Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
- Pragmatic
- Posts: 48
- Joined: 16 Apr 2017 18:10
- MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs) - Location: Trondheim
Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Hei folkens.
Sitter og vurderer å få i den nye KTM 1290 Super Adventure når den kommer om et par mnd (antar jeg). Bakgrunnen er enkel: jeg er møkk lei av å skru motorsykkel annenhver dag, og ønsker ikke å få kuttet den dyrebare sesongen med flere uker hvert år pga. venting på en eller annen del som har røket. Nå er jeg endelig i en posisjon der jeg kan nesten få cashet ut en ny sykkel i løpet av et års tid (er absolutt ikke rik, men får en større bonus fra jobb neste år) - og da tenker jeg at det kan være en OK "investering" å få i en ny MC som forhåpentligvis er mer eller mindre problemfri de første par årene.
Da jeg har en Suzuki Hayabusa nå med 1300 kubikk og nesten 200 hester, er jeg nødt til å ha noe som i alle fall er i nærheten av dette.. Hvis ikke vil jeg bare kjede meg etter noen uker. Hvis man skal se på ren effekt / vekt og motorstørrelse, så ser det ut som KTM sin adventure-variant ligger tettest opp i mot det jeg ønsker. Jeg kunne selvsagt ventet til neste år og fått i en Hayabusa Gen 3, men jeg har litt problemer med håndleddene etter mange års bruk av PC (jobber i IT-bransjen), så sittestillingen på slike sykler er ganske jævlig på litt lengre turer. Har også lyst på noe man kan ta off road dersom man ønsker det.
Er det noen her som har mye erfaring med disse syklene? Det jeg er aller mest interessert i, er holdbarheten. Rett og slett - hvor mye skruing er det på disse syklene? Jeg er notorisk uheldig med alt av kjøretøy, og har vært det siden jeg begynte å kjøre for 15 år siden (kjører normalt). I løpet av de siste to månedene har bensinpumpene på både bilen min og Hayabusaen gått dundas. Sitter nå med en MC som ikke vil være kjørbar på kanskje en måneds tid.
Hvis noen her har erfaring med VFR 1200 X, BMW 1200 GS eller noen av de andre merkene sine varianter, kan dette også være interessant. Er egentlig bare i startfasen enda med tanke på valg av sykkel, dersom jeg bestemmer meg for å kvitte meg med Suzukien.
Sitter og vurderer å få i den nye KTM 1290 Super Adventure når den kommer om et par mnd (antar jeg). Bakgrunnen er enkel: jeg er møkk lei av å skru motorsykkel annenhver dag, og ønsker ikke å få kuttet den dyrebare sesongen med flere uker hvert år pga. venting på en eller annen del som har røket. Nå er jeg endelig i en posisjon der jeg kan nesten få cashet ut en ny sykkel i løpet av et års tid (er absolutt ikke rik, men får en større bonus fra jobb neste år) - og da tenker jeg at det kan være en OK "investering" å få i en ny MC som forhåpentligvis er mer eller mindre problemfri de første par årene.
Da jeg har en Suzuki Hayabusa nå med 1300 kubikk og nesten 200 hester, er jeg nødt til å ha noe som i alle fall er i nærheten av dette.. Hvis ikke vil jeg bare kjede meg etter noen uker. Hvis man skal se på ren effekt / vekt og motorstørrelse, så ser det ut som KTM sin adventure-variant ligger tettest opp i mot det jeg ønsker. Jeg kunne selvsagt ventet til neste år og fått i en Hayabusa Gen 3, men jeg har litt problemer med håndleddene etter mange års bruk av PC (jobber i IT-bransjen), så sittestillingen på slike sykler er ganske jævlig på litt lengre turer. Har også lyst på noe man kan ta off road dersom man ønsker det.
Er det noen her som har mye erfaring med disse syklene? Det jeg er aller mest interessert i, er holdbarheten. Rett og slett - hvor mye skruing er det på disse syklene? Jeg er notorisk uheldig med alt av kjøretøy, og har vært det siden jeg begynte å kjøre for 15 år siden (kjører normalt). I løpet av de siste to månedene har bensinpumpene på både bilen min og Hayabusaen gått dundas. Sitter nå med en MC som ikke vil være kjørbar på kanskje en måneds tid.
Hvis noen her har erfaring med VFR 1200 X, BMW 1200 GS eller noen av de andre merkene sine varianter, kan dette også være interessant. Er egentlig bare i startfasen enda med tanke på valg av sykkel, dersom jeg bestemmer meg for å kvitte meg med Suzukien.
