbike syklene. Forskjellen er såpass stor at jeg vil si dem ikke er sammenligbare i tester. Føles litt som å kjøre en BMW 1200RS (samme motoren som i 1200GS). Fin motor med mye krefter der du trenger dem, men ellers...gjeeeesp...


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 jan 2018 06:46 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 okt 2015 19:20
Innlegg: 2929
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
Bjerknez skrev:
Skulle jeg hatt en sånn type sykkel for langturer nedover i Europaså hadde nok Speed Triple R vært en kanon sykkel.


Ja, skal man en tur til Molde i løpet av sesongen så bør man ha noe som er litt sprekere ja, helt enig Bjerkizz... :erte

_________________
Blåggen min: https://palmastraktorblogglevenogspetakkel.wordpress.com/


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 jan 2018 07:16 
Tommas skrev:
To muligheter slik jeg ser det: enten en solid oppgradering, så de som er i målgruppen er fornøyd, men resten av verden sier ‘’meh’’... Eller gå så hardt til verks at folk bare må ha den, og er villig til å venne seg til utseendet. For det er en ‘’accuired taste’’

Jeg tror mulighet to er lite sannsynlig, det er liksom ikke Triumph sin stil. Men man kan jo håpe 8)

Jeg tror nok du har rett der Tommas. Å jeg tror faktisk det er det rette og gjøre for Triumph også. Å kjøre sitt eget løp og levere noe litt på sidelinjen. Velger jeg en gang en Speed Triple så er det ikke grunnet motoren og effekten i denne, men karakteristikken samt sykkelen ellers som i mine øyne bare er griselekker.

Men kommer Speeden med en vesentlig oppgradert motor, og ikke driter seg ut når det kommer til design ellers, så er dette en helt opplagt kandidat for meg. For god å kjøre er den så absolutt, og den ser også i mine øyne veldig bra ut. Skiller seg ut gjør den også.

BMW'en er tøff den også, men Speeden har mer særpreg... :-#


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 jan 2018 21:49 
Offline
Onkel
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 06:10
Innlegg: 1913
MC: Triumph Tiger 1200 Explorer XCA
2017 mod
Jeg tipper at denne nye Speed'n kommer med elektronikkpakker ala konkurrentene, med quickshifter, rider modes, kanskje adaptiv eller semi-aktiv fjæring, og helt sikkert nye og enda bedre lys.
Oppdateringen fra 2016 var absolutt "too little, too late" (knapt blod-fansen lot seg begeistre) så jeg håper og tror (basert på rykter og magefølelse) at denne oppdateringen er mer real.

Motoren og effekt er jo det aller mest interessante, det som er sikkert er at den eksisterende 1050 maskina er utdatert mtp Euro 4.
Det er nok en 1200 maskin (tror jeg, nesten helt sikkert) men mulig de kaller den 1150.
Så får vi håpe at de stjeler litt high tech fra MotoGP motoren som Triumph nå skal levere, og det å skremme 160-180 hk ut av denne maskina bør gå leikende lett.
Minst like interessant blir det å se hvordan effektkurven vil bli, men jeg er optimist inntil det motsatte er bevist :thumleft

Tar jeg feil i dette, skal jeg gå i meg selv.... og kjøre en lang tur mutters aleine :-k

_________________
[/size]Triumph Motorcycles-- Kansje ikke for alle, men for noen, er det alt <3

Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Karoo 3 - 18530km


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 jan 2018 22:11 
Online
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2855
MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Sør-Trøndelag
Jeg håper så inderlig at du har rett [-o<


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 jan 2018 01:12 
Kant1 skrev:
Jeg tipper at denne nye Speed'n kommer med elektronikkpakker ala konkurrentene, med quickshifter, rider modes, kanskje adaptiv eller semi-aktiv fjæring, og helt sikkert nye og enda bedre lys.
Oppdateringen fra 2016 var absolutt "too little, too late" (knapt blod-fansen lot seg begeistre) så jeg håper og tror (basert på rykter og magefølelse) at denne oppdateringen er mer real.

Motoren og effekt er jo det aller mest interessante, det som er sikkert er at den eksisterende 1050 maskina er utdatert mtp Euro 4.
Det er nok en 1200 maskin (tror jeg, nesten helt sikkert) men mulig de kaller den 1150.
Så får vi håpe at de stjeler litt high tech fra MotoGP motoren som Triumph nå skal levere, og det å skremme 160-180 hk ut av denne maskina bør gå leikende lett.
Minst like interessant blir det å se hvordan effektkurven vil bli, men jeg er optimist inntil det motsatte er bevist :thumleft

Tar jeg feil i dette, skal jeg gå i meg selv.... og kjøre en lang tur mutters aleine :-k

En 1200 med 170-180 gamp i en Speed Triple R hadde vertfall satt mine øyne opp. Men desverre så vil vel prisen øke såpass i Norge med et slikt maskinere med tanke på avgass og avgifter at det ikke har noe poeng.

Men motoren er nok litt utdatert ja, så den bør så absolutt byttes ut nå...


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 11:37 
Online
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2855
MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Sør-Trøndelag
https://www.motorcyclenews.com/news/201 ... nd-teaser/

Ryktes oppgradert 1050 over 1200, med lettere innmat, høyere turtall og rappere respons :twisted: Dette høres gøy ut \:D/


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 12:37 
tshansen skrev:
Tommas skrev:
Bilde

Bilde

og noen eldre spionbilder:

Bilde

Bilde

nææ... fortsatt tung å se på. Utseendet er jeg ikke mye fan av dessverre :shock: (banner i kirka) :erte

Jeg er faktisk enig med deg når du sier «tung å se på». Personlig vil jeg heller flytte den til sports tourer segmentet. Men utseendet liker jeg. Er liksom noe som skiller seg litt ut :)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 13:49 
Online
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2855
MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Sør-Trøndelag
Du er klar over at det ikke er en sportstourer bare fordi de har satt en tailbag på den, sant? :shock: [-(

Til og med den gamle triple'n var mer enn kapabel, så dette tror jeg blir knall 8)
https://youtu.be/Te0V71sGoxA


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 14:02 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5104
MC: Nada...
Det blir et ørlite gjesp ser det ut til da? :(


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 14:04 
Online
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2855
MC: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Sør-Trøndelag
Tommas skrev:
Det blir et ørlite gjesp ser det ut til da? :(

Dere S1000R/SDR1290 eiere må være bortskjemte på hk, som synes 150hk er gjesp :lol: :roll: 10hk under S1000R er ikke lite det altså :?


Toppen
   
Legg innLagt inn: 29 jan 2018 14:38 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5104
MC: Nada...
Nja, tenkte ikke akkurat på hester. Men mer at det blir et litt raffinert produkt, men ikke noe som smeller til? Samme kubikk, ‘samme’ utseende og litt fiks her og der. Hadde vært gøy om de klinte til på et eller annet vis :lol:


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 75 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3 4 5 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner