Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
- Pragmatic
- Posts: 48
- Joined: 16 Apr 2017 18:10
- MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs) - Location: Trondheim
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Sitter og vurderer en 1200 Multistrada Pikes Peak 2012-modell nå. Ikke akkurat ny, men har kun gått 25k. Føler at det kanskje er innafor, men klarer ikke finne ut om denne årsmodellen har noen spesielle, kjente feil. Jeg vil ikke bla opp 300 høvdinger for en 2017 Pikes Peak - men kan vurdere den "normale" varianten av 2017-modellen dersom 2012-modellen er en såkalt "sitron" av en sykkel, med mange kjente feil.
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000
-
- Posts: 2523
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Det er noen forskjeller frå -12 til -17, den tidlige har elektronisk justerbare Øhlins dempere mens den nye har manuellt justerbare. Du setter den opp slik du vil ha den. Den nye er og litt sterkere i mottorn og har variabel kamtiming. Den har og den der "g-punkt" greia som registrerer vinkel på sykkern i alle retninger, og sånn styrer wheelie control og justerer ABS bremser ved nedlegg. Og cornering lights ved meir enn 15 grader nedlegg. Alle disse "greiene" er jo sagt å skal være med på å betre sikkerheten, eg vet nå ikkje helt?
- Pragmatic
- Posts: 48
- Joined: 16 Apr 2017 18:10
- MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs) - Location: Trondheim
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Hmm. Men det er vel kun Pikes Peak som har Øhlins? Vet ærlig talt ikke om jeg trenger dette, men hadde selvsagt vært kult, hehe. Tenker uansett at dess bedre kvalitet på delene, dess mindre sjanse for at det ryr synd.ArcticTiger wrote:Det er noen forskjeller frå -12 til -17, den tidlige har elektronisk justerbare Øhlins dempere mens den nye har manuellt justerbare. Du setter den opp slik du vil ha den. Den nye er og litt sterkere i mottorn og har variabel kamtiming. Den har og den der "g-punkt" greia som registrerer vinkel på sykkern i alle retninger, og sånn styrer wheelie control og justerer ABS bremser ved nedlegg. Og cornering lights ved meir enn 15 grader nedlegg. Alle disse "greiene" er jo sagt å skal være med på å betre sikkerheten, eg vet nå ikkje helt?
Er det egentlig noen andre forskjeller fra vanlig versjon -> Pikes Peak annet enn karbonfiber, effektanlegg og bedre dempere?
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Prøvd å spørre på Ducati.ms? Veldig bra forum rent Ducati-messig
- Pragmatic
- Posts: 48
- Joined: 16 Apr 2017 18:10
- MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs) - Location: Trondheim
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Hehe, nei nå har jeg nettopp reg. meg på dette forumet. Det får holdeJK95 wrote:Prøvd å spørre på Ducati.ms? Veldig bra forum rent Ducati-messig
Men har vært inne der og sett i dag.
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Den er godPragmatic wrote:Hehe, nei nå har jeg nettopp reg. meg på dette forumet. Det får holdeJK95 wrote:Prøvd å spørre på Ducati.ms? Veldig bra forum rent Ducati-messig
Tror det bare er dempere, carbon og termipotte, men da har du jo også alt?
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Sist jeg sjekket så kan det være ganske mye dyrere å ta service på disse dempernePragmatic wrote: Hmm. Men det er vel kun Pikes Peak som har Øhlins? Vet ærlig talt ikke om jeg trenger dette, men hadde selvsagt vært kult, hehe. Tenker uansett at dess bedre kvalitet på delene, dess mindre sjanse for at det ryr synd.
Er det egentlig noen andre forskjeller fra vanlig versjon -> Pikes Peak annet enn karbonfiber, effektanlegg og bedre dempere?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- Pragmatic
- Posts: 48
- Joined: 16 Apr 2017 18:10
- MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs) - Location: Trondheim
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Ja ikke sant.. Det regner jeg med ja.LordShaft wrote:Sist jeg sjekket så kan det være ganske mye dyrere å ta service på disse dempernePragmatic wrote: Hmm. Men det er vel kun Pikes Peak som har Øhlins? Vet ærlig talt ikke om jeg trenger dette, men hadde selvsagt vært kult, hehe. Tenker uansett at dess bedre kvalitet på delene, dess mindre sjanse for at det ryr synd.