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Jeg har en 1290 SA. Kjøpte den i 2015, og har ikke hatt noe problemer med den. Eneste feilen jeg har hatt var en felg som ikke var helt rund. Fikk ny på garantien.
Jeg er storfornøyd med sykkelen. Det er uten tvil den beste sykkelen jeg noen gang har hatt, og den kan brukes både på bane og i terrenget. Et skikkelig Kinderegg. [emoji106]
Jeg er storfornøyd med sykkelen. Det er uten tvil den beste sykkelen jeg noen gang har hatt, og den kan brukes både på bane og i terrenget. Et skikkelig Kinderegg. [emoji106]
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Ikke noe galt med sykkelen bortsett fra en felg som ikke var rund
Men til poenget. Snikkeren har jo lan erfaring med KTM 1290. Selv har jeg vel fint liten erfaring med adventure sykler bortsett fra en Explorer 1200 som jeg kjørte for et par år siden en halv dag.
Så har jeg kjørt BMW 1200 RS som har den samme motoren som GS1200. Glem denne hvis du sikter deg frem til noe som er "spennende" motormessig. Da mener jeg kanskje 1290 SuperDuke er det beste valget. Altså hvis man tenker motor isolert sett.
Men til poenget. Snikkeren har jo lan erfaring med KTM 1290. Selv har jeg vel fint liten erfaring med adventure sykler bortsett fra en Explorer 1200 som jeg kjørte for et par år siden en halv dag.
Så har jeg kjørt BMW 1200 RS som har den samme motoren som GS1200. Glem denne hvis du sikter deg frem til noe som er "spennende" motormessig. Da mener jeg kanskje 1290 SuperDuke er det beste valget. Altså hvis man tenker motor isolert sett.
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Jeg vil påstå at en Super Adventure er bortimot like spennende som en SD motormessig. Ja, SD'en har litt mer på topp, men kreftene er litt mer der du trenger de til vanlig kjøring.
Og ja, Bjerknez, det var ikke noe stor sak at felgen ikke var helt rund. Gikk fint an å kjøre med den (var til og med på banekjøring med den), men det ble ordnet opp i.
Og ja, Bjerknez, det var ikke noe stor sak at felgen ikke var helt rund. Gikk fint an å kjøre med den (var til og med på banekjøring med den), men det ble ordnet opp i.
-
- Posts: 184
- Joined: 30 May 2016 21:39
- MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Hvordan de nye KTM 1290 syklene blir vet jo ingen, men det er jo refresh av gamle 1190 / 1290 serien, så er vel nesten identisk.
1190 som kom før 1290 hadde jo en del barnesykdommer.
For å nevne noen
[*] Feil design på luftboksen, kom sand inn i motor (utbedret i 2015)
[*] Starter på 1190 var/er underdimensjonert, denne "feilen" har ikke KTM ville innrømme, men oppgradert i det stille først i 2016 på 1190 modellene
[*] Bensinmåleren på 1190 / 1290 henger seg opp, ny og forbedret design kom i 2016
[*] Problemer med Elektronikk i 2013 og 2014 modellene, mandags sykler?
[*] KTM utbedret designet på bagasje systemet til "flytende" system i 2016
[*] 1190 -> 2013 & 2014 hadde ikke isolasjon i setet, gjorde at nøttene til folk bli litt for varme
[*] Samme varme som punktet ovenfor har ført til nye braketter / deksler som fører bort varmen fra fører (2016)
[*] Er du høy så bør du regne med litt turbulens på på hodet, ingen universal fiks MEN meget "enkelt" å rette du må bare prøve deg fram.
Når det er sagt, så har jeg 1190 idag og går med planer om å oppgradere til 1290 S. Har absolutt ingen vegring mot å kjøpe KTM på nytt. Dette kommer hovedsaklig av at KTM syklene er så syk morro å kjøre, det er ingen eller få som hevder seg i ren kjøreglede med tanke på motor egenskaper.
Har personlig brukt garantien 2 eller 3 ganger, og det har gått fort og smertefritt.
Eneste negative jeg kan si er at KTM burde rabattert delene til eksisterende eiere som forbedrer design feil på solgte sykler, men de har valgt å kalle delene PowerParts / oppgradering og dermed kjører de fullpris hele veien på disse og det er litt dårlig gjort.
Men Ordne deg prøvekjøring på disse syklene, så har greit grunnlag.
