Page 2 of 3

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 11:46
by Tommas

Fra siste linker der: "DRY WEIGHT approx. 169 kg"

Men skal vel mye til at den ikke siger opp i vekt, som alle andre nye sykler.

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 12:08
by Ambro
Image
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 12:17
by Toven
Ambro wrote:Image
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k
Synd de ikke klarte å gjøre noe med nebbet :-k :erte :lol:

Re: RE: Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 12:39
by Epylypzon
knutk wrote:
Trondgv wrote:Jeg var også spent helt til jeg så vekta på den. Det går rykter om at KTMen ender på 180kg tørr. Vis det stemmer, så blir nok det en populær sykkel. :thumleft
Den avbildete prototypen er relativt naken, så når man henger på det "nødvendige" for å sette den i salg blir det vel noen kg til, men fortsatt mye mindre enn den nye BMW'n.
Til sammenligning er dagens F800GS oppgitt til tørrvekt 188 Kg med beskyttelse og bagasjeholdere. Dersom KTM greier å gi mer dreiemoment i bånn er det en interessant arvtager. Den nye F850 har allerede ramlet langt ned på lista mi.
Men de vektene stoler ikke jeg på. I vognkortet mitt står det vel 207kg. På vekter har min alltid vært 230-240kg.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 12:39
by Epylypzon
790 Adventure R !!!!!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 13:35
by knutk
@Tommas. 169 kg tørrvekt gjelder Duke-modellen?

@Epylypson, 207 kg er vel tørrvekt, litt merkelig om de skriver det i vognkort siden det skal representere kjørklar sykkel?, men ok, som du sier, man skal ta tallene med en klype salt.

@Ambro, det er et tankekors at den nye F850 kun veier 4 kg mindre enn 1200 MS. Vet ikke hva BMW har tenkt på. Den veier det samme som en S1000XR, og 5 kg lavere tørrvekt enn 1200GS, så jeg vet ikke hvordan de har bygget denne sykkelen. Av bly?

Vel, jeg venter og ser til den kommer på veien. Men så langt har de i mine øyner torpedert en ellers tilsynelatende fin sykkel med vekta.
Man ser i en video at kjærringa som er leder for ett eller annet blir konfrontert med vektspørsmålet, og hu bare snakker det bort. :smt073

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 13:36
by Tommas
@knutk ja, det har du sikkert rett i

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 13:48
by Epylypzon
knutk wrote:@Tommas. 169 kg tørrvekt gjelder Duke-modellen?

@Epylypson, 207 kg er vel tørrvekt, litt merkelig om de skriver det i vognkort siden det skal representere kjørklar sykkel?, men ok, som du sier, man skal ta tallene med en klype salt.

@Ambro, det er et tankekors at den nye F850 kun veier 4 kg mindre enn 1200 MS. Vet ikke hva BMW har tenkt på. Den veier det samme som en S1000XR, og 5 kg lavere tørrvekt enn 1200GS, så jeg vet ikke hvordan de har bygget denne sykkelen. Av bly?

Vel, jeg venter og ser til den kommer på veien. Men så langt har de i mine øyner torpedert en ellers tilsynelatende fin sykkel med vekta.
Man ser i en video at kjærringa som er leder for ett eller annet blir konfrontert med vektspørsmålet, og hu bare snakker det bort. :smt073

Men du sier jo akkurat selv at tørrvekt er 188kg. Diverse "specs" sider sier tørrvekt på 178(da sikkert uten beskyttelse osv).

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 13:57
by Tommas
Jeg tror forresten heller ikke jeg hadde avgjort for eller imot sykkelkjøp basert på 10kg +/- i vekt på internet. Riktig geometri, sittestilling og motorkarakter gjetter jeg på at har mer å si enn de siste kiloene.

Muligens 8)

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 14:01
by Epylypzon
Det er så mye annet som er minus på den sykkelen alikevel så.

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 15:22
by knutk
Epylypzon wrote: Men du sier jo akkurat selv at tørrvekt er 188kg. Diverse "specs" sider sier tørrvekt på 178(da sikkert uten beskyttelse osv).
Det har du helt rett i, surr fra min side.

Min sykkel (2013 mod, tror den ble litt tyngre i 2013, med nye gafler og små modifikasjoner her og der) er oppgitt til 214 kg fulltanket i henhold til RidersManual. Om man googler dukker der opp ulike tall. Variasjonen kan kanskje skyldes at ulike marked har ulik utstyrsnivå. I USA feks. har de jo ekstra avluftingsystemet for tanken, og de oppgir tørrvekten på >2013 modellen til 191 kg.
Så ikke godt å si hva som er rett.

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 19:03
by JRO
Ambro wrote:Image
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k
Ambro er du i bytte modus? Fant du den nye innteresant? :D :thumleft

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 19:38
by Ambro
JRO wrote:
Ambro wrote:Image
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k
Ambro er du i bytte modus? Fant du den nye innteresant? :D :thumleft
Vurderer bytte til 4-takt ja :lol:

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 20:23
by freddy123
Hahaha den var god måtte tenke litt i en par sekunder før keg tok den [emoji23] du har jo omtrent hatt en 2-takter ja [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Posted: 08 Nov 2017 21:37
by JRO
Brukte noe tid på å tenke over kommentaren til Ambro jeg og, men tok an etter hvert. Samtidig kan du vel nå også slippe den litt ned på turtall og likevel ha godt med moment når du skal kjøre aktivt. Du lå vel konstant på 6 000 rpm for å ha godt med krefter til forbikjøring. :D :thumleft

Skal bli storveis å se den nye Ducen til våren.