Er det egentlig noen andre forskjeller fra vanlig versjon -> Pikes Peak annet enn karbonfiber, effektanlegg og bedre dempere?
Hm, hvis det virkelig er alle forskjellene, så klarer jeg meg fint med den "dårligste" versjonen. Men ringte Eberg nå. Stikker bortom i morgen og ser på 2012-modellen de har. Evt. hører etter om hvor fort de kan skaffe en ny standardmodell.JK95 wrote:Den er godPragmatic wrote:Hehe, nei nå har jeg nettopp reg. meg på dette forumet. Det får holdeJK95 wrote:Prøvd å spørre på Ducati.ms? Veldig bra forum rent Ducati-messig
Tror det bare er dempere, carbon og termipotte, men da har du jo også alt?
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Har ikke fått med meg denne tråden Multistrada liker vi, ivertfall jeg! Det er ingen teknisk forskjell mellom 2012 Pikes Peak og vanlig Multistrada 1200S. Kun kosmetisk i form av rød ramme, seter med røde sømmer, Corse-farger, røde striper på felger og div carbondeler. Termignoni "potten" som de er levert med er bare en annen eksosstuss. Lydemper og katalysator er den samme. Begge har samme elektronisk styrte Öhlins fjæringa.
På nettsidene til Ducati så finner du en meny som heter "compare bikes". Der kan du velge forskjellige årsmodeller og utgaver og sammenligne forskjellene.
12' modellene av MTS 1200 har en del små tekniske forbedringer kontra de som kom i 10 og 11. Var en del løpende små oppdateringer på disse fra de kom 2010. Og så lenge de er utført så er dette relativt problemfrie sykkler med tanke på all tekniken de har. Motorrad magasinet sin 50000km test plasserte Multistradaen over mange BMW'er og japanske konkurrenter. Google Multistrada Mottorad test, så finner man sikkert artikkelen.
Hvis det er den Pikes Peak sykkelen som står i Trondheim du tenker på, så kjenner jeg til den. Eid fra ny av entusiast i Bodø som nettopp byttet den i en 17' Pikes Peak. Den er godt vedlikeholdt og fikk storservice og sjekk av alle oppdateringer ++ på sensommeren i fjor. En del ekstrautstyr har den også.
På nettsidene til Ducati så finner du en meny som heter "compare bikes". Der kan du velge forskjellige årsmodeller og utgaver og sammenligne forskjellene.
12' modellene av MTS 1200 har en del små tekniske forbedringer kontra de som kom i 10 og 11. Var en del løpende små oppdateringer på disse fra de kom 2010. Og så lenge de er utført så er dette relativt problemfrie sykkler med tanke på all tekniken de har. Motorrad magasinet sin 50000km test plasserte Multistradaen over mange BMW'er og japanske konkurrenter. Google Multistrada Mottorad test, så finner man sikkert artikkelen.
Hvis det er den Pikes Peak sykkelen som står i Trondheim du tenker på, så kjenner jeg til den. Eid fra ny av entusiast i Bodø som nettopp byttet den i en 17' Pikes Peak. Den er godt vedlikeholdt og fikk storservice og sjekk av alle oppdateringer ++ på sensommeren i fjor. En del ekstrautstyr har den også.
-
- Posts: 2523
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Når det gjelder Pikes Peak så er vel ikkje den utprega "adventure" med tanke på off-road og dårlige grus/skogsveier. 17" hjul blir for snaut da. Så tenker du deg mye sånn type kjøring er det vel en MTS Enduro du burde kikke på.
Vanlig velholdte grusveier er jo ikkje noe problem (med all slags sykkler), og svingete dårlige veier med meir eller mindre fast dekke går som en drøm, her kommer Multistradan til sin rett, og det er bare å kjøre på . Øhlins dempera er fantastiske, de kontrollerer/svelger det meste. Om de er noe meir slitesterke enn "vanlige" dempere vet eg ikkje.
