Page 4 of 6

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 23 Jul 2017 22:35
by inunf
Helt i orden, det var jeg som spurte om verditap :)

Det er det vel egentlig ikke så fornuftig å kjøpe sykler som ligger høyt i pris, men samtidig kjører jeg ikke MC for å være fornuftig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 25 Jul 2017 16:53
by inunf
Sjekket forsikringen på Streetfighter S. Har Gjensidige, de har vært billigst stort sett alltid. GS'en betalte jeg 2300 kr/året for full kasko, 70 % bonus. Samme forsikring på Streetfighter S ble 9300 kr/år. Hadde jo sett for meg at det ble dyrere enn GS'en, men ikke SÅ mye dyrere. Er det virkelig vanlig med så drøye forsikringspremier på nakensykler? Hadde skjønt det hvis det var en Panigale, men ikke nakensykkel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 25 Jul 2017 17:12
by Tommas
Ikke uventet sum det. Når jeg skulle kjøpe en Streetfighter 1098S selv, så måtte jeg stå på for å få forsikringen nærmere 5k enn 10k.

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 26 Jul 2017 08:21
by inunf
Fant den ikke i kalkulatoren til Gjensidige, måtte ringe og spørre. S1000R fant jeg, en 2014-modell var 11 000 i året, S1000RR var 11800. Trodde forskjellen skulle være større mellom R-sykkel og nakensykkel, men er vel egentlig ikke overrasket.

Hva tror dere om en rød Streetfighter S 2009 mod som har gått 36500 km? Storservice i fjor på 36 000 med nye belter og ventilkontroll. Termi helanlegg med luftfilter og chip, Ducati Corse slipperclutch, pluss småtterier som bytta blinklys, skiltoppheng osv. Er det et greit kjøpt til 145 000 kr? Er litt skeptisk til at den har gått "så langt", men det er jo egentlig ikke langt, bare ca. 4500 km/år siden den var ny.

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 26 Jul 2017 08:30
by JK95
Jeg sier slå til :thumleft Den er nyservet, den har alle must-have modsene, og den har da for pokker ikke gått langt! ](*,) Min sårt savnede Thea (gixxeren) hadde gått 46k km da jeg solgte henne, uten så mye som et feilslag, og ST4S'en jeg har nå har passert 100k km! Jeg har selv kjørt den Ducatien nesten 10k km så langt i år, i vær som får både Tovens SV og Bjerkizens Bimmer til å skjelve i Angel GT'ene, og den går knallgodt åkkesom, på glodheit bane som på våt landevei 8) Det får være dagens lille utblåsning... :-#

Uansett, den har som sagt alle de rette modsene, den er nyservet og klar for inntil 2 år eller 24k km med kjøring før belte/ventilkontroll, 24k km med kjøreglede på en ekte lidenskapelig motorsykkel :smt060 For de 145 tusen får du en rålekker streetfighter i rett farge, og S-modell med alt som følger, så i mine øyne har du en god deal, og en jeg så inderlig skulle ønske jeg selv kunne gjøre :plystre :smt007

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 26 Jul 2017 09:46
by Tommas
Det er jo i sum penger "mye" for en 2009 modell, men i løpet av et år så er det kanskje bare et par slike til salgs på Finn.no så skal man handle så må man jo bare smile og betale det som skal til :lol: Jeg har hatt et søk gående i mange år på de, så prisen virker helt innenfor det man må kunne vente (det var en 1098 ikke sant?).

For samme summen får man jo en nesten ny sykkel av andre typer, men det er jo så klart ikke det samme som den hellige gral for oss streetfighter-fans 8)

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 26 Jul 2017 10:26
by Jørgen
inunf wrote: Hva tror dere om en rød Streetfighter S 2009 mod som har gått 36500 km? Storservice i fjor på 36 000 med nye belter og ventilkontroll. Termi helanlegg med luftfilter og chip, Ducati Corse slipperclutch, pluss småtterier som bytta blinklys, skiltoppheng osv. Er det et greit kjøpt til 145 000 kr? Er litt skeptisk til at den har gått "så langt", men det er jo egentlig ikke langt, bare ca. 4500 km/år siden den var ny.
Hvis man skal sammenligne med det som ligger ute, så er det ikke en gal pris. De som ligger ute er 848-utgavene som ikke er S, og flere av de ligger til en høyere pris enn du har fått 1098 S'en. I tillegg får du med Ducati Performance-kitet med helanlegg fra Termignoni, chip og luftfilter - bare det og slipperclutchen koster jo over en gjennomsnittlig månedslønn.

Jeg ville kanskje også ha tatt en telefon og hørt med Anders på Løvaas - supertrivelig kar som har svært god innsikt i markedet.

Avsluttningsvis vil jeg også stille meg bak det Tommas skriver:
Tommas wrote: For samme summen får man jo en nesten ny sykkel av andre typer, men det er jo så klart ikke det samme som den hellige gral for oss streetfighter-fans 8)

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 26 Jul 2017 14:33
by inunf
Ja, har sett på hva man kan få i samme prisklasse. Nyere GSX-S 750, Z1000 osv. Det frister ikke. Det eneste som kan sammenlignes er Aprilia Tuono V4 APRC. Det er jo for all del en kul sykkel, men den appellerer ikke til meg på samme måte som Streetfighter gjør.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 26 Jul 2017 15:10
by inunf
Fikk akkurat beskjed om at den røde var solgt. Pokker!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 26 Jul 2017 17:16
by Tommas
:(

Sjekket i Tyskland? Relativt OK utvalg der i forhold til her, og prisene blir vel omtrent samme eller noe rimeligere.

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 26 Jul 2017 21:47
by inunf
Ja, Tyskland er et alternativ. Har noe på gang i Italia nå, men hvis det ikke blir noe av kan det hende jeg må sette meg i kassebilen og kjøre nedover selv. Hadde jo vært artig med en europatur :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 26 Jul 2017 21:48
by Trondgv
Mulig det er samme mann du er i kontakt med, men jeg vet at det er en som importerer masse sykler fra italia! Har sett annonser fra han både på Finn og på Facebook. Kommer ikke på hva han heter i farten..

EDIT: http://mcimport.it/

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 26 Jul 2017 22:25
by ojda
Jan.K.

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 27 Jul 2017 07:23
by inunf
Ja, det er han jeg er i kontakt med.

Ser på sykler i Tyskland nå, mange av Streetfighterene der er oppgitt med 148 hk. I Italia har de 154 hk. Antar at det er en form for sperre på de tyske syklene, er det noen som vet hva dette innebærer? Er det like lett som Suzuki, klippe en ledning, eller må man bytte ECU?

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Posted: 27 Jul 2017 08:01
by Jørgen
inunf wrote: Ser på sykler i Tyskland nå, mange av Streetfighterene der er oppgitt med 148 hk. I Italia har de 154 hk. Antar at det er en form for sperre på de tyske syklene, er det noen som vet hva dette innebærer? Er det like lett som Suzuki, klippe en ledning, eller må man bytte ECU?
Oppgis det de tallene konsekvent på alle annonser i de forskjellige landene? Er jo litt hummer og kanari på hva som oppgis på HK i salgsannonser har jeg sett :)

Jeg vet ihvertfall at til Panigale'en finnes det kun èn ECU, men at Ducati legger inn ulike maps til EU og USA.