Den har utseende med seg. Helt klartToven wrote:Ser fet ut! Mye bedre enn s1000r f.eks
Ny Triumph Speed Triple?
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Re: Ny Triumph Speed Triple?
De som vil kan tolke grafer etter hva de ønsker å få frem. Speed Triple har i alle fall en flat og fin kurve, selv om det ikke ser ut som noen knockout på lavere turtall heller? Personlig tror jeg fortsatt den kjennes ut som om kreftene kommer nedenfra pga de manglende 30hk på toppojda wrote:problemet er vel at folk må lære seg å kjøre triple slik triple skal kjøres
Kreftene kommer nedefra, det er ikke fortest til 12000 o/min som gjelder.
Når S1000R kom i 2014, så hadde den mer dreiemoment enn Tuono på alle turtall Jevnere i 2016, men den trenger ikke skamme segJK95 wrote:Blir vel litt samme som med SDR vs S1000R, bunndrag vs turtall? Med Tuono i midten?
Skal få svare dere som har prøvd
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Nå har jeg lest meg gjennom 4 sider med mer eller mindre skepsis til en sykkel som ingen ennå har prøvd. Litt sterkt sagt siden den trolig bærer fellesskap med sin forgjenger som er godt kjent av flere av debattantene.
Der har vært mye snakk om hestekrefter. greit nok. Men i min verden gir hestekrefter toppfart mens dreiemoment gir kjøreglede. På en nakensykkel er toppfart uvesentlig, så da sitter vi igjen med kjøreglede, Dvs. dreiemoment, moment kurve og chassis.
Jeg har ikke peiling på hvordan omtalte sykkel scorer i den sammenheng, men hestekreftene på en slik sykkel duger vel bare til å imponere småjenter ved nærmeste gatekjøkken?
Edit. Ser at Thommas har tenkt samme tanke og la ut momentkurve mens jeg skrev dette.
Der har vært mye snakk om hestekrefter. greit nok. Men i min verden gir hestekrefter toppfart mens dreiemoment gir kjøreglede. På en nakensykkel er toppfart uvesentlig, så da sitter vi igjen med kjøreglede, Dvs. dreiemoment, moment kurve og chassis.
Jeg har ikke peiling på hvordan omtalte sykkel scorer i den sammenheng, men hestekreftene på en slik sykkel duger vel bare til å imponere småjenter ved nærmeste gatekjøkken?
Edit. Ser at Thommas har tenkt samme tanke og la ut momentkurve mens jeg skrev dette.
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Si meg, har du sett ansiktet på en S1000R?Tommas wrote: Den trenger ikke skamme seg
Dere har nok rett hele gjengen
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Når man ser på momentkurven kan det virke som STripple greie seg helt greit. De har prioritert egenskapene på de lavere turtall, og under 7K greier den seg svært bra. Kun KTM med sine ekstra kubikk som ligger over. Hestekrefter er uvesentlig siden det bare er en matematisk beregning basert på Dreiemoment X Turtall X Fast-Faktor. Så flere Hk på parit = Skru opp maks turtall.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Ja! men han har tydelig ikke forstått kurveneknutk wrote:Nå har jeg lest meg gjennom 4 sider med mer eller mindre skepsis til en sykkel som ingen ennå har prøvd. Litt sterkt sagt siden den trolig bærer fellesskap med sin forgjenger som er godt kjent av flere av debattantene.
Der har vært mye snakk om hestekrefter. greit nok. Men i min verden gir hestekrefter toppfart mens dreiemoment gir kjøreglede. På en nakensykkel er toppfart uvesentlig, så da sitter vi igjen med kjøreglede, Dvs. dreiemoment, moment kurve og chassis.
Jeg har ikke peiling på hvordan omtalte sykkel scorer i den sammenheng, men hestekreftene på en slik sykkel duger vel bare til å imponere småjenter ved nærmeste gatekjøkken?
Edit. Ser at Thommas har tenkt samme tanke og la ut momentkurve mens jeg skrev dette.
Triumphen viser jo netopp at den faktisk ligger godt over røkla når det kommer til moment
opp til 7300 o/min
Å det var vel den gamle modellen
KTMn er unntaket, men da snakker vi også om en 1300ccm målt opp mot 1000 ccm klassen
Jeg er fortsatt overbevist om at nye Speed Triple blit en sann glede på veien,
og om comforten følger gamle spor, eventuellt med forbedringer blir dette bare marsipan
Last edited by ojda on 06 Feb 2018 10:59, edited 2 times in total.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Jeg har i alle fall troa på Speeden. Den gamle var i alle fall fantastisk å kjøre. Fant plutselig ut at KTMen vibrerte pittelitt mer enn Triumphen [emoji38] Nå har jeg ikke prøvd noen heftigere streetfightere enn 690 og Speed så har lite å sammenligne med..Det nærmeste er vel S1000RR som er hakket over R..
