MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 21 nov 2017 22:25

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 118 innlegg ]  Gå til side Forrige 14 5 6 7 8 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 10:42 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 16 apr 2017 18:10
Innlegg: 48
MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs)
Sted: Trondheim
Sitter og vurderer en 1200 Multistrada Pikes Peak 2012-modell nå. Ikke akkurat ny, men har kun gått 25k. Føler at det kanskje er innafor, men klarer ikke finne ut om denne årsmodellen har noen spesielle, kjente feil. Jeg vil ikke bla opp 300 høvdinger for en 2017 Pikes Peak - men kan vurdere den "normale" varianten av 2017-modellen dersom 2012-modellen er en såkalt "sitron" av en sykkel, med mange kjente feil.

_________________
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 11:11 
Online

Registrert: 06 okt 2015 21:02
Innlegg: 1498
MC: -16 Ducati Multistrada 1200 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-00 Yamaha TT600R
Sted: Hillsboro, Wisconsin, USA.
Det er noen forskjeller frå -12 til -17, den tidlige har elektronisk justerbare Øhlins dempere mens den nye har manuellt justerbare. Du setter den opp slik du vil ha den. Den nye er og litt sterkere i mottorn og har variabel kamtiming. Den har og den der "g-punkt" greia som registrerer vinkel på sykkern i alle retninger, og sånn styrer wheelie control og justerer ABS bremser ved nedlegg. Og cornering lights ved meir enn 15 grader nedlegg. Alle disse "greiene" er jo sagt å skal være med på å betre sikkerheten, eg vet nå ikkje helt?


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 13:35 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 16 apr 2017 18:10
Innlegg: 48
MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs)
Sted: Trondheim
ArcticTiger skrev:
Det er noen forskjeller frå -12 til -17, den tidlige har elektronisk justerbare Øhlins dempere mens den nye har manuellt justerbare. Du setter den opp slik du vil ha den. Den nye er og litt sterkere i mottorn og har variabel kamtiming. Den har og den der "g-punkt" greia som registrerer vinkel på sykkern i alle retninger, og sånn styrer wheelie control og justerer ABS bremser ved nedlegg. Og cornering lights ved meir enn 15 grader nedlegg. Alle disse "greiene" er jo sagt å skal være med på å betre sikkerheten, eg vet nå ikkje helt?


Hmm. Men det er vel kun Pikes Peak som har Øhlins? Vet ærlig talt ikke om jeg trenger dette, men hadde selvsagt vært kult, hehe. Tenker uansett at dess bedre kvalitet på delene, dess mindre sjanse for at det ryr synd.

Er det egentlig noen andre forskjeller fra vanlig versjon -> Pikes Peak annet enn karbonfiber, effektanlegg og bedre dempere?

_________________
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 13:42 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2216
MC: Ducati ST4S -01
Sted: Sør-Trøndelag
Prøvd å spørre på Ducati.ms? Veldig bra forum rent Ducati-messig :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 13:47 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 16 apr 2017 18:10
Innlegg: 48
MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs)
Sted: Trondheim
JK95 skrev:
Prøvd å spørre på Ducati.ms? Veldig bra forum rent Ducati-messig :thumleft


Hehe, nei nå har jeg nettopp reg. meg på dette forumet. Det får holde :P

Men har vært inne der og sett i dag.

_________________
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 13:51 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2216
MC: Ducati ST4S -01
Sted: Sør-Trøndelag
Pragmatic skrev:
JK95 skrev:
Prøvd å spørre på Ducati.ms? Veldig bra forum rent Ducati-messig :thumleft


Hehe, nei nå har jeg nettopp reg. meg på dette forumet. Det får holde :P

Den er god ;-)
Tror det bare er dempere, carbon og termipotte, men da har du jo også alt? 8)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 13:55 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 16490
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
Sted: Bergen
Pragmatic skrev:
Hmm. Men det er vel kun Pikes Peak som har Øhlins? Vet ærlig talt ikke om jeg trenger dette, men hadde selvsagt vært kult, hehe. Tenker uansett at dess bedre kvalitet på delene, dess mindre sjanse for at det ryr synd.

Er det egentlig noen andre forskjeller fra vanlig versjon -> Pikes Peak annet enn karbonfiber, effektanlegg og bedre dempere?

Sist jeg sjekket så kan det være ganske mye dyrere å ta service på disse demperne :thumleft

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 20260 km - Metzeler Tourance Next = 4495 km
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders
------------------------------------------------------------
Flickr
LocaToWeb


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 14:02 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 16 apr 2017 18:10
Innlegg: 48
MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs)
Sted: Trondheim
LordShaft skrev:
Pragmatic skrev:
Hmm. Men det er vel kun Pikes Peak som har Øhlins? Vet ærlig talt ikke om jeg trenger dette, men hadde selvsagt vært kult, hehe. Tenker uansett at dess bedre kvalitet på delene, dess mindre sjanse for at det ryr synd.

Er det egentlig noen andre forskjeller fra vanlig versjon -> Pikes Peak annet enn karbonfiber, effektanlegg og bedre dempere?

Sist jeg sjekket så kan det være ganske mye dyrere å ta service på disse demperne :thumleft


Ja ikke sant.. Det regner jeg med ja.

JK95 skrev:
Pragmatic skrev:
JK95 skrev:
Prøvd å spørre på Ducati.ms? Veldig bra forum rent Ducati-messig :thumleft


Hehe, nei nå har jeg nettopp reg. meg på dette forumet. Det får holde :P

Den er god ;-)
Tror det bare er dempere, carbon og termipotte, men da har du jo også alt? 8)


Hm, hvis det virkelig er alle forskjellene, så klarer jeg meg fint med den "dårligste" versjonen. Men ringte Eberg nå. Stikker bortom i morgen og ser på 2012-modellen de har. Evt. hører etter om hvor fort de kan skaffe en ny standardmodell.

_________________
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 14:36 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 19 mar 2011 22:13
Innlegg: 175
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross
Har ikke fått med meg denne tråden :D Multistrada liker vi, ivertfall jeg! Det er ingen teknisk forskjell mellom 2012 Pikes Peak og vanlig Multistrada 1200S. Kun kosmetisk i form av rød ramme, seter med røde sømmer, Corse-farger, røde striper på felger og div carbondeler. Termignoni "potten" som de er levert med er bare en annen eksosstuss. Lydemper og katalysator er den samme. Begge har samme elektronisk styrte Öhlins fjæringa.

På nettsidene til Ducati så finner du en meny som heter "compare bikes". Der kan du velge forskjellige årsmodeller og utgaver og sammenligne forskjellene.

12' modellene av MTS 1200 har en del små tekniske forbedringer kontra de som kom i 10 og 11. Var en del løpende små oppdateringer på disse fra de kom 2010. Og så lenge de er utført så er dette relativt problemfrie sykkler med tanke på all tekniken de har. Motorrad magasinet sin 50000km test plasserte Multistradaen over mange BMW'er og japanske konkurrenter. Google Multistrada Mottorad test, så finner man sikkert artikkelen.

Hvis det er den Pikes Peak sykkelen som står i Trondheim du tenker på, så kjenner jeg til den. Eid fra ny av entusiast i Bodø som nettopp byttet den i en 17' Pikes Peak. Den er godt vedlikeholdt og fikk storservice og sjekk av alle oppdateringer ++ på sensommeren i fjor. En del ekstrautstyr har den også.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 16:31 
Online

Registrert: 06 okt 2015 21:02
Innlegg: 1498
MC: -16 Ducati Multistrada 1200 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-00 Yamaha TT600R
Sted: Hillsboro, Wisconsin, USA.
Når det gjelder Pikes Peak så er vel ikkje den utprega "adventure" med tanke på off-road og dårlige grus/skogsveier. 17" hjul blir for snaut da. Så tenker du deg mye sånn type kjøring er det vel en MTS Enduro du burde kikke på.
Vanlig velholdte grusveier er jo ikkje noe problem (med all slags sykkler), og svingete dårlige veier med meir eller mindre fast dekke går som en drøm, her kommer Multistradan til sin rett, og det er bare å kjøre på \:D/ . Øhlins dempera er fantastiske, de kontrollerer/svelger det meste. Om de er noe meir slitesterke enn "vanlige" dempere vet eg ikkje.
MTS har en veldig elegant løsning med integrerte fester for sidevesker. Men, det kan stilles spm om hvor robust denne løsningen er. Og den duger neppe til seriøs off-road kjøring. Igjen, da er det en Enduro med meir robuste kasser som gjelder (slik JRO har)

Multistrada Pikes Peak vil eg si tenderer meir mot en sports-sykkel med god oppreist sittestilling, og en sykkel som duger veldig godt på veier som er marginalt morsomme for sports/rr sykkler. Det er høy "Smiles per Miles"-faktor i Hjællmen på denne sykkern :D


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 21:02 
Offline

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 824
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Personlig synes jeg PP er den peneste utgaven av Multistrada.
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/2016-ducati-multistrada-1200-pikes-peak/
Hva den kan eller ikke kan i forhold til de andre variantene får andre si noe om, men visuelt er den "eye candy" :D.

Selv om jeg ikke har planer om å bytte sykkel og tidligere har gitt uttrykk for min holdning til effekt-anlegg må jeg innrømme at jeg moret meg over denne beskrivelse av Ducati (rett nok en Paningale).

Siterer fra advrider:
Anyhow, back to the Ducati and its effect on the opposite sex. You have to do a lot to get close enough to whisper sweet nothings into a woman's ear. But the Ducati takes care of this from a half mile away. The aural noises the V-twin makes apparently stimulate a woman in ways no other vehicle I've ever owned does. So by the time you arrive they're waiting with anticipation. Performance figures of BMWs S1000RR (which seems to be crushing the Panigale in all the magazine comparos) might be the stuff of adolescent male dreams--and if that's your thing (16 year old boys), look no further than the BMW dealer. But the Ducati undeniably makes panties wet. Anyone who owns one can attest to this I'm sure, but this is my first one, so it comes as a bit of a surprise. I don't see it on any of the schematics and it's not listed in any of the spec sheets, but somewhere under all that gorgeous bodywork lies a proverbial babe magnet.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 21:13 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 16490
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
Sted: Bergen
La oss bare si det en gang for alle. Det er ingen som lager så jævlig flotte sykler som Ducati. Uavhengig av modell =D> =D> Å den lyden, ja som knutk beskrev :lol: :lol:

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 20260 km - Metzeler Tourance Next = 4495 km
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders
------------------------------------------------------------
Flickr
LocaToWeb


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 21:36 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 nov 2006 18:07
Innlegg: 531
MC: KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Sted: Oslo
Vakkert, Skaftern?

Bilde

Bilde

Bilde


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 21:38 
Online

Registrert: 06 okt 2015 21:02
Innlegg: 1498
MC: -16 Ducati Multistrada 1200 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-00 Yamaha TT600R
Sted: Hillsboro, Wisconsin, USA.
Hehe, du har dine "issues" du og Olis :D


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 apr 2017 21:47 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 09 nov 2006 18:07
Innlegg: 531
MC: KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Sted: Oslo
Issues, Tiger? Må jo vise frem noen av disse perlene som Ducati har fått frem. 8)


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 118 innlegg ]  Gå til side Forrige 14 5 6 7 8 Neste

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Bing [Bot] og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner