Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Prat om tung MC.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Kant1 »

Syntes heller ikke lyktene på Street Triple var så kule, før jeg prøvde en slik. Etter en prøvetur blei det kjøp, og lyktene vokste seg kule.
Etterpå blei det jo Speed Triple. En herrrrrlig sykkel.
Det finnes konverteringskit til Street og Speed, så det er ikke vanskelig å få en mer "vanlig" look.
Ducce Fightern oppleves nok som "hardere", men herrejemini di syklene er rå. Og lyden med Termignoni.... priceless.
Uansett, lykke til med valg ev "ny" og salg av GS :-)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by inunf »

Tusen takk for innspill!

Har sett litt på muligheter for å bytte lykt på speed triple, det hjelper absolutt. Synes allikevel ikke den er i nærheten av streetfighter når det kommer til utseendet.

Hva vil dere anslå er markedsverdien i Norge på en streetfighter 1098 09-mod gått underkant av 30 med termi og litt småsnacks?


Sent from my iPhone using Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by JK95 »

inunf wrote:Tusen takk for innspill!

Har sett litt på muligheter for å bytte lykt på speed triple, det hjelper absolutt. Synes allikevel ikke den er i nærheten av streetfighter når det kommer til utseendet.

Hva vil dere anslå er markedsverdien i Norge på en streetfighter 1098 09-mod gått underkant av 30 med termi og litt småsnacks?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Snakkes vi S-modell eller ikke? Jeg mener at du ikke bør over 140k for en som ikke er S-modell. Jeg mener to S-modeller lå ut til 150-155k i vår, noe jeg synes virker innafor :-# Vurderer sterkt en slik neste år :-#
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Tommas »

Lå en strøken svart s-modell ute i fjor høst til 165k, han ville latt den gå for 155k når jeg meldte med ham. Som sagt ikke så mange av de til salgs, så det lønner seg nok ikke å knipe på prisen om man finner den rette.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by inunf »

Den jeg har sett meg ut er standard utgave. Burde man gå for S? Det er kult med öhlins, men min erfaring med rsv er at öhlins road and track er mer for track enn road, og dermed blir det litt i overkant stivt for telehivet her til lands. Er det noen som har noen synspunkter på dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by JK95 »

inunf wrote:Den jeg har sett meg ut er standard utgave. Burde man gå for S? Det er kult med öhlins, men min erfaring med rsv er at öhlins road and track er mer for track enn road, og dermed blir det litt i overkant stivt for telehivet her til lands. Er det noen som har noen synspunkter på dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Slikt er meget justerbart, husk at på S'en, og kanskje den vanlige også(?), har alle mulige justeringer, og kan fint omjusteres til alle mulige preferanser ;-) Prøvde selv preload-justering sist Marieha satt på til meg, det var to forskjellige verdener :-#
S'en har også lettere smidde fleger, som gjør den mer lettsvingt :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Tommas »

S har traction control også, men betyr kanskje ikke så mye i vanlig bruk.

Normal utgave skal i det minste være et solid avslag, om prisene holder seg slik de har gjort.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by inunf »

Tommas wrote:Lå en strøken svart s-modell ute i fjor høst til 165k, han ville latt den gå for 155k når jeg meldte med ham. Som sagt ikke så mange av de til salgs, så det lønner seg nok ikke å knipe på prisen om man finner den rette.
Husker du hvor langt den var gått?


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Tommas »

Tja, hukommelsen sier rundt 30k men ta det med en klype salt 8)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by inunf »

Hvor mye verditap kan man regne med på en Streetfighter? 10k i året?


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by tshansen »

Den halverer seg i pris de første 5 årene, derfra er det litt avhengig av sykkel!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by JK95 »

Jeg er ingen ekspert, emn jeg har siklet mye på Streetfighterne til Ducati de siste årene, og jeg vil påstå at de er ferdige med det værste tapet, og at 10k høres meget riktig, om ikke også mye ut :thumleft Spørs selvsagt på tilstand, servicehistorikk og kjørelengde :-#
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Jørgen »

Prisnivået på Streetfighter'e er nesten kunstig høyt om dagen. Flere av 848-utgavene ligger ute til rundt 150' og blir faktisk solgt for dette også. Dette er sykler som er 5-6 år gamle og kostet under 200' nye. En 1098 S for 130-140 er derfor ganske OK pris og man må nok være ganske rask på labben når de først ligger ute.

Ser man på bruktprisene på Ducati så er det faktisk sykler som holder seg godt i verdi sammenlignet med flere andre merker.
Jørgen
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by tshansen »

Det høres jævlig spesielt ut at de holder seg så godt i pris [emoji43] tommelfinger regelen var jo i mange år at de fleste sykler unntatt harley og traktor halverte prisen sin på 5 år
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC

Post by Jørgen »

LordShaft wrote:Det høres jævlig spesielt ut at de holder seg så godt i pris [emoji43] tommelfinger regelen var jo i mange år at de fleste sykler unntatt harley og traktor halverte prisen sin på 5 år
Ja, jeg er helt enig - riktig pris i mine øyne er mellom 110' og 115' hvertfall på 848 utgaven. Har jo vært noen som har blitt lagt ut for dette og, men da er de solgt iløpet av noen timer.

Beklager digresjonen, inunf!
Jørgen
Post Reply