Honda vt 700 86 mod

Prat om tung MC.
Jarlee
Posts: 11
Joined: 11 Nov 2017 21:08
MC: Honda vt 700 shadow

Honda vt 700 86 mod

Post by Jarlee »

Hei , er det noen som vet hva som kan være feil her, når jeg bare får gnist av og til på den framre sylinder på min Honda..? Kjører starter mye så sviver den sikker på den ene ,plutselig etter en stund så kommer den andre sylinderen også,,,,hjelp :(
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by DrGreve »

Jarlee wrote:Hei , er det noen som vet hva som kan være feil her, når jeg bare får gnist av og til på den framre sylinder på min Honda..? Kjører starter mye så sviver den sikker på den ene ,plutselig etter en stund så kommer den andre sylinderen også,,,,hjelp :(
Har du sjekket fysisk at det bare er gnist av og til eller er det en antagelse?
Det er vel 2 plugger pr. sylinder på denne...
Jarlee
Posts: 11
Joined: 11 Nov 2017 21:08
MC: Honda vt 700 shadow

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by Jarlee »

2 stk plugger ja, jeg vet at det gnister bare av og til, har brukt en slit gnist tester mellom plugg å kabel
Jarlee
Posts: 11
Joined: 11 Nov 2017 21:08
MC: Honda vt 700 shadow

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by Jarlee »

Har skiftet. Coil men ble det samme,men det som jeg syns er merkelig er at når jeg trykker på nødstoppen så kommer det et blink på pæra i pluggtesteren er det normalt?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by mekkern »

Jeg har hatt "et par timer" med slik sykkel du har.... ;-)

sjekk alle kontakter for irr/skitt/god klem.
Hvis det er noe "elektronikkfeil" så pleier det enten å virke eller så er det helt dødt..
her virker det sannsynlig med dårlig kontakt.

har du funnet alle "tenningsbokser"?
Har du 12 volt inn på begge coiler når den ikke tenner på den ene?

Grunnen til at du får et blink i testeren når du beveger på nødstoppen er at denne bryter strømmen til coilene-dermed får du et blink/en gnist.

Dobbeltsjekk at forgasserne faktisk er HELT rene i alle dyser-dette lurte meg til å tro at det var feil på tenning.
Feil ved likeretteren kværker bensinpumpa også forresten... :?
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by intruder »

Prøv en tlf. til Hamar MC-service og Byggmontasje...Per Evensen har rede på mye..!!

:thumleft :-({|=
Jarlee
Posts: 11
Joined: 11 Nov 2017 21:08
MC: Honda vt 700 shadow

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by Jarlee »

hei takk for svar,,det kommer også en" klakkelyd" fra bensin pumpa hver gang jeg skrur på tenninga,har ikke hatt slik lyd på noen annen sykkel ,,,bare nevner det siden du kom inn på bensinpumpa .er det rett?
Jarlee
Posts: 11
Joined: 11 Nov 2017 21:08
MC: Honda vt 700 shadow

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by Jarlee »

jeg fant nå ut at det ikke var strøm inn på coil,trodde at begge coiler fikk strøm fra samme sted? men det gjør det vel ikke siden jeg har strøm bare på den ene...
hvor må jeg nå lete? noen som har noen tips ;-)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by mekkern »

12V + skal komme fra samme sted-nødstoppbryteren.
Du kan ha et brudd i ledningsnettet, men dette forgrener seg fra nærheten av der ledningene passerer styrehodet(mye bevegelse/lett for brudd)
Prøv med en ledningsstump fra + til+ på coilene,Begge skal ha 12v+ med tenning på-regulering/tenningsboks er koblet på minus side av coil.

Bensinpumpe gir et pump som regel når du slår på tenning-flere hvis det ikke er fullt i flottørhus.
Jarlee
Posts: 11
Joined: 11 Nov 2017 21:08
MC: Honda vt 700 shadow

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by Jarlee »

mekkern wrote:12V + skal komme fra samme sted-nødstoppbryteren.
Du kan ha et brudd i ledningsnettet, men dette forgrener seg fra nærheten av der ledningene passerer styrehodet(mye bevegelse/lett for brudd)
Prøv med en ledningsstump fra + til+ på coilene,Begge skal ha 12v+ med tenning på-regulering/tenningsboks er koblet på minus side av coil.

Bensinpumpe gir et pump som regel når du slår på tenning-flere hvis det ikke er fullt i flottørhus.

jeg må ha gjort noe feil her ,,nå var det strøm på coiler men ingen gnist på den ene .kan det være den tenningsboksen som ligger under salen som er ødelagt???
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by mekkern »

Bytt om på boksene- mener du har 2.
Hvis problemet flytter seg er det boksen.
Hvis ikke er det et annet sted.
Da bør du sjekke triggercoilene eller pulse generatores som de også kalles.
Der bør du ha ca 500 ohm mellom hvit og gul ledning cyl 1og samme mellom hvit og blå syl 2.
Kontakta sitter bak dekslet rett over bensinkrana.

Mål også mellom plugghettene der bør du ha 30-40k ohm.
Så ikke pluggledninger/hetter lurer deg.
Jarlee
Posts: 11
Joined: 11 Nov 2017 21:08
MC: Honda vt 700 shadow

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by Jarlee »

mekkern wrote:Bytt om på boksene- mener du har 2.
Hvis problemet flytter seg er det boksen.
Hvis ikke er det et annet sted.
Da bør du sjekke triggercoilene eller pulse generatores som de også kalles.
Der bør du ha ca 500 ohm mellom hvit og gul ledning cyl 1og samme mellom hvit og blå syl 2.
Kontakta sitter bak dekslet rett over bensinkrana.

Mål også mellom plugghettene der bør du ha 30-40k ohm.
Så ikke pluggledninger/hetter lurer deg.
Har bare en boks, må se om jeg kan få tak på en .
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by mekkern »

Hm... det var rart..skal sjekke med boka.
Hvis du har 4 plugger så sier hondaboka at det skal være 2 "spark-units" -85 og nyere. mulig dette er feil da..


på en av de eldre(-84) er det faktisk 3 bokser...
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by mekkern »

mulig det er en annen type på 86-87, men tror dette varierer hvor de er levert.

Ville i det minste sjekket skikkelig før du kjøper en "ny"...
ser de ligger på 1600++++ for brukte..
Jarlee
Posts: 11
Joined: 11 Nov 2017 21:08
MC: Honda vt 700 shadow

Re: Honda vt 700 86 mod

Post by Jarlee »

mekkern wrote:mulig det er en annen type på 86-87, men tror dette varierer hvor de er levert.

Ville i det minste sjekket skikkelig før du kjøper en "ny"...
ser de ligger på 1600++++ for brukte..
Hei.jeg målte puls generator på framsylinder målte o Ohm og 405ohm på den andre, så jeg er optimist at feilen er funnet.må bare se om jeg kan få tak på dette, helst nytt( jeg har en us mod)
Post Reply