Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Prat om tung MC.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by Tommas »


Fra siste linker der: "DRY WEIGHT approx. 169 kg"

Men skal vel mye til at den ikke siger opp i vekt, som alle andre nye sykler.
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by Ambro »

Image
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by Toven »

Ambro wrote:Image
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k
Synd de ikke klarte å gjøre noe med nebbet :-k :erte :lol:
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by Epylypzon »

knutk wrote:
Trondgv wrote:Jeg var også spent helt til jeg så vekta på den. Det går rykter om at KTMen ender på 180kg tørr. Vis det stemmer, så blir nok det en populær sykkel. :thumleft
Den avbildete prototypen er relativt naken, så når man henger på det "nødvendige" for å sette den i salg blir det vel noen kg til, men fortsatt mye mindre enn den nye BMW'n.
Til sammenligning er dagens F800GS oppgitt til tørrvekt 188 Kg med beskyttelse og bagasjeholdere. Dersom KTM greier å gi mer dreiemoment i bånn er det en interessant arvtager. Den nye F850 har allerede ramlet langt ned på lista mi.
Men de vektene stoler ikke jeg på. I vognkortet mitt står det vel 207kg. På vekter har min alltid vært 230-240kg.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by Epylypzon »

790 Adventure R !!!!!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by knutk »

@Tommas. 169 kg tørrvekt gjelder Duke-modellen?

@Epylypson, 207 kg er vel tørrvekt, litt merkelig om de skriver det i vognkort siden det skal representere kjørklar sykkel?, men ok, som du sier, man skal ta tallene med en klype salt.

@Ambro, det er et tankekors at den nye F850 kun veier 4 kg mindre enn 1200 MS. Vet ikke hva BMW har tenkt på. Den veier det samme som en S1000XR, og 5 kg lavere tørrvekt enn 1200GS, så jeg vet ikke hvordan de har bygget denne sykkelen. Av bly?

Vel, jeg venter og ser til den kommer på veien. Men så langt har de i mine øyner torpedert en ellers tilsynelatende fin sykkel med vekta.
Man ser i en video at kjærringa som er leder for ett eller annet blir konfrontert med vektspørsmålet, og hu bare snakker det bort. :smt073
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by Tommas »

@knutk ja, det har du sikkert rett i
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by Epylypzon »

knutk wrote:@Tommas. 169 kg tørrvekt gjelder Duke-modellen?

@Epylypson, 207 kg er vel tørrvekt, litt merkelig om de skriver det i vognkort siden det skal representere kjørklar sykkel?, men ok, som du sier, man skal ta tallene med en klype salt.

@Ambro, det er et tankekors at den nye F850 kun veier 4 kg mindre enn 1200 MS. Vet ikke hva BMW har tenkt på. Den veier det samme som en S1000XR, og 5 kg lavere tørrvekt enn 1200GS, så jeg vet ikke hvordan de har bygget denne sykkelen. Av bly?

Vel, jeg venter og ser til den kommer på veien. Men så langt har de i mine øyner torpedert en ellers tilsynelatende fin sykkel med vekta.
Man ser i en video at kjærringa som er leder for ett eller annet blir konfrontert med vektspørsmålet, og hu bare snakker det bort. :smt073

Men du sier jo akkurat selv at tørrvekt er 188kg. Diverse "specs" sider sier tørrvekt på 178(da sikkert uten beskyttelse osv).
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by Tommas »

Jeg tror forresten heller ikke jeg hadde avgjort for eller imot sykkelkjøp basert på 10kg +/- i vekt på internet. Riktig geometri, sittestilling og motorkarakter gjetter jeg på at har mer å si enn de siste kiloene.

Muligens 8)
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by Epylypzon »

Det er så mye annet som er minus på den sykkelen alikevel så.
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by knutk »

Epylypzon wrote: Men du sier jo akkurat selv at tørrvekt er 188kg. Diverse "specs" sider sier tørrvekt på 178(da sikkert uten beskyttelse osv).
Det har du helt rett i, surr fra min side.

Min sykkel (2013 mod, tror den ble litt tyngre i 2013, med nye gafler og små modifikasjoner her og der) er oppgitt til 214 kg fulltanket i henhold til RidersManual. Om man googler dukker der opp ulike tall. Variasjonen kan kanskje skyldes at ulike marked har ulik utstyrsnivå. I USA feks. har de jo ekstra avluftingsystemet for tanken, og de oppgir tørrvekten på >2013 modellen til 191 kg.
Så ikke godt å si hva som er rett.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by JRO »

Ambro wrote:Image
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k
Ambro er du i bytte modus? Fant du den nye innteresant? :D :thumleft
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by Ambro »

JRO wrote:
Ambro wrote:Image
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k
Ambro er du i bytte modus? Fant du den nye innteresant? :D :thumleft
Vurderer bytte til 4-takt ja :lol:
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by freddy123 »

Hahaha den var god måtte tenke litt i en par sekunder før keg tok den [emoji23] du har jo omtrent hatt en 2-takter ja [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Har du sett noe fristende på EISMA-messa Milano?

Post by JRO »

Brukte noe tid på å tenke over kommentaren til Ambro jeg og, men tok an etter hvert. Samtidig kan du vel nå også slippe den litt ned på turtall og likevel ha godt med moment når du skal kjøre aktivt. Du lå vel konstant på 6 000 rpm for å ha godt med krefter til forbikjøring. :D :thumleft

Skal bli storveis å se den nye Ducen til våren.
Post Reply