[*] 1290 KTM
[*] 1200GS
[*] Triumph Tiger 1200
[*] Ducati Multistrada
Om du sliter med håndledd og rygg så nok dette tryggest
1190 som kom før 1290 hadde jo en del barnesykdommer.
For å nevne noen
[*] Feil design på luftboksen, kom sand inn i motor (utbedret i 2015)
[*] Starter på 1190 var/er underdimensjonert, denne "feilen" har ikke KTM ville innrømme, men oppgradert i det stille først i 2016 på 1190 modellene
[*] Bensinmåleren på 1190 / 1290 henger seg opp, ny og forbedret design kom i 2016
[*] Problemer med Elektronikk i 2013 og 2014 modellene, mandags sykler?
[*] KTM utbedret designet på bagasje systemet til "flytende" system i 2016
[*] 1190 -> 2013 & 2014 hadde ikke isolasjon i setet, gjorde at nøttene til folk bli litt for varme
[*] Samme varme som punktet ovenfor har ført til nye braketter / deksler som fører bort varmen fra fører (2016)
[*] Er du høy så bør du regne med litt turbulens på på hodet, ingen universal fiks MEN meget "enkelt" å rette du må bare prøve deg fram.
Når det er sagt, så har jeg 1190 idag og går med planer om å oppgradere til 1290 S. Har absolutt ingen vegring mot å kjøpe KTM på nytt. Dette kommer hovedsaklig av at KTM syklene er så syk morro å kjøre, det er ingen eller få som hevder seg i ren kjøreglede med tanke på motor egenskaper.
Har personlig brukt garantien 2 eller 3 ganger, og det har gått fort og smertefritt.
Eneste negative jeg kan si er at KTM burde rabattert delene til eksisterende eiere som forbedrer design feil på solgte sykler, men de har valgt å kalle delene PowerParts / oppgradering og dermed kjører de fullpris hele veien på disse og det er litt dårlig gjort.
Men Ordne deg prøvekjøring på disse syklene, så har greit grunnlag.
[*] 1290 KTM
[*] 1200GS
[*] Triumph Tiger 1200
[*] Ducati Multistrada
Om du sliter med håndledd og rygg så nok dette tryggest
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Veldig bra innlegg Jeey!
Det er masse små pirk som har vært et problem hos KTM på de siste modellene. Hvor hardt folk plages av det er helt forskjellig. Men å si at de er problemfri er feil. Men dette gjelder jo alle andre sykkelmerker også
Jeg byttet en år gammel KTM 1290 Super Adventure mot en BMW R1200 GS Adventure i fjor sommer. Denne passet meg langt bedre (er 2 meter høy) Motormessig syns jeg BMW er like spennende som 1290, men den må kjøres på en litt annen måte
Det er masse små pirk som har vært et problem hos KTM på de siste modellene. Hvor hardt folk plages av det er helt forskjellig. Men å si at de er problemfri er feil. Men dette gjelder jo alle andre sykkelmerker også
Jeg byttet en år gammel KTM 1290 Super Adventure mot en BMW R1200 GS Adventure i fjor sommer. Denne passet meg langt bedre (er 2 meter høy) Motormessig syns jeg BMW er like spennende som 1290, men den må kjøres på en litt annen måte
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Spiritofwinter
- Posts: 1637
- Joined: 11 Oct 2015 23:19
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Hei
Kjører selv KTM 1190R fra 2015 (hentet min fra samme forhandler som Snikkeren, 2 dager etter han). Har siden fått prøve både 1290SA og en del andre KTM modeller å tror en 1290 SA kan være et godt alternativ om du vil ha en MC som du vil ha mye krefter i men samtidig kan kjøre litt utenfor allfarvei om det skulle passe seg. Ellers er det nevnt Ducati Multistrada som er en fantastisk sykkel og som kan sammenlignes med 1290 SA motormessig men føles litt annerledes å kjøre.
Står ikke noe om hvor du bor, men vet at KTM har roadshow som reiser rundt i landet så man kan prøvekjøre div MC'er. Om det kommer til et sted nær deg så kan du få prøve både den ene og andre sykkelen fra KTM å finne ut om det passer deg eller ikke.
Mer info om det er her: https://www.facebook.com/events/422043928141248/
Når det gjelder problemer som er opplistet på KTM så er det ikke alle som møter problemer, selv har jeg ikke vert plaget med noe på min, å jeg har kjørt den både på og godt å vel utenfor både veier og traktorstier++
Kom et brev om en tilbakekalling på noe småtteri nå i vinter, skal innom lokal forhandler å få ordnet ved et høve, men ingenting som jeg har merket som problem.
