Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Prat om tung MC.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by inunf »

Helt i orden, det var jeg som spurte om verditap :)

Det er det vel egentlig ikke så fornuftig å kjøpe sykler som ligger høyt i pris, men samtidig kjører jeg ikke MC for å være fornuftig.


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by inunf »

Sjekket forsikringen på Streetfighter S. Har Gjensidige, de har vært billigst stort sett alltid. GS'en betalte jeg 2300 kr/året for full kasko, 70 % bonus. Samme forsikring på Streetfighter S ble 9300 kr/år. Hadde jo sett for meg at det ble dyrere enn GS'en, men ikke SÅ mye dyrere. Er det virkelig vanlig med så drøye forsikringspremier på nakensykler? Hadde skjønt det hvis det var en Panigale, men ikke nakensykkel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Tommas »

Ikke uventet sum det. Når jeg skulle kjøpe en Streetfighter 1098S selv, så måtte jeg stå på for å få forsikringen nærmere 5k enn 10k.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by inunf »

Fant den ikke i kalkulatoren til Gjensidige, måtte ringe og spørre. S1000R fant jeg, en 2014-modell var 11 000 i året, S1000RR var 11800. Trodde forskjellen skulle være større mellom R-sykkel og nakensykkel, men er vel egentlig ikke overrasket.

Hva tror dere om en rød Streetfighter S 2009 mod som har gått 36500 km? Storservice i fjor på 36 000 med nye belter og ventilkontroll. Termi helanlegg med luftfilter og chip, Ducati Corse slipperclutch, pluss småtterier som bytta blinklys, skiltoppheng osv. Er det et greit kjøpt til 145 000 kr? Er litt skeptisk til at den har gått "så langt", men det er jo egentlig ikke langt, bare ca. 4500 km/år siden den var ny.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by JK95 »

Jeg sier slå til :thumleft Den er nyservet, den har alle must-have modsene, og den har da for pokker ikke gått langt! ](*,) Min sårt savnede Thea (gixxeren) hadde gått 46k km da jeg solgte henne, uten så mye som et feilslag, og ST4S'en jeg har nå har passert 100k km! Jeg har selv kjørt den Ducatien nesten 10k km så langt i år, i vær som får både Tovens SV og Bjerkizens Bimmer til å skjelve i Angel GT'ene, og den går knallgodt åkkesom, på glodheit bane som på våt landevei 8) Det får være dagens lille utblåsning... :-#

Uansett, den har som sagt alle de rette modsene, den er nyservet og klar for inntil 2 år eller 24k km med kjøring før belte/ventilkontroll, 24k km med kjøreglede på en ekte lidenskapelig motorsykkel :smt060 For de 145 tusen får du en rålekker streetfighter i rett farge, og S-modell med alt som følger, så i mine øyne har du en god deal, og en jeg så inderlig skulle ønske jeg selv kunne gjøre :plystre :smt007
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Tommas »

Det er jo i sum penger "mye" for en 2009 modell, men i løpet av et år så er det kanskje bare et par slike til salgs på Finn.no så skal man handle så må man jo bare smile og betale det som skal til :lol: Jeg har hatt et søk gående i mange år på de, så prisen virker helt innenfor det man må kunne vente (det var en 1098 ikke sant?).

For samme summen får man jo en nesten ny sykkel av andre typer, men det er jo så klart ikke det samme som den hellige gral for oss streetfighter-fans 8)
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Jørgen »

inunf wrote: Hva tror dere om en rød Streetfighter S 2009 mod som har gått 36500 km? Storservice i fjor på 36 000 med nye belter og ventilkontroll. Termi helanlegg med luftfilter og chip, Ducati Corse slipperclutch, pluss småtterier som bytta blinklys, skiltoppheng osv. Er det et greit kjøpt til 145 000 kr? Er litt skeptisk til at den har gått "så langt", men det er jo egentlig ikke langt, bare ca. 4500 km/år siden den var ny.
Hvis man skal sammenligne med det som ligger ute, så er det ikke en gal pris. De som ligger ute er 848-utgavene som ikke er S, og flere av de ligger til en høyere pris enn du har fått 1098 S'en. I tillegg får du med Ducati Performance-kitet med helanlegg fra Termignoni, chip og luftfilter - bare det og slipperclutchen koster jo over en gjennomsnittlig månedslønn.

Jeg ville kanskje også ha tatt en telefon og hørt med Anders på Løvaas - supertrivelig kar som har svært god innsikt i markedet.

Avsluttningsvis vil jeg også stille meg bak det Tommas skriver:
Tommas wrote: For samme summen får man jo en nesten ny sykkel av andre typer, men det er jo så klart ikke det samme som den hellige gral for oss streetfighter-fans 8)
Jørgen
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by inunf »

Ja, har sett på hva man kan få i samme prisklasse. Nyere GSX-S 750, Z1000 osv. Det frister ikke. Det eneste som kan sammenlignes er Aprilia Tuono V4 APRC. Det er jo for all del en kul sykkel, men den appellerer ikke til meg på samme måte som Streetfighter gjør.


Sent from my iPhone using Tapatalk
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by inunf »

Fikk akkurat beskjed om at den røde var solgt. Pokker!


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Tommas »

:(

Sjekket i Tyskland? Relativt OK utvalg der i forhold til her, og prisene blir vel omtrent samme eller noe rimeligere.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by inunf »

Ja, Tyskland er et alternativ. Har noe på gang i Italia nå, men hvis det ikke blir noe av kan det hende jeg må sette meg i kassebilen og kjøre nedover selv. Hadde jo vært artig med en europatur :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Trondgv »

Mulig det er samme mann du er i kontakt med, men jeg vet at det er en som importerer masse sykler fra italia! Har sett annonser fra han både på Finn og på Facebook. Kommer ikke på hva han heter i farten..

EDIT: http://mcimport.it/
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by ojda »

Jan.K.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by inunf »

Ja, det er han jeg er i kontakt med.

Ser på sykler i Tyskland nå, mange av Streetfighterene der er oppgitt med 148 hk. I Italia har de 154 hk. Antar at det er en form for sperre på de tyske syklene, er det noen som vet hva dette innebærer? Er det like lett som Suzuki, klippe en ledning, eller må man bytte ECU?
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Jørgen »

inunf wrote: Ser på sykler i Tyskland nå, mange av Streetfighterene der er oppgitt med 148 hk. I Italia har de 154 hk. Antar at det er en form for sperre på de tyske syklene, er det noen som vet hva dette innebærer? Er det like lett som Suzuki, klippe en ledning, eller må man bytte ECU?
Oppgis det de tallene konsekvent på alle annonser i de forskjellige landene? Er jo litt hummer og kanari på hva som oppgis på HK i salgsannonser har jeg sett :)

Jeg vet ihvertfall at til Panigale'en finnes det kun èn ECU, men at Ducati legger inn ulike maps til EU og USA.
Jørgen
Post Reply