Service

Prat om tung MC.
Post Reply
Lazyboy
Posts: 189
Joined: 08 Oct 2015 21:20
MC: BMW R 1250 gsa 2020.
Yamaha T Max 500

Service

Post by Lazyboy »

Hadde 2016 mod Ktm 1290 SA på service i går. Ordinær 15000 km service,avballansering av hjul( ikke skift av dekk) ba spesifik om sjekk av klomk i forstilling og kontroll av sidevesker som lekker vann.
Ktm bestrider at veskene er ment vanntette selv om di har lagt ut rep tips av feiborrede dreneringshull på egen hjemmeside. :shock:

Fikkk tlf fra innehaver på ettermiddagen om at sykkelen kunne hentes men at veskene ikke var tette, han lurte på hva jeg tenkte om det. Sa jeg godtok det og fixer det selv da jeg ikke vil være vanskelig overfor verkstedet( har forstått at ktm sentralt er kjipe på reklamasjon )

Når jeg henter sykkelen er det kun en ung ansatt igjen som leverer ut sykkelen, og har ikke noe med verksted/ teknisk og gjøre.
Første jeg ser når når jeg nærmer meg sykkelen er at kun 1 av 2 låser på veske er igjen, når jeg åpner den ligger en lastestropper, regnsettet mitt og serviceheftet og flyter i 5- 6 cm med vann. =D>
Rister litt på hodet og ser gutten blir litt brydd, men tenker at jaja shit happens


Når jeg kommer ut i bilen og skal stroppe fast ser jeg at det manglet i skrue på puta på veltebøylen, kan ha vært borte lenge da det ikke er første skruen som detter ut .

Når jeg lesser ut sykkelen hjemme ser jeg at bremseslange og ABS kabel som skal sitte klippset i fester med ca 15 cm mellomrom ikke er festet i klips på Svingarmen
Sjekker lufttrykk, spot on foran, 3 pund mindre en foreskrevet i boka bak( riktig ved innlevering)
Ingen tegn til smøring av kjede , midtstøtte osv.

Kan si jeg er skikkelig imponert og har brukt dagen i dag til og innhente hvilepuls før jeg ringer i morgen.( har litt kort lunte, trenger og få litt avstand)

Fikk pris på 6300 kr i september uten avballansering og betalte 9327kr når jeg hentet den i går.
Må være skikkelig mye arbeid og avballansering hjul gitt :?

Ekte lykke er en sykkel som er så gammel at garantien er borte, da kan en gjøre det sjøl :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Service

Post by tshansen »

:shock: :shock:

Dette var en lei erfaring... :-k Har også relativt kort lunte når det kommer til slike ting! En telefon til verkstedet er helt klart på sin plass. Selv om jeg muligens hadde vært litt i tvil om jeg skulle tatt med sykkelen selv. Ventet til jeg fikk gjort det med noen fra verkstedet der :-k

Koffertene til KTM 1290 SA er en katastrofe, dessverre. At det er mulig å lage noe så dårlig er vanskelig for meg å forstå :-s
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Service

Post by kvase »

Er kjedelig for det verkstedet vis det lekker ut firmanavn etter dette vel. (mafiosso metoden) bad Works no more customer
Her hadde jeg også steila for de har ut i fra det slik du beskriver det ikke gjort jobben sin -verken i form av repp eller service på oppe-vare en vare som de har ansvar for og diverse andre ting :twisted:
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Bjerknez

Re: Service

Post by Bjerknez »

Det der er bare helt hårreisende hvis det stemmer.

Hva i huleste er poenget med sidevesker som ikke tåler vann på en motorsykkel?? Å kjøpe noe slikt må jo være galskap.

Ikke den unge ansattes sin feil så klart, men du store så irriterende og møte på noen som sitter der som en kneblet nikkedukke. Her om dagen spurte jeg om jeg kunne få en god pris på førsteservice. Da måtte jeg snakke med sjefen var ordene jeg fikk.

Men hva er den ordinære prisen da spurte jeg? Da måtte jeg snakke med verkstedet. Okay sa jeg, men kan du sette opp en første gang service til meg om ca. to uker spurte jeg om. Njaa... var svaret jeg fikk. Mye å gjøre for tiden. Jeg burde snakke med sjefen....

Ahh... dem sitter jo bare der og jatter med kunder som vet hva dem skal ha...
Lazyboy
Posts: 189
Joined: 08 Oct 2015 21:20
MC: BMW R 1250 gsa 2020.
Yamaha T Max 500

Re: Service

Post by Lazyboy »

Update

Ringte daglig leder på fredag og la frem saken. Han var ikke inne men forsto godt at jeg jeg var irritert dersom saken var som fortalt av meg. Han ba om litt tid til og høre litt med gutta og ville komme tilbake til meg.

Etter en stund ringer verksmesteren for og høre saken og vi er også enige om at her har det skjedd en glipp eller to. Vi avtaler at sykkelen skal inn igjen i neste uke ( ang en ulyd som ikke er relatert til denne saken)
Tirsdag morgen ringer innehaver meg tilbake for og høre om dialogen med verksmester gikk bra. :thumleft , noe det gjorde.

Har kun blitt møtt med velvilje og ønske om at jeg skal være fornøyd både av innehaver og verksmester. 8)
Post Reply