Jeg skal i alle fall ta en runde på diverse streetfightere i sommer. [emoji848]
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Jeg skal i alle fall ta en runde på diverse streetfightere i sommer. [emoji848]
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Vår kjære onkel har jo selv uttalt at den gamle Speeden han hadde føtes som en moped i forhold til S1000R (SDR).
Re: Ny Triumph Speed Triple?
ojda wrote:Jeg er fortsatt overbevist om at nye Speed Triple blit en sann glede på veien,
og om comforten følger gamle spor, eventuellt med forbedringer blir dette bare marsipan
Jeg tror du har rett i at store deler av menigheten blir bergtatt. Det som blir artig å se er hvordan resten av folket tar den imot
For min del var det mer " la oss gjette hva de kan komme opp med". Kunne de feks komme til å gå bananas ved å krydre med litt racing-teknologi og/eller noen desiliter motor til? Nå ramlet de ned på noe som på papiret virker som "akkurat nok til å henge med".knutk wrote:Nå har jeg lest meg gjennom 4 sider med mer eller mindre skepsis til en sykkel som ingen ennå har prøvd. Litt sterkt sagt siden den trolig bærer fellesskap med sin forgjenger som er godt kjent av flere av debattantene.
Speed Triple var/er jo et fantastisk produkt, og jeg tviler ikke på at 2018 modellen kommer til å levere kjøreglede i bøtter og spann. Men er det nok til å få noen som velger fritt fra øverste hylle i naken-kategorien til å falle ned på Triumph? Dersom prisen ikke blir særdeles attraktiv, eller reviews blir ut av en annen verden, så tror jeg de ender på hyllen sammen med alle andre sykler som er "ok".
Selvsagt basert 100% på ren synsing fra min side
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Jeg har også hørt folk si at S1000R blir ingenting i forhold til Super Duke, hvorfor kjøpte ikke du Super Duke i stedet? Det er jo alle som MÅ ha mest mulig effekt. Skulle jeg valgt en ny sykkel så hadde ikke jeg gått utifra toppeffekt, men den sykkel som jeg likte meg best på.Bjerknez wrote:Vår kjære onkel har jo selv uttalt at den gamle Speeden han hadde føtes som en moped i forhold til S1000R (SDR).
Re: Ny Triumph Speed Triple?
@ojda
Ja, den måtte nok presiseres den grafen:
Ja, den måtte nok presiseres den grafen:
Re: Ny Triumph Speed Triple?
De folka har ikke prøvd beggeTrondgv wrote:Jeg har også hørt folk si at S1000R blir ingenting i forhold til Super Duke
Derfor jeg byttet fra S1000R til Super Duke Sitter mye bedre på den, samt at to sylindre matchet bedre både lyd og motorkarakteristikken jeg ønsket meg. Men den gang jeg gjorde det, så ville Speed Triple vært for mye "ned" (hk/nm/utstyr og verdi for pengene) til at jeg feks hadde latt en litt bedre sittestilling overtale meg (den ble vurdert). Det er jo gjerne totalpakka man forelsker seg i, så det blir spennende å se hva anmeldere i første omgang får ut av den nye Speed'enTrondgv wrote:Skulle jeg valgt en ny sykkel så hadde ikke jeg gått utifra toppeffekt, men den sykkel som jeg likte meg best på.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Tommas wrote:@ojda
Ja, den måtte nok presiseres den grafen:
Ok, så dette er trinn II i "Tommas tegner sine egene momentkurver" Busted!
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: Ny Triumph Speed Triple?
Rett og slett to enkle grunner.Trondgv wrote:Jeg har også hørt folk si at S1000R blir ingenting i forhold til Super Duke, hvorfor kjøpte ikke du Super Duke i stedet? Det er jo alle som MÅ ha mest mulig effekt. Skulle jeg valgt en ny sykkel så hadde ikke jeg gått utifra toppeffekt, men den sykkel som jeg likte meg best på.Bjerknez wrote:Vår kjære onkel har jo selv uttalt at den gamle Speeden han hadde føtes som en moped i forhold til S1000R (SDR).
1. Motorkarakteristikken blir litt «ketchup» og trigger meg ikke veldig.
2. Prisen. En riktig oppsatt SDR er nærmere 300 laken enn 250 før jeg hadde blitt fornøyd.
Men ellers en tipp topp og ikke minst rå sykkel