Kjører selv KTM 1190R fra 2015 (hentet min fra samme forhandler som Snikkeren, 2 dager etter han). Har siden fått prøve både 1290SA og en del andre KTM modeller å tror en 1290 SA kan være et godt alternativ om du vil ha en MC som du vil ha mye krefter i men samtidig kan kjøre litt utenfor allfarvei om det skulle passe seg. Ellers er det nevnt Ducati Multistrada som er en fantastisk sykkel og som kan sammenlignes med 1290 SA motormessig men føles litt annerledes å kjøre.
Står ikke noe om hvor du bor, men vet at KTM har roadshow som reiser rundt i landet så man kan prøvekjøre div MC'er. Om det kommer til et sted nær deg så kan du få prøve både den ene og andre sykkelen fra KTM å finne ut om det passer deg eller ikke.
Mer info om det er her: https://www.facebook.com/events/422043928141248/
Når det gjelder problemer som er opplistet på KTM så er det ikke alle som møter problemer, selv har jeg ikke vert plaget med noe på min, å jeg har kjørt den både på og godt å vel utenfor både veier og traktorstier++
Kom et brev om en tilbakekalling på noe småtteri nå i vinter, skal innom lokal forhandler å få ordnet ved et høve, men ingenting som jeg har merket som problem.
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Småtteri er det med alle merker i større eller mindre grad. Det er ikke noe spesielt med KTM.LordShaft wrote:Veldig bra innlegg Jeey!
Det er masse små pirk som har vært et problem hos KTM på de siste modellene. Hvor hardt folk plages av det er helt forskjellig. Men å si at de er problemfri er feil. Men dette gjelder jo alle andre sykkelmerker også
Jeg byttet en år gammel KTM 1290 Super Adventure mot en BMW R1200 GS Adventure i fjor sommer. Denne passet meg langt bedre (er 2 meter høy) Motormessig syns jeg BMW er like spennende som 1290, men den må kjøres på en litt annen måte
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Hehehe... Noen skal alltid forsvare sitt sykkelvalg med nebb og klør
Som jeg sa i forrige post, alle merker har sine "feil og mangler" Hva som hver enkelt kan leve med eller se på som uproblematisk er umulig å forutsi. Ducati slet med lekk framgaffel... KTM har slitt med sine ting, det samme har BMW uten at jeg kan ramse opp alle de små tingene.
Jeg kan bare si at jeg valgte vekk KTM og DUCATI for BMW av flere grunner
Som jeg sa i forrige post, alle merker har sine "feil og mangler" Hva som hver enkelt kan leve med eller se på som uproblematisk er umulig å forutsi. Ducati slet med lekk framgaffel... KTM har slitt med sine ting, det samme har BMW uten at jeg kan ramse opp alle de små tingene.
Jeg kan bare si at jeg valgte vekk KTM og DUCATI for BMW av flere grunner
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Ønsker du å beholde følelsen av krefter, er det 3 sykler som gjelder:
KTM1290sa?, Ducati Multistrada og BMW s1000XR
Alleflotte sykkler
KTM1290sa?, Ducati Multistrada og BMW s1000XR
Alleflotte sykkler
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- kvase
- Posts: 4040
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
KTM har roadshowSpiritofwinter wrote:Hei
Kjører selv KTM 1190R fra 2015 (hentet min fra samme forhandler som Snikkeren, 2 dager etter han). Har siden fått prøve både 1290SA og en del andre KTM modeller å tror en 1290 SA kan være et godt alternativ om du vil ha en MC som du vil ha mye krefter i men samtidig kan kjøre litt utenfor allfarvei om det skulle passe seg. Ellers er det nevnt Ducati Multistrada som er en fantastisk sykkel og som kan sammenlignes med 1290 SA motormessig men føles litt annerledes å kjøre.
Står ikke noe om hvor du bor, men vet at KTM har roadshow som reiser rundt i landet så man kan prøvekjøre div MC'er. Om det kommer til et sted nær deg så kan du få prøve både den ene og andre sykkelen fra KTM å finne ut om det passer deg eller ikke.
Mer info om det er her: https://www.facebook.com/events/422043928141248/
Når det gjelder problemer som er opplistet på KTM så er det ikke alle som møter problemer, selv har jeg ikke vert plaget med noe på min, å jeg har kjørt den både på og godt å vel utenfor både veier og traktorstier++
Kom et brev om en tilbakekalling på noe småtteri nå i vinter, skal innom lokal forhandler å få ordnet ved et høve, men ingenting som jeg har merket som problem.