MTS har en veldig elegant løsning med integrerte fester for sidevesker. Men, det kan stilles spm om hvor robust denne løsningen er. Og den duger neppe til seriøs off-road kjøring. Igjen, da er det en Enduro med meir robuste kasser som gjelder (slik JRO har)
Multistrada Pikes Peak vil eg si tenderer meir mot en sports-sykkel med god oppreist sittestilling, og en sykkel som duger veldig godt på veier som er marginalt morsomme for sports/rr sykkler. Det er høy "Smiles per Miles"-faktor i Hjællmen på denne sykkern
Vanlig velholdte grusveier er jo ikkje noe problem (med all slags sykkler), og svingete dårlige veier med meir eller mindre fast dekke går som en drøm, her kommer Multistradan til sin rett, og det er bare å kjøre på . Øhlins dempera er fantastiske, de kontrollerer/svelger det meste. Om de er noe meir slitesterke enn "vanlige" dempere vet eg ikkje.
MTS har en veldig elegant løsning med integrerte fester for sidevesker. Men, det kan stilles spm om hvor robust denne løsningen er. Og den duger neppe til seriøs off-road kjøring. Igjen, da er det en Enduro med meir robuste kasser som gjelder (slik JRO har)
Multistrada Pikes Peak vil eg si tenderer meir mot en sports-sykkel med god oppreist sittestilling, og en sykkel som duger veldig godt på veier som er marginalt morsomme for sports/rr sykkler. Det er høy "Smiles per Miles"-faktor i Hjællmen på denne sykkern
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Personlig synes jeg PP er den peneste utgaven av Multistrada.
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/2 ... ikes-peak/
Hva den kan eller ikke kan i forhold til de andre variantene får andre si noe om, men visuelt er den "eye candy" .
Selv om jeg ikke har planer om å bytte sykkel og tidligere har gitt uttrykk for min holdning til effekt-anlegg må jeg innrømme at jeg moret meg over denne beskrivelse av Ducati (rett nok en Paningale).
Siterer fra advrider:
Anyhow, back to the Ducati and its effect on the opposite sex. You have to do a lot to get close enough to whisper sweet nothings into a woman's ear. But the Ducati takes care of this from a half mile away. The aural noises the V-twin makes apparently stimulate a woman in ways no other vehicle I've ever owned does. So by the time you arrive they're waiting with anticipation. Performance figures of BMWs S1000RR (which seems to be crushing the Panigale in all the magazine comparos) might be the stuff of adolescent male dreams--and if that's your thing (16 year old boys), look no further than the BMW dealer. But the Ducati undeniably makes panties wet. Anyone who owns one can attest to this I'm sure, but this is my first one, so it comes as a bit of a surprise. I don't see it on any of the schematics and it's not listed in any of the spec sheets, but somewhere under all that gorgeous bodywork lies a proverbial babe magnet.
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/2 ... ikes-peak/
Hva den kan eller ikke kan i forhold til de andre variantene får andre si noe om, men visuelt er den "eye candy" .
Selv om jeg ikke har planer om å bytte sykkel og tidligere har gitt uttrykk for min holdning til effekt-anlegg må jeg innrømme at jeg moret meg over denne beskrivelse av Ducati (rett nok en Paningale).
Siterer fra advrider:
Anyhow, back to the Ducati and its effect on the opposite sex. You have to do a lot to get close enough to whisper sweet nothings into a woman's ear. But the Ducati takes care of this from a half mile away. The aural noises the V-twin makes apparently stimulate a woman in ways no other vehicle I've ever owned does. So by the time you arrive they're waiting with anticipation. Performance figures of BMWs S1000RR (which seems to be crushing the Panigale in all the magazine comparos) might be the stuff of adolescent male dreams--and if that's your thing (16 year old boys), look no further than the BMW dealer. But the Ducati undeniably makes panties wet. Anyone who owns one can attest to this I'm sure, but this is my first one, so it comes as a bit of a surprise. I don't see it on any of the schematics and it's not listed in any of the spec sheets, but somewhere under all that gorgeous bodywork lies a proverbial babe magnet.
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
La oss bare si det en gang for alle. Det er ingen som lager så jævlig flotte sykler som Ducati. Uavhengig av modell Å den lyden, ja som knutk beskrev
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Vakkert, Skaftern?
-
- Posts: 2523
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Hehe, du har dine "issues" du og Olis
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Ønsker å anskaffe 1200-1300cc adventure bike
Issues, Tiger? Må jo vise frem noen av disse perlene som Ducati har fått frem.