Spiritofwinter wrote:@kvase
De ekstralysene rett over veltebøylen, er de KTM powerparts? Eller er det noe tredjeparts? Å er det egen bryter eller går de på nærlys/fjernlys?
Synes selv at min KTM har litt dårlige lys, så vurderte å ettermontere de som er i powerparts katalogen, frem til jeg fikk høre prisen på over 5000,-
Kjøpte nye hovedlys til min KTM 1190 Adventure. Ble en hel del bedre lys etter at jeg byttet.
Mine ble kjøp fra en kar på forumet her. Har lest på om flere som har byttet til disse.
Spiritofwinter wrote:@kvase
De ekstralysene rett over veltebøylen, er de KTM powerparts? Eller er det noe tredjeparts? Å er det egen bryter eller går de på nærlys/fjernlys?
Synes selv at min KTM har litt dårlige lys, så vurderte å ettermontere de som er i powerparts katalogen, frem til jeg fikk høre prisen på over 5000,-
Kjøpte nye hovedlys til min KTM 1190 Adventure. Ble en hel del bedre lys etter at jeg byttet.
Mine ble kjøp fra en kar på forumet her. Har lest på om flere som har byttet til disse.
Hei prata med en kar utenfor motorsyklisten/KTM i Kristiansand i dag -Han hadde montert led lys og de virka veldig bra - han sa at han brukte 0,5 oms motstand til de dermed ble de ikke varme - må finne ut av hva den karen hadde gjort - Han var trønder bosatt i Kristiansand -kjørte ktm 1190 adv grå/sort
Er det noen her som har erfaring med å gjøre dette har en slik kladeis montert under sete tar pokkeren meg hele plassen for småverktøy etc.
Vurderer stert å fjerne den
[youtube][/youtube]
kvase wrote:Er det noen her som har erfaring med å gjøre dette har en slik kladeis montert under sete tar pokkeren meg hele plassen for småverktøy etc.
Vurderer stert å fjerne den
[youtube][/youtube]
Måtte faktisk ut å sjekke på min om jeg hadde en slik, men det hadde jeg heldigvis ikke, har bare "god" lagringsplass under setet.
Ut fra hva de gjør på videoen og med tanke på hvor mye jeg har demontert på min 1190R så ser ikke det så galt ut. Det som nok krever mest er å fjerne bensintanken (du ser at den er borte, men de viser ikke hvordan man gjør det) ettersom du må fjerne alle deksel rundt hele fronten, koble av drivstoff tilførselen til motor osv. Jeg har selv fjernet bensintanken på min et par ganger for å rense/bytte luftfilter, har du først funnet ut hvordan så er det en grei sak så sant du føler deg komfortabel med å demontere så mye av sykkelen. Har ikke demontert bakparten av sykkelen før, men det ser ganske greit ut viss du ser bort fra at jeg har fult Givi rack på min, om du ikke har det så viser han jo ganske greit hvordan du gjør det.
Personlig hadde jeg nok ikke stusset på å utføre jobben selv, men det kommer helt an på hva man føler seg komfortabel med å gjøre på en helt ny sykkel
Litt info å ombytting men å fjerne den kla-deisen under sete gikk greit - møtte på et problem ved sammen monteringa ved at motoren startet ikke -
Det viste seg at bensin slange koblinga som føres opp på baksiden av tanken ikke hadde blitt trykt godt nokk sammen - jeg trøkka slik at den satt veldig godt sammen og det sa klikk på en måte 1 gang- det viste seg at jeg måtte trykke den sammen en gang til slik at det sa klikk for andre gang sånn noenlunde ut i fra slik jeg opplevde det.- kan være litt knotete men det går -
Jeg blir mer å mer fortrolig med KTM-en egenskaper med de dekka jeg valgte glimrende på asfalt og gode på grusvei - mer kan jeg ikke si om den saken foreløpig.
Har nå lasta ned alle tekniske spare parts detaljer fra KTM sin side motorteknikk å det det som sitter der av andre deler rundt på ramma plastdeksler og annet .-
det ble en hel flokk med PDF filer som jeg zipper til en fil og deler vis noen har behov for det.
Fra KTM Official Fanpage
Hellas er en demonstrasjon med profesjonelle deltakere på banen, men det er like mange eventyr som tar del. Chris Birch gjorde nettopp det på en ktm 1090 eventyr r og han trakk av en formidabel sjette plass totalt mot de 450 enduro og rally maskiner. Dette er hans historie. https://blog.ktm.com/hellas-rally-2017-true-adventures/
Det er imponerende, men hvordan ville han gjort det med et annet merke!? Like sterkt?
KTM er vel de som har tyngst erfaring på enduro/offroad segmentet! Å gjør det mye riktig
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
LordShaft wrote:Det er imponerende, men hvordan ville han gjort det med et annet merke!? Like sterkt?
Mulig det - har sikkert litt med proporsjonalt riktig mc er bygd tenker jeg pluss egenskaper for det aktuelle bruk -
mulig den nye Yamaha MT T7 som ikke er såkalt ofisiel ennå kunne gått eller Honda Africa tw 1000