24/4 -- OSLO -- AMD Motorsykler AS -- 10:00 - 19:00
25/4 -- SKIEN -- CBP Skien -- 10:00 - 19:00
26/4 -- MYSEN -- Spinnin' Wheels AS -- 12:00 - 19:00
27/4 -- LILLEHAMMER -- Motorspeed -- 15:00 - 20:00
14/5 -- VARTDAL -- MC-Deler AS -- 12:00 - 18:00
27/5 -- SKOGN -- X-Rider -- 10:00 - 18:00
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Har en 2015 Ducati Multistrada som nå har passert 37000km.
Har vært litt uheldig med denne med tanke på garantifeil, men alt er nå løst, og sykkelen fungerer utmerket.
Ingen problemer med lekk fremgaffel her, bare monteringsfeil fra fabrikk (som er løst, og forhandlere sjekker for disse før levering av sykkel nå).
Har vært litt uheldig med denne med tanke på garantifeil, men alt er nå løst, og sykkelen fungerer utmerket.
Ingen problemer med lekk fremgaffel her, bare monteringsfeil fra fabrikk (som er løst, og forhandlere sjekker for disse før levering av sykkel nå).
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
[youtube][/youtube]
- Pragmatic
- Posts: 48
- Joined: 16 Apr 2017 18:10
- MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs) - Location: Trondheim
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Oi, her var det mye mer respons enn jeg hadde forventet. Mange gode svar her. Det jeg får utav det her er, kort fortalt, at 1290 SA (i alle fall nyere modeller) er et ganske trygt kjøp?
Første sykkelen jeg så mot var BMW 1200 GS, men jeg syns den virker litt "kjedelig" motormessig. Var vel også noen som nevnte det i tråden her, eller impliserte det i alle fall. Mulig den kanskje er litt mer pålitelig, ut i fra det jeg har hørt / sett / lest, men tenker litt sånn at dersom jeg kjøper splitter nytt, så har jeg "råd" til å tenke på mer enn bare pålitelighet. Det var min storebror som overbeviste meg om at jeg burde få i en Hayabusa, da de skal være "skuddsikre". Jeg har kanskje bare hatt uflaks. Kjørte den fra Trondheim til Harstad og fra Harstad gjennom Lofoten, ferje til Bodø og til Trondheim igjen i fjorsommer uten kritiske feil.. Måtte lufte clutchen (hydraulisk clutch på den), men den var kjørbar hele veien. Men å kjøre 8-9 timer om dagen med den var et rent helvete, for å si det mildt. Hadde vondt overalt. Tror nok en sykkel der man sitter rett opp og ned er veien å gå for meg.
Jeg skal ta kontakt med nærmeste KTM-forhandler og se om jeg får prøvekjøre. Dessverre er de 45+ minutter unna, som er litt i lengste laget, men da er vel spørsmålet hvor ofte man er innom for å ta service med en helt ny sykkel.
Takk for mange gode innspill. Føler meg litt mer trygg nå på at dette kan være et potensielt bra kjøp.
Første sykkelen jeg så mot var BMW 1200 GS, men jeg syns den virker litt "kjedelig" motormessig. Var vel også noen som nevnte det i tråden her, eller impliserte det i alle fall. Mulig den kanskje er litt mer pålitelig, ut i fra det jeg har hørt / sett / lest, men tenker litt sånn at dersom jeg kjøper splitter nytt, så har jeg "råd" til å tenke på mer enn bare pålitelighet. Det var min storebror som overbeviste meg om at jeg burde få i en Hayabusa, da de skal være "skuddsikre". Jeg har kanskje bare hatt uflaks. Kjørte den fra Trondheim til Harstad og fra Harstad gjennom Lofoten, ferje til Bodø og til Trondheim igjen i fjorsommer uten kritiske feil.. Måtte lufte clutchen (hydraulisk clutch på den), men den var kjørbar hele veien. Men å kjøre 8-9 timer om dagen med den var et rent helvete, for å si det mildt. Hadde vondt overalt. Tror nok en sykkel der man sitter rett opp og ned er veien å gå for meg.
Jeg skal ta kontakt med nærmeste KTM-forhandler og se om jeg får prøvekjøre. Dessverre er de 45+ minutter unna, som er litt i lengste laget, men da er vel spørsmålet hvor ofte man er innom for å ta service med en helt ny sykkel.
Takk for mange gode innspill. Føler meg litt mer trygg nå på at dette kan være et potensielt bra kjøp.
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
45 min + er jo ingenting. Er jo bare en liten kosetur det.