MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 18 nov 2017 09:02

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 11:46 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 4500
MC: 2015 KTM Super Duke 1290 R
kvase skrev:



Fra siste linker der: "DRY WEIGHT approx. 169 kg"

Men skal vel mye til at den ikke siger opp i vekt, som alle andre nye sykler.

_________________
21000km - Nye dekk, Metzeler Roadtec 01
14000km - Nye dekk, Tourance Next.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 12:08 
Online
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 08:57
Innlegg: 231
MC: Ducati Multistrada -15
Bilde
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k

_________________
Nye dekk (TKC-70) ved 50500km


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 12:17 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 20 aug 2008 17:50
Innlegg: 2330
MC: Suzuki SV650 K3
Sted: Stathelle
Ambro skrev:
Bilde
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k


Synd de ikke klarte å gjøre noe med nebbet :-k :erte :lol:


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 12:39 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 698
MC: 2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
knutk skrev:
Trondgv skrev:
Jeg var også spent helt til jeg så vekta på den. Det går rykter om at KTMen ender på 180kg tørr. Vis det stemmer, så blir nok det en populær sykkel. :thumleft


Den avbildete prototypen er relativt naken, så når man henger på det "nødvendige" for å sette den i salg blir det vel noen kg til, men fortsatt mye mindre enn den nye BMW'n.
Til sammenligning er dagens F800GS oppgitt til tørrvekt 188 Kg med beskyttelse og bagasjeholdere. Dersom KTM greier å gi mer dreiemoment i bånn er det en interessant arvtager. Den nye F850 har allerede ramlet langt ned på lista mi.
Men de vektene stoler ikke jeg på. I vognkortet mitt står det vel 207kg. På vekter har min alltid vært 230-240kg.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 12:39 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 698
MC: 2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
790 Adventure R !!!!!

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 13:35 
Offline

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 820
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
@Tommas. 169 kg tørrvekt gjelder Duke-modellen?

@Epylypson, 207 kg er vel tørrvekt, litt merkelig om de skriver det i vognkort siden det skal representere kjørklar sykkel?, men ok, som du sier, man skal ta tallene med en klype salt.

@Ambro, det er et tankekors at den nye F850 kun veier 4 kg mindre enn 1200 MS. Vet ikke hva BMW har tenkt på. Den veier det samme som en S1000XR, og 5 kg lavere tørrvekt enn 1200GS, så jeg vet ikke hvordan de har bygget denne sykkelen. Av bly?

Vel, jeg venter og ser til den kommer på veien. Men så langt har de i mine øyner torpedert en ellers tilsynelatende fin sykkel med vekta.
Man ser i en video at kjærringa som er leder for ett eller annet blir konfrontert med vektspørsmålet, og hu bare snakker det bort. :smt073


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 13:36 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 4500
MC: 2015 KTM Super Duke 1290 R
@knutk ja, det har du sikkert rett i

_________________
21000km - Nye dekk, Metzeler Roadtec 01
14000km - Nye dekk, Tourance Next.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 13:48 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 698
MC: 2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
knutk skrev:
@Tommas. 169 kg tørrvekt gjelder Duke-modellen?

@Epylypson, 207 kg er vel tørrvekt, litt merkelig om de skriver det i vognkort siden det skal representere kjørklar sykkel?, men ok, som du sier, man skal ta tallene med en klype salt.

@Ambro, det er et tankekors at den nye F850 kun veier 4 kg mindre enn 1200 MS. Vet ikke hva BMW har tenkt på. Den veier det samme som en S1000XR, og 5 kg lavere tørrvekt enn 1200GS, så jeg vet ikke hvordan de har bygget denne sykkelen. Av bly?

Vel, jeg venter og ser til den kommer på veien. Men så langt har de i mine øyner torpedert en ellers tilsynelatende fin sykkel med vekta.
Man ser i en video at kjærringa som er leder for ett eller annet blir konfrontert med vektspørsmålet, og hu bare snakker det bort. :smt073



Men du sier jo akkurat selv at tørrvekt er 188kg. Diverse "specs" sider sier tørrvekt på 178(da sikkert uten beskyttelse osv).


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 13:57 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 4500
MC: 2015 KTM Super Duke 1290 R
Jeg tror forresten heller ikke jeg hadde avgjort for eller imot sykkelkjøp basert på 10kg +/- i vekt på internet. Riktig geometri, sittestilling og motorkarakter gjetter jeg på at har mer å si enn de siste kiloene.

Muligens 8)

_________________
21000km - Nye dekk, Metzeler Roadtec 01
14000km - Nye dekk, Tourance Next.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 14:01 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 698
MC: 2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Det er så mye annet som er minus på den sykkelen alikevel så.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 15:22 
Offline

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 820
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Epylypzon skrev:
Men du sier jo akkurat selv at tørrvekt er 188kg. Diverse "specs" sider sier tørrvekt på 178(da sikkert uten beskyttelse osv).


Det har du helt rett i, surr fra min side.

Min sykkel (2013 mod, tror den ble litt tyngre i 2013, med nye gafler og små modifikasjoner her og der) er oppgitt til 214 kg fulltanket i henhold til RidersManual. Om man googler dukker der opp ulike tall. Variasjonen kan kanskje skyldes at ulike marked har ulik utstyrsnivå. I USA feks. har de jo ekstra avluftingsystemet for tanken, og de oppgir tørrvekten på >2013 modellen til 191 kg.
Så ikke godt å si hva som er rett.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 19:03 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 05:00
Innlegg: 383
MC: Ducati MTS 1200 Enduro.
Sted: Kongsberg
Ambro skrev:
Bilde
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k


Ambro er du i bytte modus? Fant du den nye innteresant? :D :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 19:38 
Online
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 08:57
Innlegg: 231
MC: Ducati Multistrada -15
JRO skrev:
Ambro skrev:
Bilde
Blitt litt lengre, fått 64cc ekstra, og økt rake fra 24 til 25 grader. Og hevder at de nå har motoren med mest dreiemoment ved 4000rpm(i ADV segmentet).
Og quickshifter opp/ned.
:-k


Ambro er du i bytte modus? Fant du den nye innteresant? :D :thumleft

Vurderer bytte til 4-takt ja :lol:

_________________
Nye dekk (TKC-70) ved 50500km


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 20:23 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 20:11
Innlegg: 1484
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Hahaha den var god måtte tenke litt i en par sekunder før keg tok den du har jo omtrent hatt en 2-takter ja


Sent from my iPhone using Tapatalk


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 nov 2017 21:37 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 05:00
Innlegg: 383
MC: Ducati MTS 1200 Enduro.
Sted: Kongsberg
Brukte noe tid på å tenke over kommentaren til Ambro jeg og, men tok an etter hvert. Samtidig kan du vel nå også slippe den litt ned på turtall og likevel ha godt med moment når du skal kjøre aktivt. Du lå vel konstant på 6 000 rpm for å ha godt med krefter til forbikjøring. :D :thumleft

Skal bli storveis å se den nye Ducen til våren.


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3 Neste

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Bing [Bot] og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner