VFR 800 - annonse på finn.no

Prat om tung MC.
Silence
Posts: 22
Joined: 03 Apr 2017 11:48

VFR 800 - annonse på finn.no

Post by Silence »

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=80665111

Når jeg spør selger om hva service som er blitt gjort siste årene svarer han:
"Jeg har hatt sykkelen i 3 år har 2 til og får ikke brukt denne. Den fremstår som meget fin og jeg vil bli meget overrasket om det er noen feil av betydning. Oljer er byttet, kjøleveske i 2016. Batteri i 2015 kjede. Drev Ok Ting er tatt ved behov. Sist bremser m klosser foran. Men full historikk har jeg nok ikke sykkelen er 19 år gammel. det er EM pen sykkel i god stand."

Jeg må også påregne med bytte av olje/filter i tillegg. Dekket varer muligens 2 sesong til i følge selger.




Fikk lappen i fjor høst og skal nå kjøpe min første MC :) bør jeg gå for den som er lenket ovenfor? jeg har egentlig ingen erfaring... om jeg skulle ta nærmere titt på den, er det noe spess jeg bør se etter eller spørre selger?
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by KliffArne »

Reis bort og prøvekjør.

De syklene der er jo kjent for å vare lenge, så det bør være mye igjen på den. Om prisen er riktig har jeg ikke peiling på, men du som potensiell kjøper har sikkert fulgt med på hva de ligger på.
User avatar
mekkern
Posts: 5119
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by mekkern »

Om prisen føles ok så beregn inn en service og du har en sykkel som er "garantert nyservet" og klar for sommeren.
Silence
Posts: 22
Joined: 03 Apr 2017 11:48

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by Silence »

hvor mye kan jeg evt. prute om jeg ser at det er en god og fin sykkel... men med tanke på at jeg uansett må påregne med service på den... så går det litt opp i opp etter at jeg har prutet
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by Toven »

Ventilsjekk på disse?
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by ArcticTiger »

Send en PM til DrGreve, han vet litt om disse sykkla, kanskje han kan gi deg et godt råd? (Han er på tur nå, så kanskje du må vente litt på svar)
Silence
Posts: 22
Joined: 03 Apr 2017 11:48

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by Silence »

ArcticTiger wrote:Send en PM til DrGreve, han vet litt om disse sykkla, kanskje han kan gi deg et godt råd? (Han er på tur nå, så kanskje du må vente litt på svar)
gjort det :) får se hvor rask han er med å svare her
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by tshansen »

Toven wrote:Ventilsjekk på disse?
Denne er det ventilsjekk på ja. Hadde en samme årsmodell som første sykkel jeg også :thumleft Den skal ventil sjekkes hver 24.000 km

Min var inne på ventilkontroll på 48.000 km å det var ikke behov for justering. Så om ventil kontroll (storservice) ikke er tatt på 48.000 på denne, er det noe du skal ta med i prisen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Silence
Posts: 22
Joined: 03 Apr 2017 11:48

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by Silence »

LordShaft wrote:
Toven wrote:Ventilsjekk på disse?
Denne er det ventilsjekk på ja. Hadde en samme årsmodell som første sykkel jeg også :thumleft Den skal ventil sjekkes hver 24.000 km

Min var inne på ventilkontroll på 48.000 km å det var ikke behov for justering. Så om ventil kontroll (storservice) ikke er tatt på 48.000 på denne, er det noe du skal ta med i prisen
hva koster normalt en slik service?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by tshansen »

Det husker jeg faktisk ikke :-#

Jeg vil tippe rundt 6000,- avhengig av hvilket arbeid som må gjøres... det tryggeste du gjør er å ringe til ditt nærmeste honda verksted å høre med de. De har garantert tatt ventilkontroll på x antall av denne typen opp gjennom årene :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Silence
Posts: 22
Joined: 03 Apr 2017 11:48

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by Silence »

hva faen!!! -.-
så ble den solgt til noen andre...


Noen som vil være litt behjelpelig og finne en VFR 800? gir maks 50k for en slik. Ift reiseavstand kan det godt være 1-1,5 time fra Oslo
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by hakhap »

Silence wrote:hva faen!!! -.-
så ble den solgt til noen andre...


Noen som vil være litt behjelpelig og finne en VFR 800? gir maks 50k for en slik. Ift reiseavstand kan det godt være 1-1,5 time fra Oslo

Se deg om i Sverige, det er innafor reise avstanden det, blocket.se
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Silence
Posts: 22
Joined: 03 Apr 2017 11:48

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by Silence »

hakhap wrote:
Silence wrote:hva faen!!! -.-
så ble den solgt til noen andre...


Noen som vil være litt behjelpelig og finne en VFR 800? gir maks 50k for en slik. Ift reiseavstand kan det godt være 1-1,5 time fra Oslo

Se deg om i Sverige, det er innafor reise avstanden det, blocket.se
----
Er det penger å spare på da? med tanke på momsen i sverige og fortolling+moms i Norge
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by DrGreve »

Synd at sykkelen glapp ut av hendene men for å svare på spørsmålene.. Ventilene skal inspiseres på 16k og 46k, justeres kun etter behov, men justering er en dyr affære på grunn av v-tecsystemet og at det er en V4, to eksoskammer og 2 innsugskammer.
Det finnes egentlig kun 1 gjengangerfeil på disse og det er regulatoren da den er var for dårlig batteri som gjør at regulator ikke takler å jobbe på høygir for lenge. Den går varm og smelter. Noen monterer kjølevifte fra pc-er for å kjøle :)
Bortsett fra vanlig vedlikehold og bytte av slitedeler, tut og kjør :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: VFR 800 - annonse på finn.no

Post by Tommas »

Silence wrote:Er det penger å spare på da? med tanke på momsen i sverige og fortolling+moms i Norge

Det hender vel at det er et større utvalg, men også mulighet for å spare noen kroner.
Post Reply