Service
Posted: 27 Apr 2017 23:10
Hadde 2016 mod Ktm 1290 SA på service i går. Ordinær 15000 km service,avballansering av hjul( ikke skift av dekk) ba spesifik om sjekk av klomk i forstilling og kontroll av sidevesker som lekker vann.
Ktm bestrider at veskene er ment vanntette selv om di har lagt ut rep tips av feiborrede dreneringshull på egen hjemmeside.
Fikkk tlf fra innehaver på ettermiddagen om at sykkelen kunne hentes men at veskene ikke var tette, han lurte på hva jeg tenkte om det. Sa jeg godtok det og fixer det selv da jeg ikke vil være vanskelig overfor verkstedet( har forstått at ktm sentralt er kjipe på reklamasjon )
Når jeg henter sykkelen er det kun en ung ansatt igjen som leverer ut sykkelen, og har ikke noe med verksted/ teknisk og gjøre.
Første jeg ser når når jeg nærmer meg sykkelen er at kun 1 av 2 låser på veske er igjen, når jeg åpner den ligger en lastestropper, regnsettet mitt og serviceheftet og flyter i 5- 6 cm med vann.
Rister litt på hodet og ser gutten blir litt brydd, men tenker at jaja shit happens
Når jeg kommer ut i bilen og skal stroppe fast ser jeg at det manglet i skrue på puta på veltebøylen, kan ha vært borte lenge da det ikke er første skruen som detter ut .
Når jeg lesser ut sykkelen hjemme ser jeg at bremseslange og ABS kabel som skal sitte klippset i fester med ca 15 cm mellomrom ikke er festet i klips på Svingarmen
Sjekker lufttrykk, spot on foran, 3 pund mindre en foreskrevet i boka bak( riktig ved innlevering)
Ingen tegn til smøring av kjede , midtstøtte osv.
Kan si jeg er skikkelig imponert og har brukt dagen i dag til og innhente hvilepuls før jeg ringer i morgen.( har litt kort lunte, trenger og få litt avstand)
Fikk pris på 6300 kr i september uten avballansering og betalte 9327kr når jeg hentet den i går.
Må være skikkelig mye arbeid og avballansering hjul gitt
Ekte lykke er en sykkel som er så gammel at garantien er borte, da kan en gjøre det sjøl
Ktm bestrider at veskene er ment vanntette selv om di har lagt ut rep tips av feiborrede dreneringshull på egen hjemmeside.
Fikkk tlf fra innehaver på ettermiddagen om at sykkelen kunne hentes men at veskene ikke var tette, han lurte på hva jeg tenkte om det. Sa jeg godtok det og fixer det selv da jeg ikke vil være vanskelig overfor verkstedet( har forstått at ktm sentralt er kjipe på reklamasjon )
Når jeg henter sykkelen er det kun en ung ansatt igjen som leverer ut sykkelen, og har ikke noe med verksted/ teknisk og gjøre.
Første jeg ser når når jeg nærmer meg sykkelen er at kun 1 av 2 låser på veske er igjen, når jeg åpner den ligger en lastestropper, regnsettet mitt og serviceheftet og flyter i 5- 6 cm med vann.
Rister litt på hodet og ser gutten blir litt brydd, men tenker at jaja shit happens
Når jeg kommer ut i bilen og skal stroppe fast ser jeg at det manglet i skrue på puta på veltebøylen, kan ha vært borte lenge da det ikke er første skruen som detter ut .
Når jeg lesser ut sykkelen hjemme ser jeg at bremseslange og ABS kabel som skal sitte klippset i fester med ca 15 cm mellomrom ikke er festet i klips på Svingarmen
Sjekker lufttrykk, spot on foran, 3 pund mindre en foreskrevet i boka bak( riktig ved innlevering)
Ingen tegn til smøring av kjede , midtstøtte osv.
Kan si jeg er skikkelig imponert og har brukt dagen i dag til og innhente hvilepuls før jeg ringer i morgen.( har litt kort lunte, trenger og få litt avstand)
Fikk pris på 6300 kr i september uten avballansering og betalte 9327kr når jeg hentet den i går.
Må være skikkelig mye arbeid og avballansering hjul gitt
Ekte lykke er en sykkel som er så gammel at garantien er borte, da kan en gjøre det sjøl